Nieuw en interesse in een Disco 4

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Edward

Re: Nieuw en interesse in een Disco 4

Berichtdoor Edward » 08 Mar 2019, 09:57

Dat is mijn afweging exact Roger. Op mijn vorige Disco schreef ik minder dan 1000 euro per jaar af van aankoop tot verkoop van een total loss wrak. ook het onderhoud was erg voordelig en zeker een dikke 30% goedkoper dan dat van de 130.

Rij alles zakelijk hier dus echt iedere euro staat in de administratie. :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mar 2019, 18:56

Landmarcs schreef:Tekst verwijderd, refereren naar overlijden is "not done"!
Chris / Forumbeheer

Chris, kan je me dit uitleggen ? In hoeverre is het "not done" dat mensen overlijden en dat je daarvoor dan in de auto stapt ?
Om eerlijk te zijn vind ik deze "beheers-ingreep" (in ieder geval in deze vorm) ongepast.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 08 Mar 2019, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mar 2019, 19:04

Edward schreef:Dat is mijn afweging exact Roger. Op mijn vorige Disco schreef ik minder dan 1000 euro per jaar af van aankoop tot verkoop van een total loss wrak. ook het onderhoud was erg voordelig en zeker een dikke 30% goedkoper dan dat van de 130.

Rij alles zakelijk hier dus echt iedere euro staat in de administratie. :lol:

Da's overigens niet wat Roger schrijft: bij hem is het onderhoud ± gelijk.
Edward, jouw 130 heeft het zwaar te verduren gehad, of was gewoon een maandagochtend-, of na een voetbal-avond-, of anderszins ongelukkig geval.

En bij de vergelijking moet je geen malheur hebben aan de "luxe" rimram van de Disco 2 (beter eentje met niet te veel rimram), en in geval van ... het plaatwerk 2ºhands scoren, want anders kan een Disco 2 zelfs duurder uitpakken.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Mar 2019, 19:11

En de 130 was een Puma

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Mar 2019, 19:28

Landmarcs schreef:Da's overigens niet wat Roger schrijft: bij hem is het onderhoud ± gelijk.
Edward, jouw 130 heeft het zwaar te verduren gehad, of was gewoon een maandagochtend-, of na een voetbal-avond-, of anderszins ongelukkig geval.

Groeten MarcS

Blijft grappig. je hebt nog nooit een D2 van dichtbij gezien en je gaat mij uitleggen wat de kosten zijn. :lol: :lol:

Nee, een Disco is aantoonbaar betrouwbaarder. De steekassen van jouw 110 zijn ook zowat aan vervanging toen en een klonk zal er ook al wel zijn. De 130 heeft nooit meer te doen gehad dan de Disco eerder minder want een 4 ton trekken is met een automaat veul fijner dan met een handbak......

Een Defender is cooler, heeft meer uitstraling en is gewoon leuker. Zeker niet beter, betrouwbaarder of capabeler.

Maar om een of andere reden is heel erg ongemakkelijk om dat toe te moeten geven. :D :D
Edward van Vugt

Roger

Berichtdoor Roger » 09 Mar 2019, 09:05

ik vind een defender ook inderdaad nog steeds de coolste auto die er is en het is ook de enige auto waar ik echt elke keer met een grote smile in stapte, maar logisch is het niet.

Mijn D2 heeft eigenlijk hetzelfde charisma, maar doet alles net ff beter.
minder gerammel, minder lekkage als het regent, minder lawaai, betere stoelen en zitpositie, meer opbergruimte, betere verwarming, betere isolatie, betere stroomlijn, echte ontwaseming, etc etc etc.

Wat mij betreft is de D2 eigenlijk net zo'n icoon als de Defender met zijn reservewiel op de achterdeur.

Ik vermoed ook een revival van de D2 als Landrover icoon. Hij is te ondergewaardeerd voor wat je voor je geld krijgt.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4
UNIC 75 PC camper 4x4 truck

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2019, 09:59

Roger schreef:....
Ik vermoed ook een revival van de D2 als Landrover icoon. Hij is te ondergewaardeerd voor wat je voor je geld krijgt.

:shock: :o   Een poor man's icoon.   :?

Het verschil blijft zitten in bijv. het zwaaien (dat doen ze zelfs in Frankrijk), en de glimlach, de aaibaarheid (dat geldt misschien nog meer in Frankrijk als in Nederland) ... zelfs al rijd je daar waar je echt niet hoort te komen dan is de kans op boze gezichten heel klein (wellicht ook omdat iedereen denkt dat je alleen in zo'n tuinhuisje rijdt als het echt moet).

Maar goed, ik zie de tweede-hands-prijzen en ik snap de overwegingen ... misschien krijg je die meerwaarde ooit weer terug bij verkoop, maar daar heb je er niks aan, je rijdt dan in een onzekere diepte-investering in plaats van een vervoermiddel. Omgekeerd, nu ik er toch al eentje heb blijf ik er natuurlijk in rijden want de "belegging" verzilveren levert alleen zilverlingen op (en zolang je je geen zorgen over tekorten hoeft te maken kan je beter verder geen zorgen over de hoeveelheden geld want voor je het weet leef je als een Dagobert Duck).

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 09 Mar 2019, 10:04

D1 en D2 rijders zwaaien ook naar elkaar hier in Frankrijk.

Vind het niet zo erg om dan maar in de poor man's icoon versie van de Defender te rijden.

De oudere Discovery's worden toch geheel terecht ook als echte terreinwagen beschouwd, mede door het merk en het dikke reservewiel op de achterdeur.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4
UNIC 75 PC camper 4x4 truck

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Mar 2019, 10:25

Landmarcs schreef:
  :shock: :o   Een poor man's icoon.   :?

Het verschil blijft zitten in bijv. het zwaaien (dat doen ze zelfs in Frankrijk), en de glimlach, de aaibaarheid (dat geldt misschien nog meer in Frankrijk als in Nederland) ... zelfs al rijd je daar waar je echt niet hoort te komen dan is de kans op boze gezichten heel klein (wellicht ook omdat iedereen denkt dat je alleen in zo'n tuinhuisje rijdt als het echt moet).

Groeten MarcS

Dat eerste is wel de treurigste opmerking die je kunt maken! Als je zo'n zielig en onzeker mannetje bent dat status een argument is om een auto te kopen dan is iedere vorm van discussie overbodig. :shock: (de belangrijkste reden om na de Range niet weer een Range te kopen was dat mensen er zo'n gewicht aan hangen. Dat hadden we ons niet gerealiseerd toen we hem kochten)

Zwaaien deed op de motor ook iedereen naar ieder merk, Harley's wellicht uitgezonderd. Maar de nieuwe generatie heeft daar gewoon minder of niks mee en ook daar is het aan het uitsterven. Niks mis mee.

Boze gezichten hebben niks te maken met je auto maar met je rijstijl! Ik heb werkelijk nog nooit verschil gemerkt in reacties tussen de 130, mijn D2 en de D4, L322, Amarok, Land Cruiser of G-klasse van vrienden. De minste reacties krijg ik als ik met de Golf weer eens op een pad beland ben waar ie nie echt past nie. Dan moet ie te vaak op massa door een plas gemeten worden. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2019, 18:36

Edward schreef:...
Dat eerste is wel de treurigste opmerking die je kunt maken! ....

Edward,

Jammer dat je het zo wilt lezen, het was toch echt anders bedoeld.
Zij die mij een beetje kennen weten dat ik tamelijk wars ben van vorm, en imago, dwz ... ik heb genoeg aan mijn eigen imago.
En qua zwaaien: Disco 1 & 2 rijders in Frankrijk zie ik toch maar weinig zwaaien.

En als zwaai-toegift: In een lang een duister verleden, toen ik nog jong en onbedorven was, en voor het eerst op de fiets (een zwarte Gazelle) naar Bretagne fietste .... toen zwaaiden motorrijders zelfs naar een verdwaalde fietser, althans wel toen ik inmiddels tot Normandië gevorderd was.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”