Veel gestelde vragen (FAQ)

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
Gerard_L

Veel gestelde vragen (FAQ)

Berichtdoor Gerard_L » 10 Mar 2010, 13:40

Ik had een account op het oude forum, maar kan hier niet meer inloggen
Alle actieve gebruikersaccounts hebben bij de overgang naar de nieuwe website een ander wachtwoord gekregen.
Je kan dat wachtwoord opvragen met behulp van je toenmalige gebruikersnaam en je bij ons bekende e-mailadres.

Vul die gegevens in bij 'Login vergeten?' in de loginbox op de voorpagina links onderaan en je krijgt het nieuwe wachtwoord per e-mail toegestuurd.
Lukt het allemaal niet, stuur dan een e-mail aan website@lrch.nl, dan krijg je antwoord 'op maat'.
___________________________________________________________________________________________________________________

Als ik in het forum een bericht open, staan de laatste reacties bovenaan in lijst. Kan ik dat wijzigen?
De auteur van de software vond het handig om snel de laatste reacties te kunnen lezen en heeft dat zo 'standaard' ingesteld.
Je kan de volgorde echter in je gebruikersprofiel veranderen. Log in en neem de volgende stappen:
Profielpagina --> Wijzigen --> Profiel bijwerken --> Forum --> Rangschikken berichten --> Oudste berichten eerst --> Opslaan ...
___________________________________________________________________________________________________________________

Het lukt me niet foto's bij een bericht te plaatsen. Wat doe ik fout?
Er zijn twee methoden om afbeeldingen aan je bericht of reactie toe te voegen.

1) Je gebruikt een afbeelding die al ergens op internet staat, die je met behulp van het vierde icoontje van rechts op de knoppenbalk bovenin de editor toevoegt. Je klikt er op, vult (eventueel) de gewenste afbeeldingsgrootte in, het internetadres van de afbeelding en klikt op invoegen.
Als je het bericht daarna opslaat (Doorgaan) wordt het plaatje ingevoegd.

2) Bij de andere methode verstuur je een afbeelding die op je eigen pc is opgeslagen, naar de website.

Hiervoor gebruik je de invoegbalk aan de onderzijde van de editor. Ga via 'Bladeren...' naar de gewenste afbeelding op je pc. Dmv de knop '[img]' kan je in je tekst de plaats aangeven waar de afbeelding moet komen en daarna eventueel nog meer tekst toevoegen. Nadat je het bericht hebt opgeslagen (Doorgaan) wordt de afbeelding naar de website gestuurd en in het bericht geplaatst.
Hiervoor gelden enkele restricties:
- de afbeeldingen mogen niet groter zijn dan 1500Kb
- de afmetingen (bxh) moeten kleiner zijn dan 1000 x 1000px
- de bestandsnaam mag geen vreemde tekens bevatten en niet langer zijn dan 20 tekens.

Voor beide methoden geldt natuurlijk dat je de copyrights van de eigenaar respecteert.

pa3dwj

Re: Veel gestelde vragen (FAQ)

Berichtdoor pa3dwj » 28 Feb 2015, 15:58

Ik had een reactie als concept opgeslagen om even wat na te zoeken. Maar hoe haal ik dat bericht weer voor de dag?
_________________________________________________________________________________________________
Defender 110 (QRV dagelijks via PI4EHV (145.700 MHz) op vakantie op HF (40m, 7.092 MHz))

Roger72
Beheerder

Berichtdoor Roger72 » 28 Feb 2015, 16:31

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar net even geprobeerd:

Als ik een bericht tik en dan onder het berichtenvenster op "concept bewaren" klik krijg ik de vraag of ik het zeker weet omdat alleen de tekst opgeslagen wordt enzo, ik kies dan "ja" en het bericht wordt opgeslagen.

Ga ik dan vervolgens in dat topic weer naar "reageren" dan staat er behalve "Concept bewaren", "Voorbeeld" en "Bevestig" ook nog een optie "Laad concept"

als je daar op klikt krijg je een lijst met concepten die je opgeslagen hebt waar je dus je gewenste concept kunt kiezen en dit weer in je berichten invoerveld tevoorschijn komt.
Ik ben moderator-af.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 28 Feb 2015, 20:26

Oud nieuws :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

pa3dwj

Berichtdoor pa3dwj » 04 Mar 2015, 20:11

Roger72,

Bedankt, dat werkt inderdaad. Blijkbaar ging er bij het opslaan iets mis (kan me ook niet herinneren dat ik de waarschuwing kreeg dat alleen onderwerp en tekst bewaard worden; die kreeg ik nu wel). Ik zal wel iets fout gedaan hebben.
_________________________________________________________________________________________________
Defender 110 (QRV dagelijks via PI4EHV (145.700 MHz) op vakantie op HF (40m, 7.092 MHz))

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Mar 2015, 13:00

VeeTee schreef:Oud nieuws :lol:

Is het niet dit wezen van (de antwoorden op) FAQ's: Eigenlijk gaat het steeds om oud nieuws, oud nieuws dat heel actueel kan zijn voor de vragensteller.

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 16 Okt 2018, 09:16

Zie 3e reactie in dit draadje.
btw, misschien is het een idee om je even voor te stellen in "Nieuw op het forum"? ;)

groetjes, Fenna

(getest en werkt zoals daar opgeschreven)
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Okt 2018, 10:03

fenix2 schreef:Zie 3e reactie in dit draadje.
btw, misschien is het een idee om je even voor te stellen in "Nieuw op het forum"? ;)

Misschien had "blanca12" juist zijn/haar voorstel-verhaaltje tijdelijk opgeslagen :idea:

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 16 Okt 2018, 17:44

Landmarcs schreef:Misschien had "blanca12" juist zijn/haar voorstel-verhaaltje tijdelijk opgeslagen :idea:
Groeten MarcS

Wellicht. Evengoed heeft betrokkene al wel in nog 2 andere draadjes een reactie geplaatst zonder iets van een introductie te geven

Fenna
edit: en dat alles binnen 2 minuten vanaf aanmelden tot laatse activiteit
Afbeelding

Mivida

Berichtdoor Mivida » 18 Okt 2018, 10:02

En opvallende is dat er altijd links naar vreemde dubieuze websites in de reactie staan. Is het wel een menselijke gebruiker??
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Terug naar “Over dit forum”