niet ingelogd blijven op het forum

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
janwijbrand

niet ingelogd blijven op het forum

Berichtdoor janwijbrand » 26 Jan 2013, 19:02

Ik probeer ingelogd te blijven op het forum, door in het login-scherm "Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden" aan te vinken. Dat helpt echter niet. Doe ik iets fout, mis ik een persoonlijke instelling of hebben anderen er ook "last van" dat ze om de haverklap uitgelogd zijn?

Het is geen enorm drama natuurlijk, alleen een tikkie irritant.

Roger B.

Re: niet ingelogd blijven op het forum

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2013, 19:17

ik had het ook..... een week of anderhalf terug ineens op de laptop gewoon nog ingelogt toen ik weer online ging, en op de tablet niet....sinds begin van de week ook op de tablet niet meer opnieuw inloggen...

schiet mij maar lek...... meestal heeft het te maken met beveiligingsinstellingen en/of cookies
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 28 Jan 2013, 09:54

Of je al dan niet ingelogd "blijft" ligt o.a. je cookie beheer. Als die worden weggegooid (kan een standaard instelling zijn) zul je elke keer in moeten loggen. Aangezien niet iedereen het probleem heeft (ik heb het bijvoorbeeld niet) is de kans het grootst dat het aan je lokale instellingen ligt. Daarom zou ik als ik jou was daar eerst gaan kijken ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Dragon

Berichtdoor Dragon » 28 Jan 2013, 16:11

Ik heb er ook last van en weet zeker dat het niet aan cookie beleid ligt...
als ik iets post, worden mijn instellingen overschreven, krijg ineens de groene LRCH opmaak en ben uitgelogd.
aanloop problemen?
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

w_van_rooij

Berichtdoor w_van_rooij » 28 Jan 2013, 19:24

Dragon schreef:Ik heb er ook last van en weet zeker dat het niet aan cookie beleid ligt...
als ik iets post, worden mijn instellingen overschreven, krijg ineens de groene LRCH opmaak en ben uitgelogd.
aanloop problemen?

Bij mij exact hetzelfde

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 28 Jan 2013, 19:27

Ik *denk* dat ik het gevonden heb.

Het ligt niet aan de cookie instellingen van mijn browser, althans niet per sé. Na inloggen bevatten alle URLs een zg. "session id" (sid). Echter, er wordt *ook* een cookie gezet met het betreffende sid. Die twee sid zitten elkaar volgens mij in de weg.

Ik heb daarnet, met de broswser opgeschoond van cookies, ingelogd en handmatig het "sid" deel uit de URL geknipt. Ik bleef toen ingelogd (vanwege het cookie met hetzelfde "sid"). Daarna een tijd gewacht, om vervolgens het forum weer aan te klikken en toen was ik inderdaad nog steeds ingelogd. Hopelijk is de kwestie hiermee verholpen.

Toen het nieuwe forum net online was, heb ik als feedback ook een opmerking geplaatst over die "sid" in de URLs, omdat het bijvoorbeeld ook het delen van URLs lastiger maakt. Ik ben op nog een paar andere forums geregistreerd die op phpBB draaien, en daar heb ik dit probleem nog niet ondervonden. Ik vermoed dat dit "sid" gedrag door de forum-admins te wijzigen is.

Ik rapporteer terug als het alsnog niet werkt, of inderdaad blijvend is :-)

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Jan 2013, 19:37

Dragon schreef:Ik heb er ook last van en weet zeker dat het niet aan cookie beleid ligt...
aanloop problemen?

Gezien de meerderheid der lezers hier geen last van heeft (althans, het wordt niet gerapporteerd), kan het geen gevolg zijn van de forum-instellingen of forum-software, maar moet het een lokaal "iets" op je eigen PC/Mac/tablet/... zijn. Kan veroorzaakt worden door instellingen in je OS zelf, of bepaalde beveiligings-software of "opschoon" programma's die regelmatig de cache en cookies "clearen".
Persoonlijk heb ik er hier dan ook geen last van - en dat betreft dan zowel op de iMac, iPad, iPhone alsóók op PC onder Windows 7.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Jan 2013, 19:40

janwijbrand schreef:Het ligt niet aan de cookie instellingen van mijn browser, althans niet per sé. Na inloggen bevatten alle URLs een zg. "session id" (sid). Echter, er wordt *ook* een cookie gezet met het betreffende sid. Die twee sid zitten elkaar volgens mij in de weg.

Wil je eens een voorbeeld geven van zo'n url met session id? Ik zie het hier niet?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 28 Jan 2013, 19:46

VeeTee schreef:Gezien de meerderheid der lezers hier geen last van heeft (althans, het wordt niet gerapporteerd), kan het geen gevolg zijn van de forum-instellingen of forum-software, maar moet het een lokaal "iets" op je eigen PC/Mac/tablet/... zijn. Kan veroorzaakt worden door instellingen in je OS zelf, of bepaalde beveiligings-software of "opschoon" programma's die regelmatig de cache en cookies "clearen". Persoonlijk heb ik er hier dan ook geen last van - en dat betreft dan zowel op de iMac, iPad, iPhone alsóók op PC onder Windows 7.

Het enige dat ik hier op kan zeggen: ik bezoek meerder fora die gebruik maken van phpBB en géén van die fora vertoont dit gedrag. Ook zit er in géén van die fora een "sid" in de URL na inloggen. Maw, ik denk dat dan toch op zijn minst deels aan instellingen van *dit* forum ligt.

Maar zo'n groot probleem is het verder niet. Alleen wat irritant af en toe.

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 28 Jan 2013, 19:49

VeeTee schreef:
janwijbrand schreef:Het ligt niet aan de cookie instellingen van mijn browser, althans niet per sé. Na inloggen bevatten alle URLs een zg. "session id" (sid). Echter, er wordt *ook* een cookie gezet met het betreffende sid. Die twee sid zitten elkaar volgens mij in de weg.

Wil je eens een voorbeeld geven van zo'n url met session id? Ik zie het hier niet?

Zojuist in een geheel andere browser ingelogd op deze URL:

http://www.lrch.nl/forum

Dan klik ik rechts bovenin "aanmelden" aan, en die leidt naar deze URL:

http://www.lrch.nl/forum/ucp.php?mode=l ... b67005572f

Zie daar in de "sid' gecodeerd.

Dat "sid" word na inloggen in elke andere URL binnen het forum meegenomen. Los daarvan worden er ook cookies gezet, waarvan er één eveneens dit "sid" bevat. Nogmaals, het *lijkt* er op dat na handmatig verwijderen van het "&sid=1338cfa31132c853dc39dcb67005572f" "mijn" probleem is opgelost. Na verwijderen komt het "sid" ook niet meer terug in de URLs (todat ik helemaal uitlog en cookies weghaal en weer inlog).

Terug naar “Over dit forum”