Van defender tot camper

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
mdv

Van defender tot camper

Berichtdoor mdv » 09 Nov 2019, 16:12

Hallo allemaal!
Al een tijdje ben ik aan het meelezen op dit forum en het is erg leerzaam voor mij. Leuk om over zoveel verschillende onderwerpen te kunnen leren. Nu ik mijn eigen defender gekocht heb, wilde ik mij even komen voorstellen.
Mijn naam is Marissa, ik ben 25 en woon in de randstad met mijn hond. Ik heb sinds kort dus mijn eigen defender 110 300tdi gekocht en ga deze ombouwen tot camper. In het voorjaar van 2021 vertrek ik (met hond) namelijk voor een lange reis. Ik zal dan 1.5/2 jaar wonen in de defender.
Ik heb al wat mooie reizen gemaakt door Afrika, Azië, Amerika en Europa dus weet (ongeveer) waar ik aan begin.
Natuurlijk hebben veel mensen hun oordeel klaar wanneer ik aankom met deze auto en mijn wereldreis plannen, maar als het goed is delen jullie de liefde voor deze prachtige auto's dus hoef ik mij niet verder te verantwoorden. Het enige wat ik er nog over zeg is dat ik iedere keer zo blij word als ik erin rij en dat is een fantastisch gevoel.
Ik heb veel zin in het avontuur maar het vergt uiteraard nog wat voorbereiding. Eind januari wordt een hefdak op de defender geplaatst en daarna ga ik zelf aan de slag met de verdere inbouw.
Als jullie het leuk zouden vinden, kan ik af en toe plaatsen hoe het gaat met de aanpassingen.
Voor nu alvast een foto zodat jullie een beeld kunnen vormen.
Defender.jpeg

Landmarcs

Re: Van defender tot camper

Berichtdoor Landmarcs » 10 Nov 2019, 20:43

Nogmaals welkom.

Houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ga je voor een camper die ook voldoet aan de MRB-kwarttarief-eisen ?

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Nov 2019, 20:54

Gefeliciteerd met de aanschaf van de 110 300 Tdi :!:

En je zou in Projecten natuurlijk verslag kunnen doen van de vorderingen door een nieuw 'project' te starten, bij voorkeur voorzien van foto's.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 10 Nov 2019, 21:13

Veel plezier met het voorbereiden en tot zwaais.

En ja altijd leuk een verslag van de vorderingen.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 10 Nov 2019, 21:29

Welkom, leuk zo’n project in het verschiet :!:
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

mdv

Berichtdoor mdv » 10 Nov 2019, 22:50

Landmarcs schreef:Nogmaals welkom.

Houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ga je voor een camper die ook voldoet aan de MRB-kwarttarief-eisen ?

Groeten MarcS

Dankjewel Marcs! En dat ben ik wel van plan. Scheelt toch aanzienlijk in de wegenbelasting en met het hefdak is het gesloten dak hoger dan 1.30.
De inrichting laat ik ook voldoen aan de eisen en hopelijk wordt de auto dan omgekeurd. Ik begreep dat ze alsnog erg lastig kunnen doen...

Erik, Ron en Deusjevo ook bedankt! Ik zal verslag doen van de vorderingen op het forum.

Norbert66

Berichtdoor Norbert66 » 13 Nov 2019, 07:02

Wat een gaaf plan! Ben erg benieuwd naar de vorderingen van je project en je reisverhalen!
Heel veel succes en geluk gewenst!

lex brug

Berichtdoor lex brug » 22 Nov 2019, 11:34

Hallo Marissa,

Heb net je bericht gelezen op het forum, van harte gefeliciteerd met je aankoop, mooie Defender met, volgens mij, één van de beste motoren die Land Rover heeft geleverd.
Ik vindt het ook prachtig om te lezen dat je op jouw leeftijd dit avontuur aan gaat, chapeau!!
Ben benieuwd of je al een bestemming in gedachte hebt?

Het hele traject van Defender naar Camper, heb ik net achter de rug, ging eigenlijk best wel voorspoedig, alleen de belastingdienst
is wel een uitdaging, maar als je je strikt aan de eisen houd, is het best wel te doen.

De inbouw en inrichting heb ik zelf gedaan, prachtige klus.
Als je nog tips en/of tricks kunt gebruiken, laat maar weten.
Succes met je project.

Groet,
Lex.

mdv

Berichtdoor mdv » 24 Nov 2019, 00:28

Hallo Lex!
Dankjewel voor je bericht. Jij hebt dus ook een defender omgebouwd! Ik zal het zeker onthouden mocht ik nog vragen hebben.
Jij hebt ook een hefdak op de auto (voor de belastingdienst)? En bevalt het slapen daar? Waar ben jij al geweest?
Ik heb de route inderdaad al redelijk bepaald en het zal gaan door Scandinavië, Rusland, Mongolië, Kazachstan, Iran, Turkije, Libanon, Jordanië, Israël
, Egypte en dan langs de oostkust van Afrika naar zuid Afrika om vervolgens door het midden en langs het westen weer terug te keren via Marokko naar Europa.
Ik trek hier 2 jaar voor uit ongeveer en heb er ongelooflijk veel zin in. Ik ben al vroeg begonnen met reizen maken in mijn eentje en dat bevalt zo ontzettend goed. Het voordeel van mijn leeftijd is de onafhankelijkheid (geen partner, koophuis, kinderen).

Daniel_laro

Berichtdoor Daniel_laro » 27 Nov 2019, 11:58

Dag Marissa,

Wat een leuk plan! Zou het ook graag willen doen, maar partner, koophuis, kinderen... :lol:

Wat voor hefdak ga je op de defender plaatsen?

Met vriendelijke groet,

Daniel

Terug naar “Nieuw op het forum”