Goedkeuren bericht

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
Master Ken

Goedkeuren bericht

Berichtdoor Master Ken » 07 Apr 2020, 13:17

Het viel me direct op na mijn 1e bericht dat ik de melding kreeg dat mijn bericht eerst wordt gelezen door een beheerder. Daarna komt deze pas zichtbaar op het forum. Is dit altijd, of alleen voor iemand die nog maar een paar berichten heeft gepost?Kreeg namelijk ook al een keer het bericht dat een post niet was goedgekeurd!
Als dit altijd is, is dit het 1e forum waar dit zo werkt waar ik actief op ben (en dat zijn er wel wat). Daarmee krijg je nooit echt een discussie in een topic of waardoor er snel op een bericht en/of vraag wordt gereageerd. Het viel namelijk al op dat er slechts een paar topics zijn met veel reacties. Kan natuurlijk ook zijn dat de meeste LARO bezitters meer aan het sleutelen zijn dan achter de PC zitten. :lol:

Uiteraard opbouwende kritiek van slechts een newbie op dit forum met slechts een paar posts!
Drive It Like You Stole It! :lol:

Edward

Re: Goedkeuren bericht

Berichtdoor Edward » 07 Apr 2020, 20:56

Dat is waarschijnlijk allen bij het eerste bericht om te controleren of iemand een trol is of niet.

Heb er iig nog nooit iets van gemerkt en tenzij Chris z'n baan opgezegd heeft zal ie het daar zelfs op een zeer rustig (zeg maar gerust op sterven na dood) forum als dit knap druk mee hebben.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Apr 2020, 22:57

Master Ken schreef:Het viel me direct op na mijn 1e bericht dat ik de melding kreeg dat mijn bericht eerst wordt gelezen door een beheerder. Daarna komt deze pas zichtbaar op het forum. Is dit altijd, of alleen voor iemand die nog maar een paar berichten heeft gepost?

't Is een tijdje geleden ingevoerd en de eerste (paar) berichten worden eerst even gechecked teneinde trollen, en andere ongein af te vangen.
't Kost zo uiteindelijk minder gedoe als achteraf de bagger weg te halen (althans dat denk ik). Bij achteraf weghalen moet de "beheerder" bijna permanent wakker zijn, vooraf lezen geeft in het ergste geval even wat extra vertraging.
Die extra vertraging is misschien jammer, maar het is niet nieuw, ik ken meer forums die zo werken.
En ... het is effectief gebleken: sinds deze eerste check zijn er geen rare boodschappen meer.
We weten natuurlijk niet hoeveel serieuzen worden afgeschrikt ....

Groeten MarcS

Master Ken

Berichtdoor Master Ken » 07 Apr 2020, 23:01

Helder antwoord Marc, thanks!
Drive It Like You Stole It! :lol:

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 08 Apr 2020, 11:39

Hoewel het niet bijzonder druk is op het forum, ben ik elke dag bezig met het beoordelen van diverse aangeboden berichten. Dit zijn o.a. ook bedrijven die hier klandizie willen verkrijgen, buitenlanders die van alles willen verkopen, een enkele keer wordt drugs aangeboden, soms ook indringende religieuze teksten. Soms een mailbom die alle rubrieken van ellenlange tekst voorziet. Maar ook de huidige berichtgeving bekijken en waar nodig even wat rechtzetten. Met het vooraf beoordelen van berichten wordt mij veel werk bespaard, en dan heb ik er ook nog een fulltime baan bij :lol:

Chris

Terug naar “Over dit forum”