Nieuw op LRCH

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
lapalmeraie

Nieuw op LRCH

Berichtdoor lapalmeraie » 20 Feb 2024, 15:13

Hallo allemaal

Zoals op elk forum, is het wel zo fijn als een nieuw lid zich eerst even voorstelt.
Bij deze. :D

Ik ben Niek, gelukkig getrouwd, 2 grote pubers (nog) in huis en hoewel ik "geboren en getogen" ben in Z'meer woon ik nu alweer 21 jaar in België, vlakbij de Franse grens.

Zoals de forum-pseudo doet vermoeden is een andere passie het exotisch tuinieren met palmen, bananenplanten, bamboe,.. ik ben jarenlang mod en beheerder geweest van het Palmvrienden forum maar ben daar jaren geleden ook weer mee gestopt omwille van de vele uurtjes die daar inkruipen. Mijn eigen site over deze passie beheer ik wel nog steeds met even veel plezier. :D

Daarnaast knutsel ik graag in en om huis met domotica en heb ik onze "gewone" auto ook al redelijk wat aangepast. Maar vrijwel altijd elektronische verbeteringen. Ik ben dan ook zeer actief op diverse Qashqai fora en op mijn YouTube kanaal rond deze onderwerpen en vind het zalig om anderen te kunnen helpen. ;)

Verder steken we veel tijd in ons paard en zijn we dus heel vaak op de manege te vinden.

Maar we zijn hier natuurlijk op een LaRo forum. :mrgreen:
Ergens in 2000 kreeg ik de LaRo microbe te pakken. Toen nog student en bleef het dus beperkt tot schaalmodellen (1:18, 1:43,..) die hier overigens nog steeds staan te pronken. Ik heb wel eens in Ivoorkust met een Defender mogen rijden en ook eens een weekendje een toenmalig nieuwe Defender mogen gebruiken. In 2007... gloedje nieuw en met "LCD scherm' wat feitelijk enkel op het klokje bleek te slaan :lol:

Na vele jaren lijkt dan toch ein-de-lijk het moment aangebroken dat ik ook serieus kan gaan zoeken naar een eigen LaRo.

Het leek me zinvol om mij op voorhand al in te schrijven om eventuele tips te kunnen nalezen ipv achteraf te moeten beseffen 'had ik dát geweten'...
Ik ben vooral een liefhebber van de Series III 109. StaWag of soft/hard top zolang er maar bankjes achterin zitten.
Zoals uit de voorstelling al blijkt heb ik voldoende om handen en zoek dus zeker geen renovatieproject oid maar kleine esthetische aanpassingen zijn dan weer geen probleem.

De 109 zal vooral ingezet worden als 2e wagen, voor bv de ritjes naar de manege, tour tochtjes door de streek (de prachtige Vlaamse Ardennen) en voor het vervoeren/trekken van zaken die met de gewone wagen niet gaan. Bv snel een fiets achterin of een occasioneel een paardentrailer.

Ik hoop hier in ieder geval véél te kunnen leren en sta zeker open voor goede "newbie" tips. :)

Grtz
Niek
LR fan sinds 2000 ~ interesse voor een Series III 109

Landmarcs

Re: Nieuw op LRCH

Berichtdoor Landmarcs » 20 Feb 2024, 21:41

Welkom Niek

Je maakt me wel nieuwsgierig naar het wáár nabij die Belgisch-Franse grens.
Aangenomen dat het niet de Frontière Franco-Belge betreft maar Vlaams moet zijn gok ik op de "regio" Kortrijk.
Die Vlaamse Ardennen zijn een wat "vergeten" gebied ... met zo vermoed ik nogal wat uitdagingen.
Ik herinner me nogal wat kleiigheid.   Ik herinner me overigens ook de Mattentaart (een goede reden om om te rijden).

Groeten MarcS

lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie » 21 Feb 2024, 08:51

:D

Bedankt én knap geraden. "Ronse" it is, bekend van de enkele grote klassiekers uit de Ronse van Vlaanderen.
Maw, in Gent recht naar beneden tot ze Frans beginnen te spreken (stad is tweetalig) en je bent er :lol:
De mattentaarten komen uit Geraardsbergen, iets verder naar het oosten.

Zalige regio waar ik na al die jaren echt nog oprecht van geniet. Mooie uitgestrekte heuvellandschappen.
Veel prachtige baantjes om te rijden en zelfs nog wat onverharde wegen die vrij toegankelijk zijn.
Hier een korte indruk tijdens een ritje in een Willys van een vriend.

https://youtu.be/hl99w1yDeaA

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Feb 2024, 12:47

lapalmeraie schreef:Bedankt én knap geraden. "Ronse" it is, bekend van de enkele grote klassiekers uit de Ronse van Vlaanderen.
Maw, in Gent recht naar beneden tot ze Frans beginnen te spreken (stad is tweetalig) en je bent er :lol:
De mattentaarten komen uit Geraardsbergen, iets verder naar het oosten.

Ahh, eigenlijk had ik Ronse al in gedachten maar Ronse is net iets verder van die Belgisch-Franse grens.

Qua Mattentaart: Ik ben niet zo kieskeurig, het hoeft geen "Appellation d'Origine Contrôlée" te zijn als ie maar lekker is.
Ik herinner me een heerlijke taart van een kleine bakker ergens ten zuiden van Brakel ... maar dat is inmiddels ook al weer een kleine 40 jaar geleden, en ook in Edingen/Enghien is de Mattentaart niet te versmaden.   O ja, de Mattentaart mag van mij dus ook "Tarte au Maton" heten.

Groeten MarcS

PS   Voor de nog niet ingewijden kijk even hier: Mattentaart

lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie » 21 Feb 2024, 13:07

:D

Leuk culinair forum wel :lol:

Maar dus... ik heb al diverse YT video's bekeken als "buyer guide" en heb hier ook nog een (oud) kopietje liggen van een koopgids, volgens mij zelfs van LRCH. Verder nog tips?
Het lijkt me vooral lastig om echt goed te kunnen oordelen als je überhaupt voor het eerst in een SIII zit. Je hebt dan niet echt een referentie.
Een betrouwbare verkoper (zover dit bestaat) lijkt dan haast een noodzaak?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Feb 2024, 14:34

lapalmeraie schreef::D

Leuk culinair forum wel :lol:

Maar dus... ik heb al diverse YT video's bekeken als "buyer guide" en heb hier ook nog een (oud) kopietje liggen van een koopgids, volgens mij zelfs van LRCH. Verder nog tips?
Het lijkt me vooral lastig om echt goed te kunnen oordelen als je überhaupt voor het eerst in een SIII zit. Je hebt dan niet echt een referentie.
Een betrouwbare verkoper (zover dit bestaat) lijkt dan haast een noodzaak?

Met de juiste zoektermen had je het LandRover Kompas zelf kunnen vinden.   Da's het mooie van een forum.   :ugeek:

Het geeft geen garantie dat je een vlekkeloze LandRover koopt, maar het geeft wel inzicht in wat er allemaal mis kan zijn.

Groeten MarcS

PS   Geduldig met de nodige septische afstandelijkheid doornemen van een stapel oude LandRover tijdschriften maakt je ook beetje bij beetje wijzer.
      Neem dan wel een dikke stapel en lees geduldig want er wordt veel gehobbyd, en (teveel) aan de looks gedaan.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 21 Feb 2024, 16:21

Landmarcs schreef: septische afstandelijkheid [/size]

Hoe doe je dat :D

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Feb 2024, 16:25

Ron63 schreef:
Landmarcs schreef: septische afstandelijkheid [/size]

Hoe doe je dat :D

Door de "c" uit sceptisch weg te laten.   :oops: :cry: :oops:

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 21 Feb 2024, 22:07

Welkom Niek!
Zoals besproken op dat andere forum ben ik hier niet meer zo actief na de verkoop van m’n Range Rover Classic paar maanden geleden.
Veel succes in je zoektocht!
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie » 22 Feb 2024, 10:24

Thanks, ook voor de verwijzing!
Herkenbaar, als je een forum goed kent, lijkt alles (en de juiste zoektermen) evident. Als newbie is het toch altijd even wat zoeken maar ik kan hier zeker mee verder.

Deusjevo; haha, kleine wereld :D

Terug naar “Nieuw op het forum”