Forum past niet op m’n scherm?

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
deusjevo

Forum past niet op m’n scherm?

Berichtdoor deusjevo » 15 Sep 2023, 08:44

Hi,
Ik ben lid van diverse fora en alleen hier heb ik het probleem dat het Forum niet past op m’n scherm?
Ik scroll mij het apezuur van bakboord naar stuurboord.

Dacht eerst dat het aan de instellingen van m’n telefoon lag maar vermoed nu toch dat het aan de forum instellingen ligt?
Dit daar ik dit “probleem” alleen hier ervaar.
Foto ter lering en vermaak
.
IMG_0515.png

Willekeurig ander (2CV) forum:
.
IMG_0516.png
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Joep Weijers

Re: Forum past niet op m’n scherm?

Berichtdoor Joep Weijers » 15 Sep 2023, 09:06

Zelfs met het standaard thema van phpbb heb ik hier ook last van:
Screenshot_20230915-085725.png

Ik denk dat er een keer een update doorgevoerd moet worden om een mobielvriendelijke versie van het thema te krijgen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Sep 2023, 09:17

Wie zoals ik weinig van mobieltjes moet hebben - voor wie een LapTop klein genoeg vindt om forums en andere toepassingen waar het om te lezen teksten gaat te lezen - die weet meestal ook dat er toetsencombinaties met "+" of "-" om op de scherm-inhoud in of uit te zoomen.
Op mijn McBk werkt dit uitzoomen met [Cmd] = [ - ] (en inzoomen dus met [Cmd] = [ + ].
Voor het mobieltje is er vast en zeker iets vergelijkbaars.

Groeten MarcS

PS   Misschien ben ik te oud ... maar ik verbaas me er steeds weer over ... het mobieltje als raam op de wereld.
       Het is een bedenkelijk klein raam.   Maar goed, ik ben nog zo'n jongetje dat in de trein bij het raam wilde zitten (en dat wil ik nog steeds).

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 15 Sep 2023, 09:39

Marc, is heb alleen nog een zakelijk laptop en niet eens meer een desktop thuis.

Het feit dat ik het alleen op dit forum heb wijst toch in de richting van instellingen die door forum beheer aangepast zijn of kunnen worden.
Ik kan als ik een zin typ die zin wel 500 woorden lang maken op mijn scherm zonder dat hij verspringt naar een regels eronder.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 15 Sep 2023, 10:26

Het is het bestuur bekend dat dit een oude forumversie betreft die soms wat ongemak geeft, updaten kan niet meer. Ook het forumbeheer kan niet even aan een paar "knopjes" draaien om instellingen te wijzigen. Zelf hou ik mijn smartphone horizontaal en dat scheelt aanmerkelijk, maar meestal gebruik ik mijn laptop. In het communicatie team waar ik lid van ben, staat dit onderwerp op de agenda. Begin november komen we bij elkaar en zal ik genoemd probleem (weer) onder de aandacht brengen.

Groet Chris / forumbeheer

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Sep 2023, 10:36

Op z’n zijkant houden werk toch ook goed :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 15 Sep 2023, 12:06

Waterrover schreef:Het is het bestuur bekend dat dit een oude forumversie betreft die soms wat ongemak geeft, updaten kan niet meer. Ook het forumbeheer kan niet even aan een paar "knopjes" draaien om instellingen te wijzigen. Zelf hou ik mijn smartphone horizontaal en dat scheelt aanmerkelijk, maar meestal gebruik ik mijn laptop. In het communicatie team waar ik lid van ben, staat dit onderwerp op de agenda. Begin november komen we bij elkaar en zal ik genoemd probleem (weer) onder de aandacht brengen.

Groet Chris / forumbeheer

Dank je Chris!

Terug naar “Over dit forum”