Casper, nieuw hier...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Gebruikersavatar
Casper the Ghost
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 Sep 2020, 18:27
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Casper the Ghost » 02 Okt 2020, 00:09

deusjevo schreef:
Casper the Ghost schreef:Hallo Marc en Deusjevo

Als ik mijn gevoel loslaat over CITO kom ik tot een andere conclusie: Een elitair clubje mensen die weinig tijd voor je willen nemen, terwijl ik daar voor 1 uur en 10 min werk even 206 euro moest aftikken. Beslist geen autodealer waar ik graag een auto zou kopen, alhoewel ze dan waarschijnlijk alle tijd voor mij nemen ;)

Mijn twijfel is nu, heeft CITO op een rechtvaardige wijze een auto van 12 jaar beoordeeld of zijn ze hier misschien te ver in doorgeschoten.... we zullen zien

Groet,
Casper


Gamma, dat bedoel ik dus. ;)
Bij een specialist had je 5 tientjes afgetikt


Lijkt me iets tekort door de bocht Deusjevo, bij de aanschaf van een defender in deze prijsklasse heb ik best 200 euro over voor een aankoopkeuring.... maar iets in mij zegt... ben ik bij cito wel goed geholpen?

Coen83
Berichten: 397
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Coen83 » 02 Okt 2020, 09:19

Ook van mij dan maar even een reactie (Casper had me een PB'tje gestuurd met mijn vraag naar ervaringen bij Bisselink en Gerrits). En eigenlijk gaat het een echo worden van wat je al gelezen hebt (reacties van Marc, Edward).

Ik heb nu zelf al ongeveer 10 jaar 3 verschillende defenders gereden en als er 1 ding als een paal boven water staat: het is gewoon geen perfecte auto. Zelfs verre van. En daarom houd ik ervan. Ik heb een vergelijkbare Defender als je op het oog hebt, eentje uit 2007, ook een grijze (ware het niet dat die op dit moment nog in Ethiopië staat) en ook die had enorm veel speling op de aandrijflijn, een lekkend schutbord (met als gevolg nog steeds natte voeten/water onder in de voetenbak), een beetje een aangeroest chassis, waardoor mijn chassisnr niet of nauwelijks meer te lezen is en ik naar de RDW moet eerdaags voor een herinslag. Dat alles, opgeteld bij een onhandige zit, weinig plek voor mijn schouders en ander ongemak, zorgt ervoor dat een defender is wat hij is en ik er (zodra terug in NL) met veel plezier in rijd.

Daarnaast: Bisselink en Gerrits zijn geen dealer, maar gewoon een onafhankelijke specialist. Ik weet dat er iemand werkt die voorheen bij een dealer werkte (en derhalve die kennis meegenomen heeft). Daarnaast werken er vaklui die écht van de hoed en rand weten. Zij hebben mijn aankoopkeuring gedaan voor de puma die ik zelf in Duitsland bij een particulier kocht. Wat mijn voordeel echter was: ik reed al 8 jaar in die wagens en kon met de kennis die ik inmiddels heb(had) tóch redelijk inschatten of ik een slechte auto kocht op dat moment. Daarna wisten de heren bij B&G evengoed nog een lijst met 20 punten van kritiek te vinden. Ergo: die heb je altijd. Ik durf zeker te zeggen dat als ze daar aangeven dat de speling op je aandrijfas niet problematisch is, je je geen zorgen hoeft te maken.

Edward geeft het al aan: speling op de aandrijf lijn wordt gezien als 'normaal'. Vervang je steekassen en meenemers eens in de x jaar of x kilometers en het scheelt al een hoop. Tenzij de spelings van elders komt. Als je chassis in de 12 jaar na de fabriek uit te zijn gerold niet of nauwelijks behandeld is met tectyl, mike sanders vet of anderszins, tsja, dan krijg je roest. Vraag is of het vliegroest is (en dus bij goed behandelen voorlopig geen laswerk) of dat het doorgeroest is. Kun je zelf prima met een hamer checken.

Ik denk dat de mannen bij CITO gewoon héél kritisch gekeken hebben (zoals B&G bij de mijne toen ik hem al gekocht had) en op punten hebben gelet die misschien wel aandacht verdienen, maar niet dringend (zoals deurrubbers :lol:).

Als laatste: voordat je die 28 mille afrekent hier om de hoek, doe jezelf een lol en rijd er nog een stuk of 2 proef (desnoods via particulieren) die je stelselmatig checkt op dezelfde punten: dan weet je zeker dat je voor veel geld weinig auto koopt. Het is een auto die een emotionele waarde vertegenwoordigt. Het is geen rationele keuze.
Land Rover Defender 110 2.4 Td4, 2007
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Casper the Ghost
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 Sep 2020, 18:27
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Casper the Ghost » 02 Okt 2020, 10:16

Coen83 schreef:Ook van mij dan maar even een reactie (Casper had me een PB'tje gestuurd met mijn vraag naar ervaringen bij Bisselink en Gerrits). En eigenlijk gaat het een echo worden van wat je al gelezen hebt (reacties van Marc, Edward).

Ik denk dat de mannen bij CITO gewoon héél kritisch gekeken hebben (zoals B&G bij de mijne toen ik hem al gekocht had) en op punten hebben gelet die misschien wel aandacht verdienen, maar niet dringend (zoals deurrubbers :lol:).

Als laatste: voordat je die 28 mille afrekent hier om de hoek, doe jezelf een lol en rijd er nog een stuk of 2 proef (desnoods via particulieren) die je stelselmatig checkt op dezelfde punten: dan weet je zeker dat je voor veel geld weinig auto koopt. Het is een auto die een emotionele waarde vertegenwoordigt. Het is geen rationele keuze.


Hi Koen, hartelijk dank voor je aanvullingen :D

Heb nu 6 verschillende Defenders gereden en de 110 van Bisselink en Gerrits steekt daar met kop en schouders bovenuit. Gisteren nog, om mijn kennis te verbreden en zonder koopintentie gekeken en gereden in deze: https://www.tripleandcrown.nl/auto/land ... avi-camera

Een pracht auto vanaf een meter of 10, kom je dichterbij wordt het gewoon eng. Volledig vanaf de kleur wit overgespoten, veel roest aan de onderzijde en overal vloeistof lekkages, slecht sluitende deuren etc etc.... Toch maar even proefrijden, en dan wordt het nog enger: De versnellingsbak kraakt en rammelt, de koppeling slipt, gebonk en gerommel in de bochten, en bij 80km en hoger wordt de auto zo vaag dat het gevaarlijk wordt. Hoe bestaat het, dat een autobedrijf zo'n auto durft aan te bieden :roll:

deusjevo
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor deusjevo » 02 Okt 2020, 10:30

Prachtig ding om te zien en dat voor maar 35K :lol:
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Landmarcs
Berichten: 7232
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Landmarcs » 02 Okt 2020, 10:33

Casper the Ghost schreef:
Coen83 schreef:Ook van mij dan maar even een reactie (Casper had me een PB'tje gestuurd met mijn vraag naar ervaringen bij Bisselink en Gerrits). En eigenlijk gaat het een echo worden van wat je al gelezen hebt (reacties van Marc, Edward).

Ik denk dat de mannen bij CITO gewoon héél kritisch gekeken hebben (zoals B&G bij de mijne toen ik hem al gekocht had) en op punten hebben gelet die misschien wel aandacht verdienen, maar niet dringend (zoals deurrubbers :lol:).

Als laatste: voordat je die 28 mille afrekent hier om de hoek, doe jezelf een lol en rijd er nog een stuk of 2 proef (desnoods via particulieren) die je stelselmatig checkt op dezelfde punten: dan weet je zeker dat je voor veel geld weinig auto koopt. Het is een auto die een emotionele waarde vertegenwoordigt. Het is geen rationele keuze.


Hi Koen, hartelijk dank voor je aanvullingen :D

Heb nu 6 verschillende Defenders gereden en de 110 van Bisselink en Gerrits steekt daar met kop en schouders bovenuit. Gisteren nog, om mijn kennis te verbreden en zonder koopintentie gekeken en gereden in deze: https://www.tripleandcrown.nl/auto/land ... avi-camera

Een pracht auto vanaf een meter of 10, kom je dichterbij wordt het gewoon eng. Volledig vanaf de kleur wit overgespoten, veel roest aan de onderzijde en overal vloeistof lekkages, slecht sluitende deuren etc etc.... Toch maar even proefrijden, en dan wordt het nog enger: De versnellingsbak kraakt en rammelt, de koppeling slipt, gebonk en gerommel in de bochten, en bij 80km en hoger wordt de auto zo vaag dat het gevaarlijk wordt. Hoe bestaat het, dat een autobedrijf zo'n auto durft aan te bieden :roll:


Tja, die "triple" toont vooal triple opgeleukt.

Groeten MarcS

Coen83
Berichten: 397
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Coen83 » 02 Okt 2020, 10:58

Casper the Ghost schreef:
Coen83 schreef:Ook van mij dan maar even een reactie (Casper had me een PB'tje gestuurd met mijn vraag naar ervaringen bij Bisselink en Gerrits). En eigenlijk gaat het een echo worden van wat je al gelezen hebt (reacties van Marc, Edward).

Ik denk dat de mannen bij CITO gewoon héél kritisch gekeken hebben (zoals B&G bij de mijne toen ik hem al gekocht had) en op punten hebben gelet die misschien wel aandacht verdienen, maar niet dringend (zoals deurrubbers :lol:).

Als laatste: voordat je die 28 mille afrekent hier om de hoek, doe jezelf een lol en rijd er nog een stuk of 2 proef (desnoods via particulieren) die je stelselmatig checkt op dezelfde punten: dan weet je zeker dat je voor veel geld weinig auto koopt. Het is een auto die een emotionele waarde vertegenwoordigt. Het is geen rationele keuze.


Hi Koen, hartelijk dank voor je aanvullingen :D

Heb nu 6 verschillende Defenders gereden en de 110 van Bisselink en Gerrits steekt daar met kop en schouders bovenuit. Gisteren nog, om mijn kennis te verbreden en zonder koopintentie gekeken en gereden in deze: https://www.tripleandcrown.nl/auto/land ... avi-camera

Een pracht auto vanaf een meter of 10, kom je dichterbij wordt het gewoon eng. Volledig vanaf de kleur wit overgespoten, veel roest aan de onderzijde en overal vloeistof lekkages, slecht sluitende deuren etc etc.... Toch maar even proefrijden, en dan wordt het nog enger: De versnellingsbak kraakt en rammelt, de koppeling slipt, gebonk en gerommel in de bochten, en bij 80km en hoger wordt de auto zo vaag dat het gevaarlijk wordt. Hoe bestaat het, dat een autobedrijf zo'n auto durft aan te bieden :roll:


Als het een witte was komt'ie waarschijnlijk uit Spanje en heeft'ie een slecht leven gehad...

En boven de 80 zijn ze allemaal gevaarlijk :lol: :lol:
Land Rover Defender 110 2.4 Td4, 2007
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Houston
Berichten: 213
Lid geworden op: 04 Jul 2015, 12:12

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Houston » 02 Okt 2020, 11:19

Casper the Ghost schreef:
Hi Koen, hartelijk dank voor je aanvullingen :D

Heb nu 6 verschillende Defenders gereden en de 110 van Bisselink en Gerrits steekt daar met kop en schouders bovenuit. Gisteren nog, om mijn kennis te verbreden en zonder koopintentie gekeken en gereden in deze: https://www.tripleandcrown.nl/auto/land ... avi-camera

Een pracht auto vanaf een meter of 10, kom je dichterbij wordt het gewoon eng. Volledig vanaf de kleur wit overgespoten, veel roest aan de onderzijde en overal vloeistof lekkages, slecht sluitende deuren etc etc.... Toch maar even proefrijden, en dan wordt het nog enger: De versnellingsbak kraakt en rammelt, de koppeling slipt, gebonk en gerommel in de bochten, en bij 80km en hoger wordt de auto zo vaag dat het gevaarlijk wordt. Hoe bestaat het, dat een autobedrijf zo'n auto durft aan te bieden :roll:


...Klinkt als een standaard Defender! :lol:

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs
Berichten: 7232
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Landmarcs » 02 Okt 2020, 11:34

Coen83 schreef:
Casper the Ghost schreef:...
Een pracht auto vanaf een meter of 10, kom je dichterbij wordt het gewoon eng. Volledig vanaf de kleur wit overgespoten, veel roest aan de onderzijde en overal vloeistof lekkages, slecht sluitende deuren etc etc.... Toch maar even proefrijden, en dan wordt het nog enger: De versnellingsbak kraakt en rammelt, de koppeling slipt, gebonk en gerommel in de bochten, en bij 80km en hoger wordt de auto zo vaag dat het gevaarlijk wordt. Hoe bestaat het, dat een autobedrijf zo'n auto durft aan te bieden :roll:


Als het een witte was komt'ie waarschijnlijk uit Spanje en heeft'ie een slecht leven gehad...

En boven de 80 zijn ze allemaal gevaarlijk :lol: :lol:


Veel roest geeft te denken. De auto's uit Spanje zijn gemiddeld juist roest-arm.

Het overspuiten en anderszins opleuken geeft natuurlijk sowieso te denken.
Je koopt beter een auto zonder al die extra's en kijkt daarna zelf of je nog fancy velgen, een vrolijk frontje etc. wilt.
Enige nadeel is dan dat als het niet deugt het ook je eigen schuld is.

Groeten MarcS

PS   Zoals hier al wel eens gezegd werd: Het veiligst/voordeligst koop je het slechtste barrel: dan weet je tenminste welke kosten eraan komen.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6397
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Edward » 02 Okt 2020, 17:59

Als ik het hele verhaal zo lees zou ik gewoon naar Bisselink gaan en die 110 gewoon zelf op de brug nog eens bekijken met een monteur van hen. De meesten zijn best bereid uit te leggen en te laten zien hoe erg die roest nou echt is, hoeveel die speling is etc.

Want ik zie nie echt wat er nou zo verkeerd is aan die wagen....... Ja, er zit wat werk aan maar dat zit aan allemaal. Als ie verder goed voelt is dat het allerbelangrijkste.

Mocht je een paar ervaren ogen mee willen nemen kun je Roger van 4x4Factor even vragen. Die is vaak genoeg in de buurt van Nijmegen, zijn eigen werkplaats zit in Millingen dus je zou daar ook nog even naartoe kunnen sturen.
Laatst gewijzigd door Edward op 02 Okt 2020, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

deusjevo
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor deusjevo » 02 Okt 2020, 19:41

Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten