ff voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
roelbulthuis

ff voorstellen

Berichtdoor roelbulthuis » 30 Nov 2019, 15:26

Moi,
ik ben Roel en heb een freelander 1 gekocht uit 2003, 1.8 injectie motor op benzine. 183546 km.
graag wil ik in contact komen met eigenaren van hetzelfde type.

concreet heb ik een vraag over de centrale deur vergrendeling, dicht gaan alle 5 deuren met de afstandsbediening.
open gaat alleen de rijders deur,
iemand een suggestie.

Roel

Edward

Re: ff voorstellen

Berichtdoor Edward » 30 Nov 2019, 17:58

Nog een keer drukken en de rest gaat ook open. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

roelbulthuis

Berichtdoor roelbulthuis » 01 Dec 2019, 08:48

dat zou te mooi voor woorden zijn echter dat had ik al eens geprobeerd.
bij alle deuren hoor ik wel iets. een soort poging om iets mechanisch in gang te zetten ,maar de knopjes gaan niet omhoog.

heeft iemand het gebruikers boekje digitaal?
Freelander 1 2003

Roel

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Dec 2019, 18:30

roelbulthuis schreef:dat zou te mooi voor woorden zijn ..... ....
bij alle deuren hoor ik wel iets. een soort poging om iets mechanisch in gang te zetten ,maar de knopjes gaan niet omhoog.

Wellicht zijn de solenoïden een beetje moe (of de bedrading naar de solenoïden), of het het slot-mechaniek vervuild met jaren stof etc.
Of wellicht is de accu gewoon een beetje moe.

Bij mijn "Puma" merk ik aan het achterdeur-slot hoeveel aandacht de accu nodig heeft.
En ... dat achterdeurslot was altijd al zo, vanaf nieuw, en het bleef zo, ondanks een serieuze garantie check op de werking.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Dec 2019, 19:46

Natuurlijk kan er mechanisch een probleem zijn. Maar dat dat bij 4 deuren tegelijkertijd is maakt dat het eerder in de aansturing zal zitten.

De kans dat 4 sloten tegelijk de geest geven is natuurlijk nul
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Dec 2019, 20:15

Edward schreef:Natuurlijk kan er mechanisch een probleem zijn. Maar dat dat bij 4 deuren tegelijkertijd is maakt dat het eerder in de aansturing zal zitten.

De kans dat 4 sloten tegelijk de geest geven is natuurlijk nul

Niemand zegt dat ze tegelijk de geest geven, en ze gaan ook nog steeds op slot dus "geest" zit er nog in.

Als de vorige eigenaar langdurig alleen de bestuurdersdeur met de afstandbediening open deed dan kunnen die overige deuren best een voor een wat zwaarder zijn gaan werken ... net zo lang totdat ze bij wat kouder weer niet meer open gaan ... Roel zegt immers dat ie wel "iets" hoort: een soort poging om iets mechanisch in gang te zetten ,maar de knopjes gaan niet omhoog

Ik had bij wijze van interim-auto een tijdje een oude Renault R25 onder mijn hoede.   Een Miterand-limousine, ooit een luxe auto - met centrale deurvergrendeling (zonder afstandbediening overigens), en ook met elektrisch bediende ramen.   Om te beginnen was het volmaakt willekeurig welke deursloten meededen. Met de tijd - en wat geduld, en dus ook zo nu en dan wat extra open-dicht klikken - gingen een voor een de verschillende deuren steeds beter meedoen. Iets vergelijkbaars gold voor de elektrische ramen.
Alleen de ruitenwissers bleven traag en lawaaiig.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”