Nieuw en interesse in een Disco 4

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
OttoVink

Re: Nieuw en interesse in een Disco 4

Berichtdoor OttoVink » 07 Mar 2019, 11:46

Een goed geisoleerde 110/130 td5/puma met 1.2 bak, 60% wegbanden, standaard veren/dempers en goede stoelen vind ik hartstikke comfortabel zolang je onder de 130 km/h blijft, maar misschien ben ik te weinig verwend. ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Mar 2019, 11:51

OttoVink schreef:Een goed geisoleerde 110/130 td5/puma met 1.2 bak, 60% wegbanden, standaard veren/dempers en goede stoelen vind ik hartstikke comfortabel zolang je onder de 130 km/h blijft, maar misschien ben ik te weinig verwend. ;)

Je bent idd weinig verwend. Niks mis mee. ;)

Maar bijvoorbeeld een D2 rijdt als een tractor in vergelijking met een D4. Een D4 met eender welke motor is snel, stil en comfortabel tot op Range Rover niveau. Dat kost alleen, zeker hier in Nederland, wel de nodige centen. Onderhoud kun je zonder tegenvallers best een 2.500-3.500 euro per jaar voor reserveren.

Maar als je er een koopt met een goede onderhoudshistorie en je onderhoud hem meer dan goed dan kun je er ook jaren plezier van hebben. :D :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 07 Mar 2019, 12:08

Rij nog wel eens XC90, ook range rover niveau, dus ken het verschil wel, maar doet me nix, stap glunderend weer in 1 van m'n hondehokken. :D

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Mar 2019, 12:12

geek schreef:Heb ook gekeken naar een Landcruiser V8 diesel (mooi van lelijkheid)

Tja, de houthandelaar hier, die is van een Defender 110 300 Tdi naar een Discovery 2 Td5 en vervolgens een Discovery 3 gegaan. Een D4 is er niet gekomen. Inmiddels heeft ie een paar jaar een Toyota Landcruiser. Hij vind het model niet mooi, maar dat wordt goed gemaakt door de geringere afschrijving volgens zijn zeggen en het reed beter (meer power) dan een D3.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Mar 2019, 12:20

OttoVink schreef:Een goed geisoleerde 110/130 td5/puma met 1.2 bak, 60% wegbanden, standaard veren/dempers en goede stoelen vind ik hartstikke comfortabel zolang je onder de 130 km/h blijft, maar misschien ben ik te weinig verwend. ;)

Ik ben jarenlang verwend door het comfort en het vergevende weggedrag van verschillende Renault's, toch kan ik goed leven met het "comfort" van een Defender zoals Otto schetst, ik doe dat al 19 jaar achtereen, en ondanks het stijgen der jaren blijf ik soepel genoeg voor de Defender.
Qua reparaties etc. is een Defender natuurlijk ook geen Kia met 8 jaar garantie, maar netto ben ik nog steeds niet beroerd uit, alleen zijn Defenders inmiddels tweede-hands zo duur dat het plaatje wat onevenwichtiger wordt.

Net gister 600 km asfalt achter de auto gelaten, morgen weer diezelfde 600 km terug ... het is misschien een fractie minder comfort als in de Renault maar zulke kilometers heb ik nog nooit als werkelijk ontspannend ervaren ook niet in een luxe auto. Wil je uitrusten dan neem je de trein (maar dan wel graag niet te vaak overstappen, en dat is iets wat de laatste jaren alleen maar beroerder wordt (een paar jaar terug was het nog 3 overstappen, nu is het het dubbele, en daarbij trager geworden).

Groeten MarcS

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 07 Mar 2019, 13:17

Defenders duur? Die jochies bij hun moeder op de achterbank in de saxo naast je voor het stoplicht, mond open omhoog kijkend, ik weet, ik ben zelf het grootste kind, maar ik vind het onbetaalbaar... :lol:

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 07 Mar 2019, 13:20

Ze krijgen natuurlijk duim up en een knipoog..

geek

Berichtdoor geek » 07 Mar 2019, 17:36

Net kwam er op het Britse Discovery 3 en 4 forum weer een beticht voorbij van iemand met 2 Disco's.
Nummer 1 stond in de werkplaats wegens een gebroken krukas. Maar dat is niet alles, bij nummer 2 een auto van 2016 met 16.000 mijl lijkt hetzelfde gebeurd.

Na een week van veel onderzoek weet ik het nu wel zeker. Wegblijven van de 2.7 en 3.0 diesels. Deze blokken zijn het resultaat van een slecht huwelijk tussen Peugeot, Citroën en Ford.
Er zijn ok mensen aan hn derde motor bezig.

Jammer van zo'n mooie auto.

Alternatief zou de V8 kunnen zijn, eventueel op lpg. Die 4.4 motor is wel betrouwbaar. Maar zuipt je arm.

Iemand ervaring met de V8 op gas?

Of toch een Defender met minder elektronica?

Piekerdepiekerdepiek

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Mar 2019, 18:42

OttoVink schreef:Defenders duur? Die jochies bij hun moeder op de achterbank in de saxo naast je voor het stoplicht, mond open omhoog kijkend, ik weet, ik ben zelf het grootste kind, maar ik vind het onbetaalbaar... :lol:

Tja, het is maar hoe je duur bekijkt. Ik kocht tweemaal een nieuwe en die waren dus juist niet duur (en tegelijk net zo onbetaalbaar).
Erik laatste aanwinst was ook niet te duur, dwz alleen maar in waarde gestegen (deels ook door zijn onderhoud).
Maar nu, op het moment, moet je stevig zoeken naar een beetje nette prijs<>kwaliteitsverhouding.

Tekst verwijderd, refereren naar overlijden is "not done"!
Chris / Forumbeheer

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 08 Mar 2019, 09:34

reden waarom ik terug ben gestapt naar een D2.
relatief erg low tech en dezelfde motor als een Defender.
Rijdt alleen stukken comfortabeler en stiller en net zo terreinvaardig.
zwaar ondergewaardeerd mbt aanschafprijs dus zeer betaalbaar.
prijs voor het onderhoud te vergelijken met een Defender.

ik denk dat de D2 in goede staat geen euro in waarde meer dalen.

hoewel het beleid in Europa mbt oude diesels niet erg positief te noemen is. steden worden meer en meer verboden gebied, maar daar heb je zowieso niks aan een 4x4.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4
UNIC 75 PC camper 4x4 truck

Terug naar “Nieuw op het forum”