Waldrover.... yeahhhh

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Waldrover

Re: Waldrover.... yeahhhh

Berichtdoor Waldrover » 08 Mar 2018, 20:55

Heyyy PPW.....

Ik zou het inderdaad graag zelf doen, vanwege drukte op de zaak, kan ik er zelf niet aan beginnen de komende 3 weken. Mijn garagist werkt tegen een zeer schappelijk uurloon, en kijkt preventief ook verder, als ie onderweg iets tegenkomt...

Enne Marc, ik weet niet wat er nog bijkomt, maar ik zal een tekening erbij plaatsen...... vgs wat ik op het eerste zicht zelf kan zien, denk ik dat het de remschijf is...... Goh, ik zei tegen mijn vrouw, stel dat het tegen 200 km/u op de Autobahn gebeurde... (oeps, kan even niet met Waldrover) . Neen, maar ik ben wel blij dat het niet offroad ergens im Wald me overkomen is :D :D
410-front-axle_Phase2a.jpg

of deze nog ....
Knipsel 2.JPG

ppw

Berichtdoor ppw » 08 Mar 2018, 20:58

volgens mij is z'n schijf los van het huis...ingesleten/gewoon op... hele hub vervangen...
https://www.youtube.com/watch?v=9uBETbamfH4

zo dus.... ;) ;)

en hier te bestellen:
http://www.paddockspares.com/parts-and- ... -axle.html
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 08 Mar 2018, 21:15

Dankjewel voor het Youtube-filmpje..... ik had van deze man er al meerdere gezien. Hij legt het mooi no-nonsense uit.... het is in ieder geval een geruststelling.
Een vraagje, stel dat we ermee verder gereden waren, kan het wiel er dan aflopen?

Groetekes en nogmaals bedankt :mrgreen:

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Mar 2018, 23:30

Landmarcs schreef:Hmmm ... wat er nu precies stuk is is me niet helemaal duidelijk

De remschijf is afgescheurd, dus links voor remt er niks meer. En als ik de schijf bekijk is de remvoering ook op, dus waarschijnlijk zit de remklauw ook vast.
Waldrover schreef:Een vraagje, stel dat we ermee verder gereden waren, kan het wiel er dan aflopen?

Als de wiellagers nog goed zijn niet, maar er mee doorrijden is erg onverstandig.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2018, 00:08

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Hmmm ... wat er nu precies stuk is is me niet helemaal duidelijk

De remschijf is afgescheurd, dus links voor remt er niks meer. En als ik de schijf bekijk is de remvoering ook op, dus waarschijnlijk zit de remklauw ook vast.
Waldrover schreef:Een vraagje, stel dat we ermee verder gereden waren, kan het wiel er dan aflopen?

Als de wiellagers nog goed zijn niet, maar er mee doorrijden is erg onverstandig.

Erwin schrijft eerder:
    We vertrokken bij ons thuis...een rare beweging en geluid, meteen gestopt en rond gekeken, viel niets op. Weer vertrokken en terug gestopt, Maartje blijf langs de weg, en ik probeerde nog eens te vertrekken, en ja...toen zag ze het voorwiel scheef staan.
Dan lijkt het mij dat er meer mis is ... of ben ik te pessimistisch ?

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 09 Mar 2018, 07:56

Ik had de bijschriften bij de foto's niet goed gelezen, het probleem zit rechts voor.
En als ik met mijn Defender het stuur niet helemaal in de rechtuitstand heb staan, staat mijn voorwiel ook scheef........

Ik denk dat een vastgeroeste remklauw de oorzaak is van het probleem. Lang leve de grote onderhoudsintervallen tegenwoordig.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 09 Mar 2018, 09:14

Je maakt me wel aan het lachen Erik met je diagnose.......

Ik zal je toch geruststellen..... qua onderhoudsintervallen zijn mijn auto's een voorbeeld voor velen.... De remschijf zit er trouwens geen 10.000 km op.... Ik was op weg naar mijn garage bij het voorval.... Ik had een combinatie van ABS/TC/HCD lampje branden, wat een storing kan betekenen van de ABS-sensor. Op zich niets ernstigs, gebeurt wel eens meer, doch wou het graag opgelost hebben. Wordt vervolgd ;)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 09 Mar 2018, 10:36

Waldrover schreef:Je maakt me wel aan het lachen Erik met je diagnose.......De remschijf zit er trouwens geen 10.000 km op....

Tja, een remschijf breekt niet zo maar af, daar is behoorlijk kracht voor nodig. 2/3 van het oppervlak van de remschijf is ruw (ijzer op ijzer).
Schermafbeelding 2018-03-09 om 09.51.36.png
Schermafbeelding 2018-03-09 om 09.51.36.png (101.41 KiB) 1850 keer bekeken
Dan zijn bij mijn Defender de remblokjes versleten, wat rap kan gaan als de remklauw vast zit.
Maar misschien heb ik het wel fout heb en zit het probleem in versleten wiellagers. Ik weet niet of er bij de Discovery 2 gebruik gemaakt wordt van lagers met een magnetische abs ring, want dan verklaart dat ook het ABS/TC/HDC lampje.

Groet,

Erik.

Waldrover

Berichtdoor Waldrover » 09 Mar 2018, 11:59

Heyy Erik,

Ik heb ergens gelezen ooit, dat D2 gebruikt maakt van magnetische ABS-ring. Is de sensor vuil niets aan de hand, roest de behuizing op (en verschuift de sensor) kan het prijzig worden, is blijkbaar één geheel, niet te reparen als bijvoorbeeld enkel sensor stuk is, moet in zijn geheel.
Ik kom net van de garage, ze gaan pas maandag ermee aan de slag.... laters meer..... 8-) 8-)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2018, 11:59

Erik Peters schreef:....
En als ik met mijn Defender het stuur niet helemaal in de rechtuitstand heb staan, staat mijn voorwiel ook scheef........

Bij mij ook, en da's maar goed ook, anders kom je de bocht niet om.
Bij een 2CV staan de wielen echt "scheef" als je meer dan een beetje instuurt, da's ook normaal.
Ik had de "scheefstand" gelezen als opvallend anders scheef, en dat ten opzichte van het andere wiel.

Erik Peters schreef:...
Maar misschien heb ik het wel fout heb en zit het probleem in versleten wiellagers. Ik weet niet of er bij de Discovery 2 gebruik gemaakt wordt van lagers met een magnetische abs ring, want dan verklaart dat ook het ABS/TC/HDC lampje.

De Disco is zo gevoelig als een eenkennig vrijgezelle dametje waar het gaat om de ABS-signalen, een beetje moe lager geeft al gauw een lampje.
Ineens door zijn "hoeven" zakken kan natuurlijk ook een aanlopende remklauw opleveren en dus dit soort acute krassen in de remschijf ... maar mij lijkt dat je dan al iets eerder wat merkt en/of hoort.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”