Nieuw en interesse in een Disco 4

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
tim

Re: Nieuw en interesse in een Disco 4

Berichtdoor tim » 09 Mar 2019, 21:37

Landmarcs schreef: zelfs al rijd je daar waar je echt niet hoort te komen dan is de kans op boze gezichten heel klein
Groeten MarcS

Marc,
ik mag toch echt hopen dat jouw inzicht zal beamen dat de combinatie van een defender met jou als bestuurder, al dan niet icm met je vrouw, dit bij uitstek c.q uitzondering voor elkaar krijgt.
noem het een soort kuifje effect, in de meest positieve zin bedoeld.

voor de rest ga ik volledig met roger mee qwa vergelijking.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Mar 2019, 13:54

tim schreef:
Landmarcs schreef: zelfs al rijd je daar waar je echt niet hoort te komen dan is de kans op boze gezichten heel klein
Groeten MarcS

Marc,
ik mag toch echt hopen dat jouw inzicht zal beamen dat de combinatie van een defender met jou als bestuurder, al dan niet icm met je vrouw, dit bij uitstek c.q uitzondering voor elkaar krijgt.
noem het een soort kuifje effect, in de meest positieve zin bedoeld.

voor de rest ga ik volledig met roger mee qwa vergelijking.

Het ligt in belangrijke mate aan mij denk ik ... meer dan een halve eeuw geleden bekende een leraar dat ie me bijna een ontslag-waardige ram voor mijn kop had gegeven, maar dat ie op het moment dat hij zijn arm wilde uithalen zag dat er niks kwaads in mijn onhebbelijkheden school.
Ik zie dit alles ook graag positief, met een vriendelijk eigenwijze naïviteit kom je heel ver (maar ook niet overal: de gemiddelde Duitser bijvoorbeeld snap ik niet, en waarschijnlijk is dit wederzijds).

En voor de rest, zoals ik ook al schreef: met de huidige prijsstelling snap ik best dat (het kopen van) een Defender een dure hobby wordt.
Het is nu met de tweedehands-prijzen zelfs zo dat een Defender "duur" wordt als je hem al hebt, dwz de duurdere reparaties blijven heel lang economisch "lonend" .... het wordt daarmee natuurlijk nog weer meer een "duurzame" auto.

Groeten MarcS

geek

Berichtdoor geek » 10 Mar 2019, 18:11

Jongens, geen ruzie maken!

Lekker gaan rijden met die Laro‘s :D

DaanD3

Berichtdoor DaanD3 » 11 Mar 2019, 09:41

geek schreef:Net kwam er op het Britse Discovery 3 en 4 forum weer een beticht voorbij van iemand met 2 Disco's.
Nummer 1 stond in de werkplaats wegens een gebroken krukas. Maar dat is niet alles, bij nummer 2 een auto van 2016 met 16.000 mijl lijkt hetzelfde gebeurd.

Na een week van veel onderzoek weet ik het nu wel zeker. Wegblijven van de 2.7 en 3.0 diesels. Deze blokken zijn het resultaat van een slecht huwelijk tussen Peugeot, Citroën en Ford.
Er zijn ok mensen aan hn derde motor bezig.

Jammer van zo'n mooie auto.

Alternatief zou de V8 kunnen zijn, eventueel op lpg. Die 4.4 motor is wel betrouwbaar. Maar zuipt je arm.

Iemand ervaring met de V8 op gas?

Of toch een Defender met minder elektronica?

Piekerdepiekerdepiek

Laat je niet bang praten door alle ellende die er te lezen valt! Prachtige auto's en rijden heerlijk. De problemen lees je op internet, de andere duizenden die gewoon rijden hoor je niet..En blokken die je 'om de oren vliegen' zal wel mee vallen.

Zelf een tijd D3 2.7 diesel gereden, fantastisch! Ja, je moet je onderhoud uit laten voeren en wellicht preventief een keer wat vervangen (oliepomp in mijn geval) maar daar staat tegenover dat je de elke kilometer met een grote glimlach zit te sturen.

Wellicht eentje zoeken waar al een nieuw blok in zit? Dan heb je een zorg minder..
Discovery 2 td5 2000 handbak

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Mar 2019, 10:27

DaanD3 schreef:
geek schreef:....

Na een week van veel onderzoek weet ik het nu wel zeker. Wegblijven van de 2.7 en 3.0 diesels. Deze blokken zijn het resultaat van een slecht huwelijk tussen Peugeot, Citroën en Ford.   Er zijn 0ok mensen aan hun derde motor bezig.

Jammer van zo'n mooie auto.

Alternatief zou de V8 kunnen zijn, eventueel op lpg. Die 4.4 motor is wel betrouwbaar. Maar zuipt je arm.

Iemand ervaring met de V8 op gas?

Of toch een Defender met minder elektronica?

Laat je niet bang praten door alle ellende die er te lezen valt! Prachtige auto's en rijden heerlijk. De problemen lees je op internet, de andere duizenden die gewoon rijden hoor je niet..En blokken die je 'om de oren vliegen' zal wel mee vallen.

Zelf een tijd D3 2.7 diesel gereden, fantastisch! Ja, je moet je onderhoud uit laten voeren en wellicht preventief een keer wat vervangen (oliepomp in mijn geval) maar daar staat tegenover dat je de elke kilometer met een grote glimlach zit te sturen.

Tja,ik ken ook iemand - de broer van de overbuurman - die drie nieuwe V8-en in zijn nieuw gekochte Disco 2 had voordat ie nooit meer een LandRover wilde. Gewoonlijk een precies type maar misschien geen automotive-voelsprieten ?   Hij kocht na de Disco 2 een VW Towreck en vervolgens een Audi Qviel*, of dat iets over zijn smaak zegt ... duidelijk is wel dat geld maar een beperkte rol speelt.
    *   En waarschijnlijk kocht ie direct ook wat aandeeltjes Q8 om de brandstof-consumptie zeker te stellen
Sommige mensen hebben gewoon veel pech en/of geen enkel gevoel voor techniek -- in beide gevallen koop je dan beter iets waarbij je de schuld in geval van pech aan de factor pech kunt geven.

O ja: Ik vind een Defender een goede keus maar er zijn ook zat mensen die daar gillend van weglopen.

Groeten MarcS

PS Als je een auto met electrickery koopt dan moet je ook rekening houden met de "dirty tricks" van die electrickery. Een goede vriend kocht een Dacia en ging ermee met een caravan erachter op vakantie ... hij zag vele Franse garages van binnen en kwam versneld terug. Thuis heeft de dealer de gehele kabelboom vervangen en de Dacia krijgt nu een goede pers (en de lokale dealer ook).
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 11 Mar 2019, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Mar 2019, 12:52

geek schreef:....Alternatief zou de V8 kunnen zijn, eventueel op lpg. Die 4.4 motor is wel betrouwbaar.

Afgelopen weekeind zag ik dat er een D3 te koop stond met 4.4 V8 op lpg, ik meen ergens in het zuiden des lands.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Nieuw op het forum”