Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Nielsieee

Re: Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

Berichtdoor Nielsieee » 14 Apr 2021, 20:56

Wat ik ook kan doen, waardoor ik de truck meer intact kan laten, met misschien nog wel een leuker resultaat, is een stapel (ouwe) speakers op een dakrek stapelen, waarbij er natuurlijk 2 echt werken en de rest is voor de sier. En dat ik dan binnen een lekker zitje maak en tafel waar ik alle dj-gear op kwijt kan. Heb ik ook meer contact met mensen die een gezellig een plaatje aan kunnen komen vragen.

DJ_Bus_inspiratie_-_Google_Slides.png

DJ_Bus_inspiratie_-_Google_Slides-2.png

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2021, 11:24

Wellicht eerst voor jezelf duidelijk op ene rij zetten welke evenementen je exact wilt gaan draaien. Welk publiek, welke veldgroote, etc etc.

De wagens die ik gebouwd heb moesten hoog zijn en max vermogen hebben omdat het Goffertpark, Malieveld, etc nou eenmaal reikwijdte vraagt. Als je alleen over een standaard PA setje praat met twee speakersets op het dak dan hoef je niks te bouwen. Dan is een roofrack en een tafel ook zat.

Wil je ook fatsoenlijke subs mee en hoog en midrange spreiden dan heb je aanzienlijk meer laadvermogen en ruimte nodig. Om maar te zwijgen van condensatoren, spanningsbeveiligers etc.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2021, 12:56

Edward schreef:Wellicht eerst voor jezelf duidelijk op ene rij zetten welke evenementen je exact wilt gaan draaien. Welk publiek, welke veldgroote, etc etc.

De wagens die ik gebouwd heb moesten hoog zijn en max vermogen hebben omdat het Goffertpark, Malieveld, etc nou eenmaal reikwijdte vraagt. Als je alleen over een standaard PA setje praat met twee speakersets op het dak dan hoef je niks te bouwen. Dan is een roofrack en een tafel ook zat.

Ik denk dat je toch graag minimaal een bescheiden verhoogd dak wilt.
Je kan onder het standaard dak zitten, mits 1º jezelf niet te lang bent, 2º je een beetje onderuit gaat zitten en 3º je ± 35 cm zithoogte en tegelijk met je hoofd klem onder het dak acceptabel vindt.

Een verhoogd dak - wellicht dus een camper uitklap-dak (scharnierend boven de voorruit, of scharnierend in de lengte) - maakt dat je geen dwerg hoeft te zijn om een beetje meer bewegingsvrijheid te hebben.
Je hebt daarbij dan wel iets slims nodig om de luidsprekers een beetje ordentelijk overeind te zetten ... winst is dan wel weer dat de luidsprekers iets hoger komen.

Groeten MarcS

PS   Ik gebruik een standaard HardTop soms ook bij wijze van minimalistische camper, ik weet hoe bescheiden de zithoogte achterin is.

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 15 Apr 2021, 14:21

Dank weer voor het meedenken!

Omdat alles nieuw voor me is (Defender = nieuw, DJ'en = nieuw, truck verhuren als promotie-truck = nieuw) vind ik het merk ik wel een fijn idee om wat kleiner te beginnen:
- minder aanpassingen aan de truck
- kleinere muziek- en lichtinstallatie met minder reikwijdte
- minder hooggespannen verwachtingen wellicht van de DJ die echt komt mixen (en ik wil gewoon leuke plaatjes draaien, incl. verzoeknummertjes)

Maar goed, moet wel inderdaad even kijken of dat uberhaupt past, zittend achter een tafel in de laadbak. Ik ben 1.79m.

Ik heb de groene pick-up trouwens gekocht! Ga 'm volgende week ergens ophalen in Ootmarsum.
En dan door naar Ron Bolleboom die me kan helpen met zijkantjes en een dak en een achterdeur.

Vraagje: Is het de bedoeling dat dit topic verhuist naar een andere rubriek o.i.d. als ik af en toe een update/foto wil plaatsen met mijn vorderingen?

pick-up.png

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2021, 14:52

Gefeliciteerd met je Def!

Als je een pick up hebt en je kunt daar in zitten om te rijden dan ging ik hem never nooit verbouwen naar een hard top. Neem aan dat je dat bedoelt met zijkantjes en dak.

In de bak van de pick up kun je maken wat je wilt zonder dat het de inrichtingseisen beïnvloed en bovendien kun je dan alles ongestraft drie keer aanpassen. En geloof me, dat gaat nodig zijn als je nieuw begint.

Ik heb wagens gebouwd voor evenementen bedrijven die al jaren bezig waren en dan nog hebben we steeds minimaal twee revisies nodig gehad om het naar de zin te krijgen. ;)
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2021, 15:17

Edward schreef:...
Als je een pick up hebt en je kunt daar in zitten om te rijden dan ging ik hem never nooit verbouwen naar een hard top. Neem aan dat je dat bedoelt met zijkantjes en dak.

In de bak van de pick up kun je maken wat je wilt zonder dat het de inrichtingseisen beïnvloed en bovendien kun je dan alles ongestraft drie keer aanpassen. En geloof me, dat gaat nodig zijn als je nieuw begint.

Ik kan me goed voorstellen dat een HardTop opbouw weldegelijk interessant is, eventueel met een eerst verhoogde laadbak-rand zodat de binnenhoogte groter wordt.
Maar ... zeker als het verder allemaal nogal experimenteel is, zonder een vooraf vast plan is een provisorische opbouw in de laadbak geen onverstandige keuze.

Groeten MarcS

PS   Met een minimaal verhoogde HardTop voldoe je met een 110 direct aan de grijskenteken inrichtingseisen (zolang je maar een 30 cm schot hebt), met een verhoging naar 1m30 binnenhoogte ben je (ook) een grote stap verder in de richting van de eisen voor een "camper-belasting".
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 15 Apr 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Apr 2021, 15:56

Ik zou een inzetbak maken die met een vorkheftruck er in en uit gezet kan worden. Heb je ook nog een dagelijks vervoermiddel en zoals Edward zegt geen gedoe met allerlei eisen.

Groet Ron

Ps: Beetje dit idee; https://www.dutchcampers.nl
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Apr 2021, 16:16

Ron63 schreef:Ik zou een inzetbak maken die met een vorkheftruck er in en uit gezet kan worden. Heb je ook nog een dagelijks vervoermiddel en zoals Edward zegt geen gedoe met allerlei eisen.

Tja, met een HardTop met een minimale verhoging heb je erg weinig "gedoe met eisen" bij een 110.

Bij de hef-truck truuk moet je ook maar zo'n hef-truck tot je beschikking hebben, en een plekje om de inzet-bak veilig weg te zetten.
Ik zelf bijvoorbeeld vind het maar wat handig dat ik mijn "dagelijks vervoermiddel" een HardTop-huisje heeft.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2021, 16:29

Alles wat je in een auto stopt, of dat nou stereo, gereedschap of goudstaven zijn is in principe niet verzekerbaar. Dan staan in de polis altijd eisen dat de auto 's nachts binnen moet staan, achter een afgesloten hek of wat dan ook.

Op de PA's die ik ken verdamp je snel ettelijke duizenden euro's, dat wil je niet buiten laten staan. Wil je ook nog een keer op vakantie met de wagen of iets anders doen dan is het handig als je evenementenboel gewoon veilig thuis kunt laten........

Daarnaast zal een nieuwe business niet meteen permanent volgeboekt zijn (als dat al het doel is) en is het leuk als de wagen ook elders inzetbaar, verhuurbaar of wat ook is.
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 15 Apr 2021, 17:01

Voordat je naar Bolleboom rijdt zou ik eerst maar eens met een goede bak koffie naast de auto gaan zitten, en dan alles onder elkaar zetten wat je nu eigenlijk wil wat betreft opbouw, apparatuur etc.

En natuurlijk heel veel goede km's toegewenst met je aanwinst.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”