Nieuw nieuw nieuw

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
BIGboy

Nieuw nieuw nieuw

Berichtdoor BIGboy » 20 Jan 2020, 00:20

Hoi, ik ben Arco,

(nog) niet in het bezit van een freelander....
Maar, ik ben wel aan het kijken en lezen, over de sterke en zeker de zwakke punten, en "waar op te letten" van deze auto vóór ik er eentje aanschaf.
Mijn voorkeur gaat uit naar een: automaat, rijk uitgeruste, benzine versie vanaf 2006, (weinig kilometers en door een oudere dame als boodschappen auto gebruikt).... :D

Dus, alle tips en trucs zijn welkom !

groeten, Arco

Landmarcs

Re: Nieuw nieuw nieuw

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jan 2020, 11:14

Welkom Arco,

... als je een goed boodschappenkarretje wil hebben ... ga dan eens kijken bij de supermarkt.
Je "krijgt" er voor een €uro (en zelfs voor een oude Engelse shilling) een karretje met vierwielbesturing.
Wel effe sjekke of alle wielen draaien en sturen.   Nadeel: je blijft duwen.

Ofwel met andere woorden:
Weinig kilometers is niet zaligmakend, het is de manier waarop die kilometers gemaakt zijn die het verschil maakt.
Een "full service history" is ook niet zaligmakend (het helpt wellicht), ook daar geldt dat van groter belang is hoe het onderhoud is gepleegd en/of hoe oplettend de vorige eigenaar was.
Of je dit alles bij de aankoop kan onderzoeken is de vraag, maar ... wees wantrouwend (en houdt rekening met verborgen gebreken), mogelijk valt het daarna mee.  (Ik denk altijd: waarom doet iemand zijn auto weg als die auto nog goed is ?).

Groeten MarcS

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 20 Jan 2020, 12:28

Welkom!

Een Freelander2 is een van de beste en meest veelzijdige auto's die ik ook heb gereden.
Net mijn 2007 Diesel versie de deur uit gedaan vanwege te weinig kilometers en de nieuwe belastingen...
Maar echt een top auto.
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon

laroja

Berichtdoor laroja » 21 Jan 2020, 11:40

BIGboy schreef:Hoi, ik ben Arco,
(nog) niet in het bezit van een freelander....
Maar, ik ben wel aan het kijken en lezen, over de sterke en zeker de zwakke punten, en "waar op te letten" van deze auto vóór ik er eentje aanschaf.
Mijn voorkeur gaat uit naar een: automaat, rijk uitgeruste, benzine versie vanaf 2006, (weinig kilometers en door een oudere dame als boodschappen auto gebruikt).... :D
Dus, alle tips en trucs zijn welkom !
groeten, Arco

Aandachtspunten bij je omschreven wagen zijn de achterklep(sluiting) en de FOB's. Let ook bij de i6 op zweetplekken op het blok. Een beetje schijnt nog niet zo verontrustend te zijn, maar er zijn grenzen :roll: . Kijk ook goed naar de turbo's. Mocht er een aftermarket-headunit in zitten check dan een goede werking van alle functie's. Vooral veel inlezen op dit forum en ook op http://www.freel2.com. Verder een fantastische wagen om te rijden. Succes, we zien de eerste foto wel verschijnen ;) .

Kavek002

Berichtdoor Kavek002 » 25 Mar 2020, 12:59

Al iets gekocht airco?

Terug naar “Nieuw op het forum”