voorstellen en vraag over penman trailer

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Peter2020

voorstellen en vraag over penman trailer

Berichtdoor Peter2020 » 27 Jul 2020, 10:11

Hallo allemaal, ik ben Peter Boshuizen. Al jaren liefhebber van landrover en verschillende in bezit gehad waaronder series 2 en 3. Momenteel heb ik recent mijn 2 deurs range rover classic opgeknapt. Ook heb ik een defender 110 die ik voor dagelijks ritjes en trek vakanties gebruik.

Mijn vraag gaat over de Penman trailer. Zo een zou ik graag aanschaffen voor vakanties en om mijn daktent op te plaatsen etc.\

Maar voordat ik er een aanschaf zou ik 1) willen vragen of jullie weten of je zon Penman trailer van de RDW gewoon mag gaan trekken ofdat er nog keuringen nodig zijn?

En 2e vraag is of iemand ervaring heeft welke koppeling voor zowel nato koppeling + gewone tekkkogel geschikt is?

Bij voorbaat zeer bedankt voor jullie reacties, gr Peter

paul k

Re: voorstellen en vraag over penman trailer

Berichtdoor paul k » 29 Jul 2020, 20:23

Ik ben eigenaar geweest van een Penman en kan niet anders zeggen dat het een zeer goed gebouwde trailer is.
Basis gewicht is niet weinig en zwaarder dan de Sankey wilde track.
Er zijn inmiddels enkele Penmans in NL op de weg met een kenteken icm een nato koppeling.
Er zijn dus bij de RDW gegevens bekend om de trailer te keuren. Het gaat vooral om reminrichting.
De fabriek beschikt over de nodige attesten.
Over wel/ niet legaal met een NATO koppeling rijden is nog steeds veel mist. Mag de trailer een oog hebben, wil dat nog niet betekenen dat het trekkend voertuig over een gekeurde nato haak beschikt.
De politie weet hier weinig van en ook de RDW is niet duidelijk.
Er is ook een handelaar die gekeurde Penman’s verkoopt. Als die al een kenteken hebben is de meester hierbovenstaande informatie overbodig.
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

Peter2020

Berichtdoor Peter2020 » 23 Aug 2020, 09:41

Bedankt voor je meedenken Paul. Ik ben nu bezig het betreffende RDW aanvraagformulier in te vullen om de keuring aan te vragen. Hopelijk werkt de RDW zodanig mee dat ze bij de keuring informatie van die reeds gekeurde penman trailers te willen gebruiken.
Heb jij anders eventueel die informatie/documentatie over de reminrichting voor mij ?
Gr Peter

Peter2020

Berichtdoor Peter2020 » 23 Aug 2020, 09:53

Paul,
De RDW vraagt in haar aanvraag formulier oa naar de R dyn (min - max). Dat heeft met de remmen te maken begrijp ik maar ik kan die informatie niet vinden van de Penman trailer. Heb jij die info misschien ?

Bvd gr. Peter

paul k

Berichtdoor paul k » 24 Aug 2020, 08:20

Ik ga in "de archieven "snuffelen!
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Aug 2020, 15:50

paul k schreef:Over wel/ niet legaal met een NATO koppeling rijden is nog steeds veel mist. Mag de trailer een oog hebben, wil dat nog niet betekenen dat het trekkend voertuig over een gekeurde nato haak beschikt.

Er is geen mist. Zowel het trekoog als de trekhaak, vangmuil of welke koppeling dan ook moet E-keur hebben. Daar is geen enkele uitzondering op behalve als je een uit de USA geïmporteerde auto laat keuren, dan kan ineens de trekhaak die eronder zit wel goedgekeurd worden zonder een E-keur markering. :roll: :roll:

Maar verder moet iedere trekinrichting E-keur hebben wil je meer dan 750 kg trekken. dat heeft geen enkel Nato oog nog Nato koppeling. Wil je graag een oog dan is een Din-oog met vangmuil de enige legale keuze.

Wél kun je aan je verzekeraar doorgeven dat je met een Nato koppeling rijdt. Die zetten ze gewoon op de polis (in mijn ervaring iig) en dan riskeer je alleen een bekeuring maar geen gezeik met de verzekering mocht er ooit iets echt mis gaan.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Peter2020

Berichtdoor Peter2020 » 29 Aug 2020, 11:34

Heb je nog iets gevonden in je archief Paul K. ? Met name over het remsysteem - R dyn min-max ?
Thx Peter

Terug naar “Nieuw op het forum”