Invoeren td5

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ruudkooijman
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 Feb 2017, 16:37

Invoeren td5

Berichtdoor Ruudkooijman » 14 Feb 2017, 16:48

Beste forum leden.,

Mijn naam is Ruud Kooijman, ik heb mijn landrover defender td5 uit 1999 gekocht in zuid Afrika en daarmee een half jaar door Afrika mee gereden vervolgens heb ik hem overlaten schepen naar Rotterdam waar die over 30 dagen zal aankomen., omdat het stuur aan de rechterkant staat en het een zuid Afrikaanse auto is moet ik hem speciaal in het testcentrum van rdw laten keuren., nu wil ik hem eerst apk Europees klaar maken voordat ik hem laat keuren, is er iemand bekend met deze situatie en kan die mij vertellen welke aanpassingen ik zal moeten gaan doen om keuring klaar naar het rdw te rijden., ik hoor het graag alvast bedankt

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Invoeren td5

Berichtdoor JanTD5 » 14 Feb 2017, 17:42

Voorzover ik kan inschatten eigenlijk alleen je koplampen van l/h naar r/h drive uitvoering.
Plus natuurlijk de normale apk eisen.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1427
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek

Re: Invoeren td5

Berichtdoor VeeTee » 14 Feb 2017, 17:48

En de mistlamp en achteruitrijlamp van plaats wisselen.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (verkocht) | M416 + Columbus RTT

Ruudkooijman
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 Feb 2017, 16:37

Re: Invoeren td5

Berichtdoor Ruudkooijman » 14 Feb 2017, 17:50

Beste jan., super bedankt voor je reactie heb je nog een goed adres waar ik ze kan bestellen dat je weet? Ik ga zozo zelf ook zoeken maar als je advies hebt altijd welkom. Ruud

Ron63
Berichten: 789
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Invoeren td5

Berichtdoor Ron63 » 14 Feb 2017, 17:54

reflectoren aan de achterzijde met E-keur (gewoon zo'n rond dingetje)

groet Ron

Ps: Hier een linkje naar nog iemand die hier mee bezig is viewtopic.php?f=12&t=9978
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs
Berichten: 4924
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Invoeren td5

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 18:04

En ... als het er niet in zit (zal wel niet) dan is het heel goed mogelijk dat er een EGR in moet.
Bij een 1999-er Td5 is dat nog steeds geen rocket-science (je kan ook afwachten of de RDW er wat van zegt).
Het goede is dat de Defender een soort universele mecano-doos is en verder dat de ontwikkelingen erg traag gingen.
De auto's zijn dan ook maar weinig aangepast, niet in de tijd, en ook niet per export-bestemming.

Kijk maar eens bij het Kenia-linkje.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Invoeren td5

Berichtdoor JanTD5 » 14 Feb 2017, 20:40

VeeTee, Ron63 dat zijn goede tips, zelf niet zo vlug aan gedacht.
Marc, nog nooi gelezen dat er Td5 geleverd zijn zonder EGR af fabriek. Zou natuurlijk verwijderd kunnen zijn.
Maar dan nog zou ik mij daar geen zorgen overmaken, ze doen toch waarschijnlijk alleen een roetmeting.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1427
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek

Re: Invoeren td5

Berichtdoor VeeTee » 14 Feb 2017, 20:56

JanTD5 schreef:VeeTee, Ron63 dat zijn goede tips, zelf niet zo vlug aan gedacht.
Marc, nog nooi gelezen dat er Td5 geleverd zijn zonder EGR af fabriek. Zou natuurlijk verwijderd kunnen zijn.
Maar dan nog zou ik mij daar geen zorgen overmaken, ze doen toch waarschijnlijk alleen een roetmeting.

Groet Jan


Er zijn TD5's "ROW Spec" (Rest of World) geleverd. Deze, voor export buiten Europa bedoeld, hadden bij aflevering inderdaad geen EGR, en ook geen cat (katalysator). Mogelijk is ook de ECU map daarop aangepast.

Bij het keuringsstation zou ik me wat de ROW Spec betreft van de domme houden. ;)
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (verkocht) | M416 + Columbus RTT

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Invoeren td5

Berichtdoor JanTD5 » 14 Feb 2017, 21:12

Een cat heeft mijn Td5 ook niet wel EGR. Had nog noiit van ROW spec Td5 gehoord. Maar nooit te oud om te leren ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs
Berichten: 4924
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Invoeren td5

Berichtdoor Landmarcs » 14 Feb 2017, 22:25

VeeTee schreef:... Bij het keuringsstation zou ik me wat de ROW Spec betreft van de domme houden. ;)


Precies ... vriendelijk zeggen dat Zuid-Afrika bij de geciviliseerde wereld hoort en hopen dat RoW geen bellen laat rinkelen.
Alsnog een EGR inbouwen kan altijd nog. In de limiet heb je ook een EU-ECU nodig, bijv. omdat ie te hoge roetcijfers geeft.

Mijn oude 1999-er Td5 haalde overigens altijd veel beter als nodig cijfers -- maar wel alleen als je eerst iets langer in achterlijk hoge toeren in z'n 3 had gereden -- er bleef bij mijn rijstijl normaal teveel roet in de uitlaat liggen, en dat wervelt op tijdens de roettest (dus kwamen er tamelijk willekeurige maar vooral te hoge waarden uit als je niet even ging roethoesten).

Overigens doet zo'n EGR weldegelijk iets ... maar dat is weer een ander verhaal.

Groeten MarcS

PS Ons orakel Rob S. kan vast wel vertellen wat er allemaal anders is aan een RoW Td5.


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daanzaan en 1 gast