Eindelijk heb ik mijzelf toch maar eens aangemeld bij de laroclub, dus dan ook maar gelijk op het forum.
Hoi, ik ben Annemarie, 41 jaar, woon op het platteland vlak onder Zwolle en ben sinds 2006 (tijd vliegt) in het bezit van een 109 series III uit 1973.
Met toen nog piepkleine kinderen met headsetjes op in met sjorbanden vastgesnoerde zitjes op de voorbank een alles behalve praktische of comfortabele gezinsauto, maar wát een plezier!
Hoewel ik inmiddels wel iets weet van mijn oude beest komt mijn kennis van auto's zeer waarschijnlijk niet eens in de buurt bij de technische kennis van het gemiddelde lid hier. Aanvankelijk reden om me niet aan te melden bij de club. Nu is het één van de redenen om het wel te doen.
Jarenlang heb ik de laro in onderhoud gehad bij een algemene vakgarage. Hoewel dat op zich goed ging waren ze daar duidelijk geen fan van het merk. Vorig jaar werd de auto afgekeurd op drie punten 1) achterbalk moest worden gelast 2) slot rechtervoordeur ging niet open en last but not least 3) het uitlaatspruitstuk 6 cilinder was gebarsten. Lastig, want spruitstuk praktisch onvindbaar en de garage kon/wilde niet lassen.
Toen heb ik besloten de auto te schorsen en uit te kijken naar iemand/een garage met hart voor oude laro's en de nodige kennis.
Behalve de punten waarop de auto is afgekeurd zijn er natuurlijk wel meer mankementjes, dus hij heeft echt behoefte aan de nodige aandacht.
Gisteren heb ik hem van stal gehaald. Niet bepaald starten/lopen, máár na wat hoesten/proesten reed hij z'n eerste meters sinds een jaar.
Natuurlijk wil ik graag weer met mijn oude vriend op pad

Wie van jullie kan me vertellen waar ik moet zijn voor eerlijk en goed advies m.b.t. het (gedeeltelijk) laten reviseren van mijn oude vriend? Liefst omgeving Overijssel/Zwolle/Deventer. Ik hoor het graag

Vriendelijke groeten, Annemarie