Eindelijk ;)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
waukema

Eindelijk ;)

Berichtdoor waukema » 03 Mei 2021, 10:05

Hallo allemaal, hier mijn voorstel-verhaaltje uit Hoenderloo:

Van 2011 tot 2014 gingen mijn vrouw en ik elk jaar met Land Rover en tentje op het dak door Africa.
Onze laatste safari was in Tanzania, waar we in 2013 gedurende een maand in oa. NgoroNgoro, Serengeti en Lake Natron hebben vertoeft.
Daarbij hadden we de beschikking over een prachtige 1984 Defender 110 uit Arusha

Het heeft wat jaartjes geduurd, maar sinds twee maanden ben ik de blije bezitter van een 1974 Series 3 88". Ze komt uit Griekenland en heeft alleen in de afgelopen 1-2 jaar (nadat de voormalige eigenaar terug naar NL kwam) wat oppervlakkige plekjes opgedaan. Qua luxe ongeveer net zo extreem als de 2013 Dodge RAM Laramie die ik verkocht heb, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Hetzelfde geldt voor de reacties van mensen overigens: Eén en al glimlach en sympathie; dit was bij de truck soms wel anders...

De hard-top heb ik direct gedemonteerd en vorige week heb ik mijn eerste projectje voltooid: Vervangen van de master koppeling-cylinder. Dat was echt nodig... Merk daarbij dat het sleutelen een heerlijke afleiding is van een beeldscherm vol shell-scripts, PostgreSQL queries en Tableau visualisaties (twitter: @waukema). Heb een heerlijke werkplaats, die overigens nu nog hoofdzakelijk op houtbewerking is ingericht.

Mijn ambities met de auto zijn niet om haar in concours staat te brengen. Wel heb ik lijstje met wensen:
1. achterklep
2. canvas met frame (ik rij ook in de regen maar mijn vrouw vind dit iets minder geslaagd)
3. PTO aan de praat krijgen: De uitgang zit achterop, maar de shaft en pook ontbreken.

Daarnaast vind ik het geweldig om leuke mensen te ontmoeten (land rover, mijn vakgebied of beide :-)
Denk dat dit via dit forum wel gaat lukken...

Hartelijke groet,

Wouter Aukema.

Bericht aangepast aan forumregels.
Chris / Forumbeheer
Bijlagen
bellaweb1.jpg

109 is je ware

Re: Eindelijk ;)

Berichtdoor 109 is je ware » 03 Mei 2021, 21:49

Welkom op dit forum.Misschien heb ik wat je zoek.Lang geleden mijn PTO lier verkocht,wou hem compleet verkopen maar de koper die folgens mei uit amstejdajm kwam wou de pto+aftakas en het handletje niet hebben dus ergens moet k deze nog hebben liggen.Wel is de aftakas doorgeslepen omdat deze met geen mogelijkheid meer los te krijgen was,maar is een kwestie vn overschuifmof en lassen.Groet,109

waukema

Berichtdoor waukema » 03 Mei 2021, 23:41

Nou dat zou erg leuk zijn zeg! Ik stuur je even mijn nummer via PM (als dat kan)

109 is je ware

Berichtdoor 109 is je ware » 08 Mei 2021, 21:02

Sorry,maar dat hele pb gedoe snap ik de ballen van.Ben al blij dat ik foto’s op dit forum geplaatst krijg.Zal nog wel ff duren voor ik die kist tevoorschijn getrokken heb maar ben bang dat aftakas daar niet inzit,hoop dat hij nog ergens rondzwerft Als het goed is bevinden pto en handletje zich in die bewuste kist,pto weet ik zeker vn wel,aftakas ga ik nu toch aan twijfelen.Misschien als ik een aanval vn razernij krijg trek ik vn de week die kist te voorschijn en dan weten we meer.

Terug naar “Nieuw op het forum”