Voor het eerst op het forum en voor het eerst een Land Rover

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
NicoP

Voor het eerst op het forum en voor het eerst een Land Rover

Berichtdoor NicoP » 15 Sep 2019, 21:03

Hallo allemaal,
Even voorstellen, want ik ben nieuw.
Ik denk dat ik om een hele andere rede een Land Rover Freelander 1.8 I 3 deurs heb aangeschaft dan de gemiddelde op dit forum.
Ik was op zoek naar een auto, welke niet veel gebruikt zal gaan worden (ik ben eigelijk een motor rijder), maar waar makkelijk een hond in meegenomen kan worden. Ik kwam dus op de Freelander uit. Na wat zoek werk en afgelopen zaterdag wat proefritten te hebben gemaakt, heb ik er dan ook maar een aangeschaft. Donderdag kan ik hem ophalen.
Moet nog gepoetst worden, krijgt nog een APK en een beurt. Koppakking is reeds vervangen. Visco koppeling werkt en verder ziet hij er prima uit.
Hoop dat ik er veel plezier mee ga krijgen. En mochten er problemen ontstaan of mocht ik vragen hebben, dan hoop ik hier terug te kunnen.
Misschien dat ik jullie virus ook ga krijgen :D

Edward

Re: Voor het eerst op het forum en voor het eerst een Land Rover

Berichtdoor Edward » 16 Sep 2019, 16:11

Ben ook eigenlijk een motorrijder en de enige reden dat ik vaak in de auto zit is de hond, aanhanger en een vracht gereedschap.

De enige reden dat ik La(nd)Ro(ver) rijd is dat wij jaren terug één auto wilden die mijn vrouw representatief naar een klant kon brengen en mij met gereedschap en meubels naar een andere klant. Dat moest dus een 4x4 worden want toen was er verder niks dat een dikke kar mocht trekken.

Alle verstandige opties wees mijn vrouw af. Alleen een Discovery was "wel mooi" en dus werd het een LaRo. Dat is nu zowat 20 jaar geleden............

Overigens: voor het veel stilstaan hebben wij nog een Rover en een VW golf welke allebei meer dan voldoen voor het meenemen van onze grote BernerSennen hond. Dus de smoes dat je alleen daarom aan de LaRo moest is niet echt geloofwaardig! :lol: :lol:

Nog even werken aan een beter verhaal ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Ron63

Re: Voor het eerst op het forum en voor het eerst een Land Rover

Berichtdoor Ron63 » 16 Sep 2019, 18:22

Zocht in 2007 een 4wd waar 3 kinderzitjes naast elkaar paste, kwam op een 110 uit. En deze hebben we nu dus nog, de 130 kwam er bij vanwege de lengte die de kids in de tussentijd hebben bereikt (achterbank staat 15cm naar achter geplaatst).

Was overigens op zoek indertijd naar een Landcruiser maar kon geen fatsoenlijke vinden, blijft dus een 2keus de 110 waar ik dan ook weer geen spijt van heb.

Veel plezier met je nieuwe wielen en goede km

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”