Van defender tot camper

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Erik Peters

Re: Van defender tot camper

Berichtdoor Erik Peters » 27 Nov 2019, 13:00

Naar ik begrepen had deze: Abenteuertechnik, mits de plannen niet gewijzigd zijn.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

mdv

Berichtdoor mdv » 27 Nov 2019, 19:59

Dat klopt! Van abenteuer technik. Ik kan de defender begin februari met hefdak ophalen.
Ik zal dan wel foto's maken en plaatsen voor de geïnteresseerden.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2019, 10:52

Misschien aardig voor de rubriek projecten:

Wat foto's en praktische oplossingen & tips rond de camper-ombouw.
Het is hier natuurlijk geen camper-forum, maar een LandRover-forum ... maar op een camper-forum vind je weer geen LandRovers.

Groeten MarcS

pa3dwj

Berichtdoor pa3dwj » 23 Feb 2020, 13:36

Geweldig plan, ik benijd je nu al :lol: .

Zoíets zit er voor mij (voorlopig) nog niet in, maar ik heb niets te klagen, want ik ga er zelf regelmatig op uit (met Defender 110 uit 1985) om te kamperen. Vaak in groepsverband, maar ook alleen (hoewel; mijn Whippets gaan altijd mee en mijn vriendin ook als ze in de gelegenheid is). Niets heerlijker dan het gevoel van vrijheid wat je dan ervaart.

Veel succes met de voorbereidingen en bij deze vast een mooie reis gewenst. Hou ons op de hoogte

Ben
_________________________________________________________________________________________________
Defender 110 uit 1995 (QRV via PI4EHV (145.700 MHz) op vakantie op HF (40m, 7.092 MHz))

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Feb 2020, 15:00

pa3dwj schreef:Geweldig plan, ik benijd je nu al :lol: .

Zoíets zit er voor mij (voorlopig) nog niet in, maar ik heb niets te klagen, want ik ga er zelf regelmatig op uit (met Defender 110 uit 1985) om te kamperen. Vaak in groepsverband, maar ook alleen (hoewel; mijn Whippets gaan altijd mee en mijn vriendin ook als ze in de gelegenheid is). Niets heerlijker dan het gevoel van vrijheid wat je dan ervaart.

Veel succes met de voorbereidingen en bij deze vast een mooie reis gewenst. Hou ons op de hoogte

Ben

Het valt mij op dat mensen vaak meer tijd besteden aan de voorbereiding van de reis dan aan de reis. Van het budget dat velen in een auto gieten kon ik vroeger 5 jaar op reis zijn. :shock: :shock:

Wij zijn te voet, op de fiets, met de brommer, motor, auto en vliegtuig op vakantie geweest, soms maanden aan een stuk (langer en ik krijg heimwee)

Maar nooit hebben we met meer dan gewone vervoermiddelen gereisd. Want dat is goed genoeg en als het dat niet is dan is het nooit goed genoeg want het kan altijd mooier.

Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen een prima auto als een 110 qua kostenplaatje en gewicht willen verdubbelen terwijl je er zo mee wegkunt en heerlijk kunt reizen........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

pa3dwj

Berichtdoor pa3dwj » 23 Feb 2020, 16:00

Hi Edward,

Bij je reactie krijg ik een beetje het idee, dat je niet helemaal begrijpt wat ik will zeggen. "Het zit er niet in" is omdat ik nog werk en niet zomaar een jaar of zo weg kan (als ZZP-er is dat de doodsteek voor mijn bedrijf). Maar ik ga er tussendoor genoeg op uit; wordt zelfs wel eens gezien als "beroepskampeerder". Met tent en honden, het hele jaar door, samen met clubs in voor- en najaar, in mijn eentje in de winter (houtkacheltje in de tent); liefst een week of zo, maar een weekeindje meepakken is me ook niet te min.

En sinds ik een Defender heb (2014) is het alleen maar leuker geworden (vindt één van mijn honden ook, die is er helemaal idolaat van).
Wellicht zit het maken van een wereldreis er een keer in als ik met pensioen ben, maar daar wil ik het niet op aan laten komen, "One life, live it". En volgens mij doe ik mijn best om dat waar te maken.
Als we elkaar een keer tegenkomen (Familieweekeinde) kunnen we een pilsje drinken op dat motto!

En wat betreft het aanpassen: dat is volgens mij een kwestie van smaak. Zij wil graag in de auto kunnen wonen, ik vind dat ergens een leuk idee, maar voorlopig heb ik genoeg aan een slaapzak achterin, of een tent. In beide gevallen gaat het denk ik om het gevoel van vrijheid, omdat je alles bij je hebt wat je nodig hebt. Persoonlijk vind ik huisjes en hotels verschrikkelijk, maar ieder zijn smaak.
_________________________________________________________________________________________________
Defender 110 uit 1995 (QRV via PI4EHV (145.700 MHz) op vakantie op HF (40m, 7.092 MHz))

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Feb 2020, 16:26

Edward schreef:....
Ik zal wel nooit begrijpen waarom mensen een prima auto als een 110 qua kostenplaatje en gewicht willen verdubbelen terwijl je er zo mee wegkunt en heerlijk kunt reizen........

Ik deel Edwards vakantie-opvattingen in belangrijke mate ... en het kan nog erger, want in wereldfietserskringen vinden velen mijn/onze fietsen en fietsbagage lijken op een volksverhuizing (terwijl wij het idee hebben al heel veel thuis te laten). En binnen die wereldfietserskringen heb je ook nog de "bike-packers" die nog minder meenemen als dat wat je in een rugzak meeneemt (maar die gaan dan ook met een zo bepakte MTB over de meest woeste paden).

Toch kan ik me voorstellen dat je met een fors bedrag aan minder MRB in gedachten en daarnaast de zekere extra luxe van een hefdak zo nu en dan kijkt naar wat er mogelijk is met een 110.  
Een minimale ombouw - hefdak, 1m30 binnenhoogte - en een minimaal keukenblokje en je hebt naast iets meer kampeer-comfort ook ineens het kwart-tarief.  Ik ben nog nieuwsgierig naar hoe het precies zit met de vereiste 2 meter lengte en de seat-base, hoe kijkt de RDW/Belastingdienst daar tegenaan?
De kosten kunnen bescheiden blijven, het meergewicht blijft ook bescheiden.  Je kan nog steeds "gewoon" kamperen, of onder een luifeltje buiten koken (ik vind dat in de auto koken maar behelpen, alleen bij beestenweer kan ik me er iets bij voorstellen, en zelfs dan zou ik binnen geen zalm willen bakken, en daarna nog weken in die baklucht slapen).. Daarom kan in mijn visie dat keukenblok ook best zo minimaal mogelijk, net genoeg om iets op te warmen of af te spoelen.

Overigens wat betreft het "het kan niet op" & "het kan steeds groter/mooier" zie ik dat ook bij lieren etc. optreden.
Ik heb de stellige indruk dat de meeste lieren slechts een enkele maal zijn uitgeprobeerd (of zelfs dat niet) en vooral voor de sier voorop de auto zitten.
Ik heb zelf in 20 jaar zo'n lier nooit zo gemist dat ik niet verder kon, een heel enkele keer had ik met een handlier aan boord misschien iets meer aangedurfd ... je wilt als je alleen onderweg bent jezelf kunnen redden en liefst niet al te veel gedoe.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Feb 2020, 16:40

pa3dwj schreef:Hi Edward,

Bij je reactie krijg ik een beetje het idee, dat je niet helemaal begrijpt wat ik will zeggen.

Mijn verbazing gaat ook over de meest dure camper ombouwen die ik vaak zie. Een camperdak uit D kost meer dan een complete D2 hoeft te kosten.

Verder is het "niet weggen want bla bla bla" Meer een kwestie van niet weg willen in de periode van je leven want als je wilt kan het. Die klanten heb je ooit gevinden en die vind je als je terugkomt ook weer. Het is vooral een kwestie van hoeveel onzekerheid je wilt accepteren en welk luxeniveau je in je leven wilt. ;)

Overigens is voor mij iedere keuze de juiste. Ik ben van 'huisje, boompje, beestje en na een paar maanden wil ik gewoon weer terug naar mijn (naar mijn mening) waanzinnig mooie plekje op de wereld. Wil iemand permanent on tour zijn, ook best.

Maar de mensen die net doen of het één beter is dan het andere kunnen niet op mijn begrip of respect rekenen. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

pa3dwj

Berichtdoor pa3dwj » 23 Feb 2020, 16:57

Dat snap ik wel een beetje. Op het LRCH Familieweekeinde heb ik ook met verbazing staan kijken naar wat sommigen bij zich hebben: een glimmende auto met daktent plus een (luxe) off-road aanhanger met nog een daktent. En sommige spullen zien eruit als nieuw, dus vraag ik me af hoe vaak het gebruikt wordt. Maar ieder zijn smaak.

Ik ben maar wat blij dat er veel mensen zijn die alleen een luxe camping willen (als er geen wifi is, is het voor sommigen al een no-go) of luxe huisje/hotel, want stel je voor hoe druk het anders zou zijn op de plekken waar ik soms sta (met alleen de basis voorzieningen).

Ik ben ook een fan van "ouwe troep". Mijn OZ-tent heb ik nieuw gekocht; ook niet goedkoop, maar inmiddels al heel veel gebruikt, veel van de rest komt uit de dump (Russische legertent uit 1985) en mijn pannenset hebben mijn ouders in 1964 gekocht, dat is jeugdsentiment.

Ieder zijn smaak en over degenen die vinden dat zij (al dan niet met de duurste spullen) beter zijn dan de rest, maak ik me niet druk. Het zegt meer over hun (gebrek aan eigenwaarde) dan over mij. Ja toch?

mdv

Berichtdoor mdv » 24 Feb 2020, 14:20

Leuk om mijn onderwerp weer actief te zien. Het hefdak zit erop! Ik ben erg tevreden en zal binnenkort foto's maken en die posten in een nieuw onderwerp bij verbouwingen. Het is inderdaad een investering geweest maar voor mij is het het waard geweest. De defender zal verder niet heel luxe worden maar comfortabel genoeg om met mijn hond twee jaar in te kunnen leven. Als je nagaat wat ik aan huur in de randstad voor twee jaar kwijt zou zijn geef ik maar een fractie aan de verbouwing uit. Ik hou het verder erg low budget en vind dat helemaal prima!
Er volgen dus foto's binnenkort voor degene die geïnteresseerd zijn in de verdere ombouw :D

Terug naar “Nieuw op het forum”