Even voorstellen...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Douwe-Jeannette

Even voorstellen...

Berichtdoor Douwe-Jeannette » 28 Jun 2020, 16:19

Goedemiddag!
Wij, Douwe en Jeannette, zijn sinds deze week in het bezit van een LR serie 2a 88 (benzine en gas). Al eerder hebben we een LR gehad (109 series3) maar helaas moest die weg toen Wekers bedacht dat er toch (veel)wegenbelasting betaald moest worden. Het bleef toch kriebelen, dus nu zijn wij de trotse bezitters van dit ‘project’.
Je zult een van ons hier dus vast regelmatig tegenkomen, want de dame (of is het een heer?) heeft wel wat liefde nodig, en wij zijn nog geen volleerd sleutelaars!
F9040CD2-9FD7-4CF2-AFE3-46534B607E94.jpeg

109 is je ware

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor 109 is je ware » 29 Jun 2020, 14:36

Veel succes toegewenst met jullie project!Ooit heb ik mijn mijn SIII 109 Diesel weg moeten doen door veranderingen van de grijskentekenregels en ben daar nog steeds nijdig over.Als de een na de andere meer of minder linkse regering iets kan doen om hobbyisten en autoliefhebbers dwars te zitten zullen zij het niet nalaten.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2020, 19:26

Welkom Jeanette & Douwe ... en direct een vraag.

Vlgs de RDW site is voor de [ZJ-468-L] de datum eerste tenaamstelling 01-01-1979.
Tegelijkertijd meldt deze site dat het een Series 2 is.

Die eerste tenaamstelling is dan ± 10 jaar na de productie ?
Vlgs Wikipedia rolden vanaf 1971 Series 3 van de band.

Hoe zit dit ?

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 29 Jun 2020, 23:41

Hallo Jeanette en Douwe,
gefeliciteerd met de aankoop en veel veilige kilometers gewenst :)

@Marc, misschien is het een voormalig krijgsmacht (niet perse NL) voertuig en in 1979 uit dienst gegaan ?
Het kenteken geeft mij de indruk van een redelijk recente import in NL.

Fenna
Afbeelding

Douwe-Jeannette

Berichtdoor Douwe-Jeannette » 02 Jul 2020, 22:09

tja, dat van die datum eerste toelating is dus een dingetje.... Hij komt uit het Italiaanse leger en is inderdaad net (tijdens de corona periode, dus digitaal) ingevoerd. Omdat er alleen papieren zijn vanaf 1979 heeft de RDW hem dus als uit 1979 ingeschreven wat inderdaad niet kan voor een series 2....
Maar: eind van de maand moet hij ook echt naar de RDW, omdat het een benzine/LPG auto is en er alleen benzine op het kenteken staat, dus wie weet wordt het dan weer anders.
(De verkoper gaat dit nog regelen, dus ik hou jullie op de hoogte)

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Jul 2020, 12:57

Als er aantoonbaar sprake is van een ex defensie auto en je zoekt de kenmerken van een Serie 2 op dan kun je een keurmeester meestal vrij simpel overtuigen van het echte bouwjaar.

Nog simpeler is om gegevens VIN op te vragen bij bv http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html. Mijn ervaring is dat een keurmeester daar makkelijk in mee gaat. Er is ook niet echt een belang voor ze omdat ie toch al oud genoeg is belastingvrij te zijn.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Douwe-Jeannette

Berichtdoor Douwe-Jeannette » 04 Jul 2020, 10:09

Bedankt Edward, daar staat dat hij van ergens tussen april 66 en april 67 moet zijn. We hebben inmiddels het bouwjaar ook opgevraagd bij de VRO in Engeland: mei 1966! Dan is hij toch ook ouder dan wij dachten ;)

Douwe-Jeannette

Berichtdoor Douwe-Jeannette » 09 Aug 2020, 12:32

Misschien kan iemand helpen: RDW betwist het bouwjaar van onze Landrover niet zo zeer, maar zoals zij zeggen: "wij registreren datum eerste toelating" en aangezien de vroegste datum op papieren die wij hebben 1979 is, staat dat op ons kenteken. Zoals de keurmeester ons vertelde: waarschijnlijk heeft hij inderdaad daarvoor bij het Italiaanse leger rondgereden, maar dat moeten wij dan bewijzen willen zij het kenteken aanpassen. Iemand enig idee hoe, en of dat kan?
(Ik geloof dat het handiger geweest was als deze Landrover zonder papieren aangeboden was bij de RDW, dan hadden ze toch gewoon op basis van het VIN en datum toe gekend?!)

Terug naar “Nieuw op het forum”