Nieuw, vragen en op zoek naar Discovery 2

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
buitenbas

Nieuw, vragen en op zoek naar Discovery 2

Berichtdoor buitenbas » 05 Sep 2019, 07:58

Hallo, Ik ben Bastiaan uit Den Haag.

Ik ben lid geworden van de LRCH omdat ik opzoek ben naar een Discovery 2 (facelift model) en me daar vooral eerst wil oriënteren.
Ik zit te twijfelen tussen een Td5 en V6. Aangezien ik er onze caravan van 1300 kg wil trekken ligt een diesel motor voor de hand, aan de andere kant denk ik er maar ca. 10.000 km per jaar mee te rijden en dan is een benzine variant meer voor de hand liggend.
Ook wil ik in Italië ermee gaan green-lanen / off-roaden.

Mijn vraag is voornamelijk, is de V6 wel geschikt om een caravan (naar Italië) te trekken? Wie heeft daar ervaring mee?

Groet, Bastiaan

Erik Peters

Re: Nieuw, vragen en op zoek naar Discovery 2

Berichtdoor Erik Peters » 05 Sep 2019, 12:56

buitenbas schreef:Ik zit te twijfelen tussen een Td5 en V6.

V6 ? die is volgens mij nooit gebouwd door Land Rover. Je bedoelt waarschijnlijk een V8 (3,9 liter) en ik denk dat de V8 de caravan beter trekt dan een Td5, maar het brandstofverbruik van die V8 is beduidend hoger dan van een Td5. Dus je zult wat vaker moeten tanken onderweg naar Italië.
De Discovery Series 1 is een tijdje geleverd met een 2,0 liter vier cilinder benzinemotor, maar die zijn schaars.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Sep 2019, 13:04

Ik denk - op basis van wat ik zoal aan ervaringen lees - dat beide, de V8 en de Td5, de caravan wel naar Italië zullen brengen.
Op dezelfde info denk ik dat je in ieder geval wel beter naar een automaat zoekt.
Verder is het "een keuze": een Disco 2 Td5 geldt als vervuilender als de benzineslurpende V8.

Groeten MarcS

buitenbas

Berichtdoor buitenbas » 06 Sep 2019, 19:22

Dank jullie wel voor je bijdrage. Ik bedoelde inderdaad de V8 ipv de V6.
Als ik het sommetje maak met ca. 10.000 km's per jaar en een verbruik van op 1 op 8 voor de Td en 1 op 4 voor de V8 dan is inderdaad de diesel goedkoper. De vaste kosten mbt de wegenbelasting zijn hoger, maar in totaal is de Td goedkoper per jaar. Ik ben wel van plan hem te schorsen en te stallen voor 6~8 maanden per jaar. Er is volgens mij meer mogelijk (zoals (chip)tunen) met de Td motor dan de V8. Verder heb ik gehoord van een aantal garages dat de V8 meer problemen geeft, maar of dat juist is....
Stof tot nadenken in ieder geval.

Terug naar “Nieuw op het forum”