gebruikergemak forum

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
Hans Verheezen

gebruikergemak forum

Berichtdoor Hans Verheezen » 11 Sep 2015, 15:26

Vraag:
Waarom is dit forum zo gebruikers onvriendelijk? Terwijl er zoveel andere soorten software op de markt is om dit wel eenvoudig en handig te kunnen gebruiken? onduidelijke navigatie, zeer omslachtig en echt niet meer van deze tijd...
invoegen bestanden afbeeldingen is niet mogelijk als je de "handleiding" volgt. ik ben ook blijkbaar niet de enige, na de upgrade van de huidige versie worstelen heel wat meer mensen hiermee! zeer tijdrovende en onlogische handelingen om een behoorlijk bericht te kunnen maken.
behalve dan een paar mensen die dag en nacht hiermee bezig zijn, en blijkbaar meer rechten op het forum hebben dan de gewone gebruikers. dat blijkt dan ook uit het beperkte aantal mensen wat gebruik maakt van het Forum. in verhouding tot het aantal leden van de LRCH...

Mvg Hans
In de ICT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf...

Defender 110 - 2000 - TD5
Defender 90 - 1997 - Tdi

Roger72
Beheerder

Re: gebruikergemak forum

Berichtdoor Roger72 » 11 Sep 2015, 16:58

Deze forumsoftware is net twee jaar in gebruik... Phpbb3 is toch niet ongebruikelijk op fora...

Alleen moderatoren en beheerders hebben meer rechten, alle andere gebruikers hebben dezelfde rechten.

Foto's plaatsen kan op twee manieren

Tussen imagetags plaatsen van de link naar een foto. Nadeel is dan dat als zo'n fotoop de gelinkte lokatie verwijderd wordt, hij ook van het forum verdwijnt.

Door de foto foto te uploaden. Ik snap niet wat mensen daar niet aan snappen als ik eerlijk ben.... wat meestal fout gaat is dat er fotos van te groot formaat gebruikt worden..

Maar neem gerust contact op met jeroen Hoftijzer van de communicatiecommissie en kom ons team versterken
Ik ben moderator-af.

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 11 Sep 2015, 17:18

Persoonlijk vind ik phpBB aardig werkbaar, maar dat is misschien ook omdat ik daar de meeste ervaring mee heb omdat het de meest gebruikte op het web is. Voor de iets minder IT onderlegde gebruiker zou een WYSIWYG editor misschien een toegevoegde waarde hebben. Werken met fotos en plaatjes blijft een moeilijk probleem in web based software, phpBB loopt wat achter: bijvoorbeeld een multi upload zou fijn zijn.

Qua navigatie gebruik ik meestal de "Ongelezen berichten" functionaliteit en kijk ik welke ik interessant vind. Wel gebruik ik de "phpBB silver" skin, die vind ik overzichtelijker dan het LRCH thema.

Ik heb wat ervaring met andere fora, maar er zijn er vrij veel (https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Internet_forum_software). Ik ben nieuwsgierig welke forums je gebruiksvriendelijker dan phpBB vind?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Sep 2015, 14:25

Joep Weijers schreef:Persoonlijk vind ik phpBB aardig werkbaar, maar dat is misschien ook omdat ik daar de meeste ervaring mee heb omdat het de meest gebruikte op het web is. Voor de iets minder IT onderlegde gebruiker zou een WYSIWYG editor misschien een toegevoegde waarde hebben. Werken met fotos en plaatjes blijft een moeilijk probleem in web based software, phpBB loopt wat achter: bijvoorbeeld een multi upload zou fijn zijn.
....

Precies, je moet nogal wat zinloos op verschillende knoppen drukken voordat een plaatje "opgeladen" is, en op de gewenste plek in de tekst staat -- ik ben ook actief op een paar andere phpBB forums waar plaatjes soms een belangrijke rol (of zelfs de hoofdrol) vervullen, dan is het soms een beetje gedoe om alles goed en netjes te plaatsen, maar verder valt het best mee ... in principe is het zoiets als het oude (en geliefde) "onderwaterscherm" dat je bij WordPerfect had -- hier is het omgekeerd en moet je met de [voorbeeld] knop even kijken naar het "Wat krijg ik straks in beeld" resultaat.

En ... je kan mij best onder de "wat minder IT gevoelige" gebruikers scharen, als software tester ben ik goud waard: ik val in iedere valkuil, loop in iedere fuik, begrijp iedere dubbelzinnige vraag op de verkeerde manier etc.

Groeten MarcS

PS Op een van mijn andere phpBB forum was sprake van een up-date (en de moeite daarmee), ik neem aan dat een dergelijke up-date hier ook speelt (of geruisloos is geïmplementeerd)?

Peu

Berichtdoor Peu » 27 Jan 2016, 17:27

Ik moet 33x per dag inloggen met mijn ipad!!
Elke reply moet ik weer alles invoeren,...echt niet leuk?,
Dan is het forum weer blauw en dan weer groen.....snap het niet meer....?
Failing to prepare is preparing to fail!

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 27 Jan 2016, 17:46

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad. Als ik naar het overzicht met ongelezen berichten ga ben ik ingelogd; klik ik op een van de topics, dan ben ik in niet meer ingelogd. Erg onhandig.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 27 Jan 2016, 19:19

Hier ook hetzelfde pobleem, sinds de update steeds tig keer opnieuw moeten inloggen.
Tip voor het beheer: mogelijk staan de cookie instellingen in de forumconfigurate niet goed.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2016, 20:09

Met windhoos en ontdooit phone en tablet nergens last van :roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2016, 20:19

Roger B. schreef:Met windhoos en ontdooit phone en tablet nergens last van :roll:

Met het Mæcbœk hier ook geen last. :ugeek:

MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 27 Jan 2016, 23:15

Sinds de update doet hij het bij mij juist weer goed, daarvoor had ik het probleem ook. Was inderdaad knap irri.

Groet Ron

Ps: Ipad gebruiker
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Over dit forum”