Project topic

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
Puck

Project topic

Berichtdoor Puck » 08 Aug 2021, 21:44

Beste Moderators en mede forumbezoekers,

Ik merk dat hier op het forum een duidelijke visie is op projectverslagen.

"Verslagen van projecten dienen kort en bondig te zijn, hier dient beter aan te worden voldaan.
Ook dienen opmerkingen zoveel mogelijk per PB aan de topicstarter te worden gestuurd,
dit om vervuiling zoveel mogelijk te voorkomen."

Persoonlijk vind ik een "ouderwets" forum als dit zo veel leuker dan welke nieuwere social mediavorm dan ook, omdat er een vorm van een verhaal te lezen is, in de vorm van een project van iemand. (Dit itt onsamenhangende willekeurige berichten op een tijdlijn). Daarom heb ik mij hier ook aangemeld als forumlid en wil ik hier best wat in betekenen en positief in bijdragen.

Wat ik alleen merk is dat de meeste projecttopic niet heel actief zijn en ik de interactie tussen de forumbezoekers als meelezer mis. In het verleden waren deze topics altijd mijn favoriet op een forum als dit en scrolde ik wel door de vervuiling heen, terwijl er meestal veel zinnige vragen/discussiepunten tussen staan. Bestaat er een relatie tussen interactie en actieve projecttopics? Ik vind het persoonlijk wel prettig als mensen gewoon in het topic reageren ipv pb.

Vandaar mijn vraag of er meer forumbezoekers zijn die dit delen? Je gaat natuurlijk beleid niet zomaar wijzigen, dat snap ik, maar wellicht is dit topic geschikt voor meerdere invalshoeken op deze visie?

Groet,

Puck
Land Rover Series II 1960
Land Rover Series IIa 1969

deusjevo

Re: Project topic

Berichtdoor deusjevo » 08 Aug 2021, 23:09

Ik deel je gevoel wel.
Vaak zijn opmerkingen, vragen en tips voor diegene die van het project verslag doet een extra duwtje in de rug.
Ben al een keer of 2 op m’n vingers getikt door de mods trouwens omdat ik er gewoon niet bij nadacht dat er in project verslagen niet gereageerd mag worden. :|
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Aug 2021, 23:19

De gedachte achter "geen vervuiling" is denk ik dat de zoekfunctie beter werkt. Alleen gebruikt bijna niemand die en stelt men gewoon de vraag die voorhanden ligt.

Dat is in mijn optiek ook niet erg want een vraag die al 100x gesteld is kan dus ook heel makkelijk door een hele hoop mensen snel beantwoord worden.

Bij projecten zie ik het bezwaar nog minder want daar gaat het juist om de interactie lijkt me. Als iemand een compleet niet vervuild projectverslag wil kijkt ie wel op Joetjoep ipv op een forum.

Vroeger werd er veel meer gewoon geouwehoerd hier, vooral in de kroeg en dat was best leuk. Hoe strakker de moderatie hoe minder bezoekers lijkt het wel.

Overigens heb ik geen kritiek op onze moderator, want dat is een vriendje van me! :lol: :lol: Maar hij is op zoek naar iemand die de klus wil overnemen want meer reizen, etc.

Dus wie zich geroepen voelt! :D :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Puck

Berichtdoor Puck » 09 Aug 2021, 12:54

Kijk, dan is mijn vraag niet voor niets geweest als ik bovenstaande reacties lees.

Hoe strakker de moderatie hoe minder bezoekers lijkt het wel.

@Edward: Helemaal mee eens. Ik ben van verschillende fora af omdat je het idee kreeg dat niets meer mocht, dat is echt de doodsteek voor een forum.

Hoeveel mensen zijn nu moderator op dit forum? Ik wil best daar een steentje in bijdragen hoor.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 09 Aug 2021, 16:29

Hahaha Edward, wist je dat ik pas onlangs bij de LRCH vrijwilligers ben aangemeld (officieel) en dat ik al die jaren (na Johnny) nooit opgemerkt ben door de LRCH...Maar ik voel mij geen slachtoffer, heb altijd het forum met plezier gedaan, dat er zaken best beter kunnen dat ben ik met je eens. Ik zal eens kijken of er wat "regelgeving" middels eigen initiatief versoepeld kan worden. Ongeveer een half jaar geleden werd er intern een nieuwe site aangekondigd, ik zou daar wat in mogen betekenen?? Echter niets van gehoord, en zoals je weet wacht de Kennisbank ook steeds op vernieuwing??

Uiteraard sta ik open voor vernieuwing waar mogelijk, ik nodig de leden uit hun zienswijze naar mij te mailen via PB, dan hoef ik niet zoveel na te denken :lol: Ik neem er ruim de tijd voor, dus voel je niet gehaast ;)

Chris / forumbeheer

Volgens mij is op dit moment Chris het enige slachtoffer. Ofwel Waterrover hier op het forum

Puck

Berichtdoor Puck » 09 Aug 2021, 18:57

Hoe gaat zoiets qua "regelgeving" binnen de LRCH? Is daar een proces voor nodig? :geek:

Ik heb het juist niet naar je gePB't, maar probeer het hier bespreekbaar te maken, zodat er meer mensen van de op/aanmerkingen weten. Eigenlijk precies het punt van het starten van het topic! :lol:

En nogmaals: ik heb mijn vinger al opgestoken om iets in beheer van het forum te willen doen. Ik neem aan dat normaliter er meer dan 1 moderator is?

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Aug 2021, 10:15

Het bijzondere aan dit forum is dat het bestuur van de LRCH vind dat ze wel een mening en zeggenschap over het forum moet hebben maar dat ze verder in de 15-16 jaar dat ik hier kom nog never nooit interesse of serieuze steun gegeven hebben aan dit forum.

Jaren terug terug is het met veel pijn en moeite eens vernieuwd maar de Kennisbank die bij het oude forum hoorde en waar oa Rob Steward enorm veel werk in heeft gestoken is sindsdien nog steeds niet terug.

De prioriteiten van het bestuur liggen duidelijk ergens anders.

Maar als er wat veranderd zal er vast wel iemand komen die daar wat van vind. Persoonlijk zou ik daar dan weer niet zo veel van vinden. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 10 Aug 2021, 20:19

góh... jaren niet bezocht... te druk.. te veel andere sites... toch maar weer terug... :D :mrgreen: Hi Ed ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

NicolaLawrence

Berichtdoor NicolaLawrence » 17 Aug 2021, 14:26

Ik hou ook meer van de "ouderwetse" forums Ze zijn psychologisch comfortabeler voor mij. Ik weet niet waarom dat is... Het enige nadeel is dat er in de huidige hectiek niet altijd tijd is voor een rustige onderdompeling in een onderwerp...

Puck

Berichtdoor Puck » 20 Aug 2021, 08:05

NicolaLawrence schreef:Ik hou ook meer van de "ouderwetse" forums Ze zijn psychologisch comfortabeler voor mij. Ik weet niet waarom dat is... Het enige nadeel is dat er in de huidige hectiek niet altijd tijd is voor een rustige onderdompeling in een onderwerp...

Juist, misschien ben ik ook van de oude stempel om dat zo te ervaren.

Wel grappig om te zien dat de bovenste vijf projecttopics met een laatste bericht uit 2021 zijn en de rest ouder, met als nieuwste uit Mei. Zou wat kunnen zeggen over de hoeveelheid projecten die mensen bijhouden, de hoeveelheid projecten of misschien toch hoe gestimuleerd iemand wordt om iets te posten in zijn eigen/een projecttopic.

Terug naar “Over dit forum”