nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
zakraket

nieuw

Berichtdoor zakraket » 23 Jan 2019, 13:15

Hallo
Even voorstellen: mijn naam is Stefijn. ik heb sinds december een 110 hardtop, wit, 253.000km met wat aanpassingen (recaro's, wat "terrein"-upgrades). Al lang naar een defender zitten kijken nadat mijn vorige auto weg "moest" en we al een paar keer in het hoge noorden op vakantie met die auto bij het "wildkamperen" niet verder dan 50m van het asfalt bleven steken. De bedoeling is dus ook dat we met de defender af en toe naar scandinavie gaan of een andere roadtrip.
Helaas ben ik meteen aan de beurt, want meteen na de aankoop bleek de koppakking lek (d.w.z. er verdween koelvloeistof tijdens het rijden en nergens was een spoor van lekkage te zien, behalve dan uit de uitlaat). Die wordt nu gerepareerd. Hopelijk blijft het daar enigzins bij, de auto rijdt verder erg goed naar mijn idee (en gebaseerd op mijn 0 kennis/ervaring van Defenders). Geen tocht, windruis en geluid blijven erg binnen de perken.

Ik heb wat kleine upgrades in het verschiet, o.a. een kleiner stuur, ledkoplampen. O ja, mogelijk een andere tussenbak, omdat ik vnl. op de snelweg rijdt.

zakraket

Re: nieuw

Berichtdoor zakraket » 07 Feb 2019, 10:02

Nou, kop is geplakt, nieuwe koppakking en helaas ook een nieuwe kop vanwege een scheur. Hopelijk kan ik nu een tijdje vooruit zonder al te grote problemen, want dit was wel een koude douche.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 07 Feb 2019, 12:17

Duimen dan maar ;)

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Mivida

Berichtdoor Mivida » 12 Feb 2019, 13:37

Balen van je blok. Maar de rest klinkt goed.
Wij zijn net in het bezit van een Discovery 2, met dezelfde doelen als jullie.

Veel genot/plezier!
Discovery 2 V8 4.0l - 2001

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2019, 13:57

zakraket schreef:Even voorstellen: mijn naam is Stefijn. ik heb sinds december een 110 hardtop, wit, 253.000km met wat aanpassingen (recaro's, wat "terrein"-upgrades). Al lang naar een defender zitten kijken nadat mijn vorige auto weg "moest" en we al een paar keer in het hoge noorden op vakantie met die auto bij het "wildkamperen" niet verder dan 50m van het asfalt bleven steken. De bedoeling is dus ook dat we met de defender af en toe naar scandinavie gaan of een andere roadtrip.
...

Ik heb wat kleine upgrades in het verschiet, o.a. een kleiner stuur, ledkoplampen. O ja, mogelijk een andere tussenbak, omdat ik vnl. op de snelweg rijdt.

Stefijn,

Zonder plaatjes blijven het praatjes ... we weten natuurlijk wel hoe een Defender er uitziet, maar hoe ziet de jouwe eruit ?

Qua 50 m en dan blijven steken: dat kan ook van je vorige auto afhangen, of van je stuurmanskunsten ;)
Officieel mag je overigens (in ieder geval in Zweden) niet echt van de weg, gelukkig is de praktijk ruimdenkender.

En waarom een kleiner stuur ? En idem mbt de LED-koplampen ? LED-lichtjes is overigens wel een aanbeveling voor de overigen lampjes.
En ... je kan ook een (R)overdrive overwegen, afhankelijk van je wensen is dat nog rianter (maar ook duurder).

Groeten MarcS

zakraket

Berichtdoor zakraket » 21 Feb 2019, 14:41

Landmarcs schreef:
zakraket schreef:Even voorstellen: mijn naam is Stefijn. ik heb sinds december een 110 hardtop, wit, 253.000km met wat aanpassingen (recaro's, wat "terrein"-upgrades). Al lang naar een defender zitten kijken nadat mijn vorige auto weg "moest" en we al een paar keer in het hoge noorden op vakantie met die auto bij het "wildkamperen" niet verder dan 50m van het asfalt bleven steken. De bedoeling is dus ook dat we met de defender af en toe naar scandinavie gaan of een andere roadtrip.
...

Stefijn,

Zonder plaatjes blijven het praatjes ... we weten natuurlijk wel hoe een Defender er uitziet, maar hoe ziet de jouwe eruit ?

Qua 50 m en dan blijven steken: dat kan ook van je vorige auto afhangen, of van je stuurmanskunsten ;)
Officieel mag je overigens (in ieder geval in Zweden) niet echt van de weg, gelukkig is de praktijk ruimdenkender.

En waarom een kleiner stuur ? En idem mbt de LED-koplampen ? LED-lichtjes is overigens wel een aanbeveling voor de overigen lampjes.
En ... je kan ook een (R)overdrive overwegen, afhankelijk van je wensen is dat nog rianter (maar ook duurder).

Groeten MarcS

https://www.instagram.com/p/BraD8IRHyi5/

Er zit nu een tussenbak van een Puma op. Rijdt meer dan prima! Heerlijk rustig 90-100 tuffen en nog genoeg pit om even naar 110 te acceleren voor een inhaalactie. Zelfs 50 gaat nog prima in de 5 (saaie bebouwde komweg), alleen moet je bij acceleren onder de 70 wat meer geduld hebben, of even naar de 4.
Windruis en bandengeluid vallen heel erg mee.

Ander stuur om de volgende redenen:
Het huidige stuur is: versleten (rubber verteert een beetje), nogal glad en koud. Ik zit met mijn elleboog tegen de ruit, en door de recaro's (hoge zit) zit het stuur ook in de weg bij het instappen. Het nieuwe wordt een 35cm sportstuur, met suede bekleding.

Koplampen:
Dimlicht is nu prima (H4), als ik groot licht inschakel wordt het echter donker. De twee verstralers die op de bumper zitten hebben niet alleen een superonhandige knop, ze geven meer warmte dan licht. Dus in het donker heb ik te weinig zicht. Daarbij vind ik zo'n led-koplamp met die oogjes de auto een leuke uitstraling geven :)

We kwamen we verder dan 50m met de V40, ik heb gereden tot het gras boven de motorkap uitkwam en de bodem over de rotsen schuurde over bospaadjes, maar ideaal is t niet ;)

Terug naar “Nieuw op het forum”