nieuw op forum en op zoek naar een defender:)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
tommy1985

Re: nieuw op forum en op zoek naar een defender:)

Berichtdoor tommy1985 » 03 Jul 2017, 21:18

Bedankt voor alle reacties, wat leuk om te lezen dat jullie meedenken:) Top!

Morgen ga ik bellen en vragen naar de historie en dan met name wat betreft de kilometerstand, wit/ groene kleur en buitenlandse activiteiten. Ik moet zeggen dat ik bij de volkswagens ook rare dingen tegen kwam maar ik ben benieuwd!

Ik hoop morgen meer te kunnen vertellen.

Groet Tommy

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 03 Jul 2017, 21:54

Indien mogelijk schrijf dan het chassis- en motornummer op van de auto. Bij elke off.dealer zou de (werkelijke) historie geraadpleegd kunnen worden, waarbij het land en de dealer, waar de auto geleverd is naar voren komt. Ik kwam de auto ook nog tegen bij een leasemaatschappij waar hij ter lease wordt aangeboden. Zet het kenteken op google, het is soms verassend wat je tegenkomt. Succes morgen.

Chris

Peu

Berichtdoor Peu » 04 Jul 2017, 15:20

tommy1985 schreef:Hallo Chris en Ernst,

Wat leuk dat jullie gelijk reageren:) Dat is toch wel het leuke aan zo'n forum dat je ervaringen met elkaar kunt uitwisselen!

@Chris, Bij de Volkswagens weet ik dat er beunhazen waren die de tellerstanden terugdraaiden maar ik hoop toch dat dit bij de moderne auto bijna niet meer mogelijk is. Ik wilde eigenlijk het chassisnummer met het bloknummer + kenteken laten controleren bij de dealer die hem heeft onderhouden/ of destijds rijklaar heeft gemaakt. Zij zouden toch moeten kunnen zien of dit een match is. Dan weet ik zeker dat er niet mee gerommeld is.
Bedankt voor de tips mannen!
Groet Tommy
je moest eens weten hoeveel nieuwe Duitse auto's met VOORUIT gedraaide km's worden ingevoerd?! Ook door erkende merkdealers! Zo omzeilen ze een groot deel van de BPM. Dus ja,...er wordt juist met moderne km tellers gerommeld. Wij hebben ook een import Defender uit Duitsland. Hier van een NL gekocht met dus onbekende historie. Héél véél geld in iddels aan uitgegeven maar motor is perfect en gebruikt minder olie dan onze 2 jaar oude sjoemeldiezzel :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

tommy1985

Berichtdoor tommy1985 » 04 Jul 2017, 22:01

Hallo allen,

Vandaag contact gehad met de dealer. Die vertelde dat de auto uit zuid Europa komt (Spanje dacht hij...) en dat hij na het importeren is overgespoten. Over de historie kon hij mij niet veel vertellen en er zat inderdaad geen boekje bij, wel had hij de keuringsrapporten met km standen vanaf 2013 t/m 2015. De lier is er later opgezet want volgens verkoper verklaarde waarom de lier veel gebruikt leek en de auto dat niet is. Al met al weinig informatie om me over te halen en volgens mij weet de dealer zeer weinig van de auto maar ik vind het wel de moeite waard om komende vrijdag een rondje te gaan rijden en hem technisch te laten keuren door een bevriende automonteur.
Ik zal dan zeker het chassisnummer en bloknummer opschrijven, daarnaast wil ik die keuringsrapporten zine. Ik weet van de Volkswagens dat er sites zijn met alle chassisnummer om te kijken of je een matching number hebt, zij die er ook voor Landrovers? Daarnaast ga ik ook extra kijken naar mogelijke (oude) schade. Wie weet zie ik nog opvallende laslijnen of verschillen tussen rechts en links, heb ik bij mijn oude bus ook gehad :roll:

Vrijdag horen jullie meer. Bij tips houd ik me wederom aanbevolen! Leuk om zo'n actief forum te treffen.

Groet

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jul 2017, 22:25

tommy1985 schreef:..... of verschillen tussen rechts en links, ....

Verschillen tussen links en rechts zijn bij tijd en wijle heel normaal bij Defenders die drect uit Solihull kwamen.
Bij mijn oude Td5 zat er gewoon een "knik" in de rechter zijkant: Een outrigger was wat langer en de laadbak was daarop uitgericht en stond dus wat "uit het lood" wat er toe leidde dat de linker flank recht was, en je rechts er zelfs geen kromme lat langs kon leggen.
En ook is slordig laswerk is niet ongewoon.   Bij mijn huidige "Puma" is het maar weinig beter: een echt rechte "Rock-Slider" (of zo je wilt "Jackable Sill" monteren vroeg het nodige "gepast geweld" om ervoor te zorgen dat alles min of meer recht leek. Hij is (of lijkt) nu dus rechter als toen ie nieuw geleverd werd.
Verschillen in deurnaden links en rechts zeggen ook niks, dwz ze zeggen dat het een normale Defender is.

Met het chassis-nummer (VIN-nr) kan een goedwillende dealer zo voor je opzoeken en uitdraaien hoe en waarheen de auto geleverd is.
(En ken je geen goedwillende dealers dan leest Rob S. wellicht mee.)

Groeten MarcS

PS Je kan eerder twijfels hebben als een deel van de carrosserie echt fraai glad is (vooral als er aan de andere kant dan wel puntlassen zichtbaar zijn)

tommy1985

Berichtdoor tommy1985 » 09 Jul 2017, 21:06

Goedenavond,

Vrijdag zijn we wezen kijken bij de Defender en heb ik lekker een rondje gereden, wat blijft het leuk zeg:) Ik heb samen met een bevriende monteur de Defender op de brug gehad en gekeken of er rare dingen waren qua schades of krom zijn etc. We konden niets vinden (ook geen hele nette situaties, bedankt voor de tip) en qua chassis zag het er allemaal goed uit. Ik zag daarnaast een importeer stikker zitten van augustus 2010, dus ik weet nu ook weer een klein beetje meer over dit historie. Ook had de verkopen de laatste rapporten toch nog gevonden en heb ik een mooie km standverloop gezien vanaf de periode in Nederland met de kleine reparaties erbij.
Uiteindelijk blijft het altijd een gok en kan er natuurlijk van alles zin gedaan wat niet in de haak is maar je leeft ook meer een keer. Dus na de keuring en de (kleine) verduidelijking van de historie hebben we besloten de auto te kopen en we gaan hem volgende week zaterdag ophalen :D Ik zal jullie dan weer een update sturen met een foto van waarschijnlijk een hele blije vader :D

Groet Tommy

Peu

Berichtdoor Peu » 09 Jul 2017, 21:18

Nog een weekje in spanning, das altijd leuk. De spanning als je hem heb is soms minder maar dat went ook :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

ernsts

Berichtdoor ernsts » 09 Jul 2017, 21:48

Gefeliciteerd!

We kijken uit naar de foto's en natuurlijk ook op een of ander evenement. Alvast veel plezier ermee!

Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Houston

Berichtdoor Houston » 09 Jul 2017, 22:42

Peu schreef:Nog een weekje in spanning, das altijd leuk. De spanning als je hem heb is soms minder maar dat went ook :mrgreen:

Met een Land Rover is t altijd spannend he!
Gefeliciteerd!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “Nieuw op het forum”