Even mij zelf voorstellen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Sleuteltgraag

Even mij zelf voorstellen.

Berichtdoor Sleuteltgraag » 16 Okt 2019, 21:55

Hallo, mijn naam is Ron van Slooten.
Werkzaam bij Scania truck production in Zwolle.
Na 46 jr. eigenlijk geen tijd om nog te werken, maar ik mag of moet, tI,s maar zoals je het ziet,.nog bijna 3 jr.
Altijd in m,n werkplaats bezig om te sleutelen aan mijn projecten zoals het bouwen van een 7.
En of het restaureren van uiteen lopende auto,s.
Nu is er bij toeval een serie2 88" uit 1958 in mijn werkplaats beland.
En ik vindt het eigenlijk een van m,n mooiste projecten (uitdaging) tot nu toe.
Wil de in echt slechte staat verkerende auto weer net als mijn vorige project die door de keurmeester/taxateur van de FEHAC als concoursstaat werd betiteld terugbrengen.
En dat zal nog een hele uitdaging worden. Het is een echte Bairn find. De Land rover heeft 18 jr in een oude lekkende schuur gestaan onder een grote kastanje boom.
Hoop veel ervaringen te lezen van jullie en antwoorden te krijgen op het moment ik het niet meer weet. En wie weet, kan eens iets terug doen of iets maken.
Gr. Ron

fenix2

Re: Even mij zelf voorstellen.

Berichtdoor fenix2 » 17 Okt 2019, 22:50

Hallo Ron, welkom :)

overigens zag ik je "gevraagd" oproep over deuren. Voor zover ik weet zijn de deuren van series 2 en 3 verschillend in de scharnieren en de deurvangers.

wel een mooi project overigens, ben benieuwd naar foto's ;)

groetjes, Fenna
Afbeelding

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Okt 2019, 20:35

fenix2 schreef:Hallo Ron, welkom :)

Voor zover ik weet zijn de deuren van series 2 en 3 verschillend in de scharnieren en de deurvangers.

groetjes, Fenna

Klopt. Serie II en IIa deuren zijn anders qua deurvanger. Die zit vast aan de deur en beweegt in de dash bij een II en bij een 3 zit ie vast aan de dash en beweegt ie in de deur. maar Serie III deuren zijn wel redelijk eenvoudig om te batterijen naar Serie II spec. Scharnieren passen gewoon. :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2019, 10:46

Edward schreef:
fenix2 schreef:Hallo Ron, welkom :)

Voor zover ik weet zijn de deuren van series 2 en 3 verschillend in de scharnieren en de deurvangers.

Klopt. Serie II en IIa deuren zijn anders qua deurvanger. Die zit vast aan de deur en beweegt in de dash bij een II en bij een 3 zit ie vast aan de dash en beweegt ie in de deur. maar Serie III deuren zijn wel redelijk eenvoudig om te batterijen naar Serie II spec. Scharnieren passen gewoon. :D

Als je niet voor authentieke-concours-staat gaat dan zijn zelfs "Puma" deuren pas te maken.   :?

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Okt 2019, 18:47

Landmarcs schreef:Als je niet voor authentieke-concours-staat gaat dan zijn zelfs "Puma" deuren pas te maken.   :?

Groeten MarcS

Vast wel. Alles is te verkloten. Maar als je Serie III deuren netjes vermaakt naar Serie II spec dan moet een kenner wel heel erg kenner zijn om dat te zien.

Puma deuren kun je herkennen op twee meter afstand. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Nieuw op het forum”