Waldrover.... yeahhhh

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Waldrover

Waldrover.... yeahhhh

Berichtdoor Waldrover » 22 Nov 2017, 17:57

wr 3.jpg

Heyyyy landrover-liefhebbers

Twee maanden geleden hebben we (Maartje & Erwin) een Discovery 2 Td5 gekocht, met 212.000km op de teller, paar opties en automaat, 2002. En wat is het verhaal? Ik ben een motorrijder in hart & nieren... ik heb van mijn passie zelfs mijn beroep gemaakt. We hebben sinds 2 jaar een hotel in Sauerland. Sneller als verwacht, loopt onze zaak als een tierelier. Als gevolg dat ik mijn motoruitstappen echt moet plannen (trek graag door heel Europa en het liefst op onmogelijke weggetjes en plaatsen. Maartje rijdt zelf ook motor, doch onze tochten doen we zelden meer samen.
wr4.jpg

Ondanks dat we al de hele dag samenwerken, 7/7.... wilden we graag in onze vrije tijd meer samen dingen ondernemen. En motorrijden zul je dan zeggen? Ik ben een sportieve toerrijder, het hele jaar door en kan amper genoeg krijgen, bijgevolg dan ook lange ritten uitzet en voor alle omstandigheden en net dan past Maartje toch :-) Overwogen om te gaan haken of krullenbollen, of een cabrio rijden (laat nou net met mooi weer geen tijd hebben) Zo zijn we een zoektocht gestart naar een 4x4.... waar kom je dan bij uit?
wr6.jpg

Als we ons hartje laten volgen, uiteraard een Defender, altijd en overal valt ons zo'n 4x4 ons op. Mijn broer rijdt al geruime tijd met een Defender 110, ook af en toe mee geweest naar een offroad-event, enz..Al snel ben je dan verkocht. Mijn huidig budget laat echter geen Defender toe om er bij te nemen. Voor elk probleem is er een oplossing (zei een bekende Nederlander) Zoektocht gestart op internetsite, fora, marktplaatsen en vooral goed rond gekeken... Landcruiser kan mij charmeren, Porsche Cayenne is zelfs in beeld geweest, een Jimny, een Niva, noem het op en we hebben het door genomen. Vaak kwamen we terug uit bij de Discovery, die voor ons een goed compromis leek voor al onze wensen. Knoop door gehakt en op zoek gegaan op het Duitse Mobile.... We hebben ondertussen een paar duizend kilometers er mee gereden, heerlijk... genieten..... en toch net wel een andere rij-evaring als met mijn Volvo's :-) Vakantie 2018 staat ook gepland: 20 dagen door Schotland reizen.... nog 8 maanden om ons voor te bereiden op onze eerste Waldrover-reis. Hieronder vind je nog een linkje, naar een filmpje, over onze eerste rit door het bos. Ahja.... vanuit onze tuin wandel/rij je zo het woud in.... prachtige offroad-speeltuin! Voor het zover is (want toch al spannende stukken gereden) willen eerst toch saampjes een basiscursus volgen, willen graag beginnersfouten vermijden.
Tot slot...nog een compliment voor deze site, heb er al flink in zitten te lezen...boeiende en leerrijke stukjes :P :P

Hartelijke groetekes
Erwin & Maartje

en dan het filmke... https://photos.google.com/photo/AF1QipMtvLitbhiK5iM2zlDU25uXhvrlq3_NtJjDcPo9

Roger B.

Re: Waldrover.... yeahhhh

Berichtdoor Roger B. » 22 Nov 2017, 21:13

Welkom,

Denk je er bij het rijden in bossen en dergelijke aan dat dat niet overal in Die Heimat zomaar mag? bekeuringen en "herrie met de buren" is nooit leuk..

Hoe de regels in het Sauerland precies zijn weet ik niet, moet je in je buurt eens proberen te achterhalen. Hier in mijn streek nagevraagd bij de politie, die hebben toen gezegd dat alles waar geen bord of hek/slagboom aanwezig is (open of dicht) en wel duidelijk een weggetje is in principe gewoon bereden mag worden..... maar ook al weer geluiden gehoord dat het niet zo eenvoudig ligt.... en nog geen idee wie me wel de waarheid zou kunnen vertellen.....
gone

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 22 Nov 2017, 22:24

heyyy bedankt Roger....

En net daarom heb ik een Duits kenteken.... de eerste letters geven aan van welke Kreis je bent. Ik ben met andere woorden een "lokal" geworden. De jagers hebben hun samenkomstplaats bij ons in de gaststätte en heb zelfs met hun landrovers proefgereden :D . In het weekend moet je niet als dwaze rondrijden, ik doe het overdag, in de week.... Nog een weetje... het meeste woud in Dtsl is in privé handen. In ons dorpje (4 straatlampen, 10 huizen en 42 bewoners) wonen nu net de 3 bezitters van het woud, meer als 100 hectares, ook weer bezoekers/nachbaren van de Kneippe.
Ik organiseer ook motortoeren, doch die gaan niet offroad, das echt niet wenselijk/toegelaten/verdragen.
Ahja, ik heb nog een vraagje. Bij de aankoop heb ik 4 banden erbij gekregen, en ga er deze volgende week eronder leggen (nu een zomersetje). Ik zal een fotootje hier plaatsen, heb geen idee van de kwaliteit. Het beetje zoekwerk op internet gaf me nog niet veel uitsluitsel. (General Grabber AT2)

Alvast hartelijk dank, Erwin
WR7.jpg

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Nov 2017, 22:41

Grabber AT2 is een best aardige band, met voldoende erkenning om legaal in de winter gereden te worden in D. dat wil niet zeggen dat het een optimale winterband is, echte winterbanden doen het beter in winterse omstandigheden.
gone

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 10 Dec 2017, 10:37

Ondertussen heeft de winter ook zijn weg naar Sauerland gevonden..... Gisternamiddag uitstap gemaakt, eigenlijk ging ik inkopen doen, had mijn camera met me mee, beetje dollen met Discovery.... doch gaandeweg meer en meer op een mooie oefening te beginnen lijken. We hebben er een filmpje van gemaakt.... Veel kijkplezier :D :D
https://photos.google.com/album/AF1QipNl8o1icEKklSBWlCSmMY_GpP_QolAgJXMV_tiY/photo/AF1QipOcG3_Pj3L1mGqsWMw_BNOMULbfJ8rBaa5sPdX2
een paar fotootjes om te teasen...
P1040192.JPG

P1040179.JPG

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Dec 2017, 13:44

Roger B. schreef:Grabber AT2 is een best aardige band, met voldoende erkenning om legaal in de winter gereden te worden in D. dat wil niet zeggen dat het een optimale winterband is, echte winterbanden doen het beter in winterse omstandigheden.

Een beetje problematisch is dat de meeste winterbanden, zelfs die in de 4x4 maten, gemiddeld meer een weg-profiel hebben.
Zo op het oog (zonder enige test-kennis) zie ik in 235x70R16 van de betrouwbaarder merken de volgende banden die aantrekkelijk lijken De dagprijzen in deze maat vallen overigens nog mee.
:
    Cooper Weather-Master WSC
    Nokian WR SUV 3
    Michelin Latitude Alpin
      En van een mij minder bekend merk:
      Kumho Power Grip KC11
Ook in de Defender-maat 235x85R16 is de keuze beperkt, vroeger had je ook de Cooper M+S, nu eigenlijk alleen de Nokian Hakkapeliitta LT2 (nu het wintert liggen de dagprijzen ook een stuk hoger).

Groeten MarcS

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 08 Mar 2018, 16:24

Ondertussen alweer veel avonturen mogen beleven met de Waldrover..... (en paar mooie filmpjes gemaakt) de Discovery blijft elke keer een glimlach op mijn gezicht toveren, doch vandaag toch een minder fraai gebeuren.
Mijn wiel is van de wielnaaf afgebroken.... rechts voor.... ik zal deze avond een foto posten hier.
We vertrokken bij ons thuis...een rare beweging en geluid, meteen gestopt en rond gekeken, viel niets op. Weer vertrokken en terug gestopt, Maartje blijf langs de weg, en ik probeerde nog eens te vertrekken, en ja...toen zag ze het voorwiel scheef staan. Van dichtbij eens gespot en wat foto's getrokken. Ben even naar mijn garage beneden in het dorp met onze andere auto gereden, mijn verhaal gedaan.
Het is geen uitzondering dat zoiets gebeurt, maar het zou niet mogen.
ADAC gebeld, en zij hebben de auto netjes naar de garage gebracht.
Juiste diagnose volgt later nog .... ik hou je op de hoogte. (ook met een paar foto's)

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 08 Mar 2018, 19:19

Ik ben ondertussen iets wijzer geworden..... zal eerst een paar foto's plaatsen
IMG_20180308_143730791.jpg

Iets meer detail van het rechtervoorwiel
IMG_20180308_130916893.jpg

nog iets dichterbij
IMG_20180308_130902037.jpg
IMG_20180308_130902037.jpg (29.62 KiB) 999 keer bekeken

Ik heb een beetje tijd gevonden om wat op te zoeken, niet zoals in vorig berichtje wielnaaf, maar wel de "Brake Disc Rotor" die doormidden is. Ik hoor morgen zelf meer van de garage..... ik zal je op de hoogte houden hoe het afloopt....
Alweer een ervaring rijker :-)

ppw

Berichtdoor ppw » 08 Mar 2018, 20:29

gewoon bestellen bij Paddock, how-to op youtube opzoeken... ( lots of land rover repairs :roll: :mrgreen: :mrgreen: available, nota bene gesponsord door Paddock/Bearmark) en zelf doen... scheelt geld, zelfredzaam, leert je een hoop ( bij mij ontspanning ;) :mrgreen: :roll: :roll: ) en is ook nog eens leuk om te doen... en niet heeeul moeilijk ;) :D
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mar 2018, 20:38

Hmmm ... wat er nu precies stuk is is me niet helemaal duidelijk, maar duidelijk is wel dat het een onaangename verrassing is.
In ieder geval mooi dat je kennelijk tijdig door had dat er niet mis was, mij lijkt dat met een zekere snelheid en/of bij een steile afdaling een wiel dat ineens een andere kant op wil geen prettige vooruitzichten geeft.

't Is mijns inziens interessant vooral omdat er met een zekere regelmaat geroepen wordt dat de Discovery2 assen zoveel moderner zijn, de oude Defender-assen worden dan als obsolete afgedaan ... toch heb ik daar nog nooit een vergelijkbaar probleem zien langskomen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”