Casper, nieuw hier...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ron63

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Ron63 » 26 Sep 2020, 19:10

Die tijd zal wel meevallen, zijn visueel te zien en of te horen.

Gewoon lijstje maken van de puntjes, krijg je vanzelf het antwoord.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Sep 2020, 19:16

Casper the Ghost schreef:Hi Marc,

Wat enorm sympathiek dat je zoveel tijd besteed aan mijn aanstaande TD4 aankoop-onzekerheid... Naast jouw tips, Google ik mij een slag in de rond waardoor mijn actielijst voor de aankoopkeuring van as woensdag steeds langer wordt.

Er is bij deze Land Rover dealer voor de keuring een uurtje ingepland, ik ga ze maandag contacten dat dit wel eens kan gaan uitlopen... :roll:

Nogmaals hartelijk dank, Casper

De dealert kan in een paar minuten zien welke terugroepacties en modificaties de wagen in kwestie wel gehad heeft en welke niet. En als een ervaren monteur meer dan een uur nodig heeft om een wagen te beoordelen dan moet het wel een magistraal wrak zijn! :lol: :lol:

Geen paniek, over het algemeen zijn het redelijk betrouwbare wagens met een een paar kwalen. Als die kent en bekijkt heb je redelijk snel gezien of een wagen z'n prijs waard is en hoeveel budget het vraagt om hem goed te krijgen.

De meeste ergernissen kwalen zijn gewoon kenmerken van het model. Rumoerig, waardeloze zithouding, windruis en andere herre, lekkage in het interieur, remmen die tussen de beurten wegrotten en zowat iedere beurt een revisie nodig hebben, deuren die niet sluiten, vergrendeling die opspeelt, alarm dat raar doet, huilende versnellingsbakken, lekkende tussenbakken, roestende chassis, etc, etc.

Het is zomaar een greep uit de standaard features van een Defender van eender welk bouwjaar :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 26 Sep 2020, 19:36

Dank jullie wel allemaal... :D

En laat ik jullie dan maar gelijk vertellen om welke Defender het gaat: https://www.bisselinkengerrits.nl/occasions/ > Klik op de grijze: Defender 110 2.4 TD SW uit 2008 (3e advertentie)

Nogmaals dank voor jullie aandacht, Groet Casper

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Sep 2020, 19:46

Edward schreef:De dealert kan in een paar minuten zien welke terugroepacties en modificaties de wagen in kwestie wel gehad heeft en welke niet. En als een ervaren monteur meer dan een uur nodig heeft om een wagen te beoordelen dan moet het wel een magistraal wrak zijn! :lol: :lol:

Geen paniek, over het algemeen zijn het redelijk betrouwbare wagens met een een paar kwalen. Als die kent en bekijkt heb je redelijk snel gezien of een wagen z'n prijs waard is en hoeveel budget het vraagt om hem goed te krijgen.

De meeste ergernissen kwalen zijn gewoon kenmerken van het model. Rumoerig, waardeloze zithouding, windruis en andere herre, lekkage in het interieur, remmen die tussen de beurten wegrotten en zowat iedere beurt een revisie nodig hebben, deuren die niet sluiten, vergrendeling die opspeelt, alarm dat raar doet, huilende versnellingsbakken, lekkende tussenbakken, roestende chassis, etc, etc.

Het is zomaar een greep uit de standaard features van een Defender van eender welk bouwjaar :lol: :lol: :lol: :lol:

Ha, Ha, weer een prettig gestoorde blik op de Defender.

Die verschillende lekkages zijn natuurlijk controlepunten ... en stuk voor stuk te verhelpen.
Over de zithouding kan je twisten, net als over smaak ... de meningen hierover zijn echter onbetwistbaar.

Dan die remmen:   Bij mij zijn deze voorzomer de voor-remklauwen gereviseerd ... dat was voor het eerst na bijna 10 jaar, en het was niet eens niet eens acute noodzaak (ze hebben nu RVS-zuigertjes, dus met wat geluk gaan ze tot het einde van de olie mee).

Het windgeruis en de herrie, daar kunnen we niet omheen, dat is een design-feature (hoewel je herrie en windgeruis wel kan verminderen: deuren goed afstellen, kieren afdichten, en alle losse rammelende plaatwerk en andere carrosserie-delen voorzien van geluiddempende afwerking (onlangs noemde ik nog de deurkaart die je stiller kan maken).

Maar goed, gelukkig zijn er genoeg mensen die menen dat een auto een rijdende massage-salon moet zijn ... die mensen die zullen de Defender niet stelen en zelfs niet gratis meenemen.

Groeten MarcS

PS   Een boel geld voor een 12 jaar oude auto ... kennelijk zijn dit de markt-prijzen.
PS2 Ik vind zo'n zwart dak maar niks, maar ook dat is een kwestie van smaak.

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 26 Sep 2020, 20:08

Dat de Defender type 2 een rare auto is weet ik maar al te goed.... En juist dat rare, maakt deze auto iconisch, "I Love it". En ja ik weet het, ooit zal ik mijn portemonnee opnieuw moeten trekken omdat er iets stuk is gegaan...

Ik ga deze Defender als extra auto rijden (m'n A3 leasebak niet meer privé rijden) en verwacht niet meer dan 7000 km per jaar af te leggen. Daarnaast komt dit troetelkind binnen te staan zodat roest minder kans heeft.

Raar is leuk, gewoon dat is zo saai (Harrie Jekkers > https://www.youtube.com/watch?v=UCPl-6tSMcw

Groet Casper

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Sep 2020, 15:38

Succes morgen, ziet er op de foto's overigens strak uit.

Groet

Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 29 Sep 2020, 15:53

Dankjewel Ron :D

Groet,
Casper

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Sep 2020, 22:59

And ... what's the verdict ?

Is het een go, een no-go of een ja mits danwel nee tenzij geworden ?

MarcS

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 30 Sep 2020, 23:24

Triest Marc, op veel punten afgekeurd... ben er echt een beetje ziek van :x

Bij terugkomst de eigenaar van https://www.bisselinkengerrits.nl/ geïnformeerd (op 't oog en gevoel een prettig bedrijf met zeer goede recensies). De eigenaar was net als ik verbaast over de uitslag van LR dealer CITO Eindhoven, hoop morgen tot een compromis te komen, maar weet even niet waar ik goed aan doe...

Hartelijke groet,
Casper

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Okt 2020, 10:53

Casper the Ghost schreef:.... weet even niet waar ik goed aan doe...

Gezien de vraagprijs doe je er goed aan iedere vooraf bekende twijfel weg te nemen, en lukt dat niet dan is het wijs om gewoon verder te zoeken en deze ervaring als onderdeel van het leerproces mee te nemen.

Bij een goedkoper aanbod weet je dat je een "reserve" moet incalculeren ... daarna betaal je de tegenvallers uit die reserve en is het totaal-plaatje denkelijk uiteindelijk voordeliger (zolang je niet met een 100% zeperd bent thuisgekomen).

't Is altijd een moeilijke balans:
  Te mooi om waar te zijn ... dat is het meestal ook
  Erg mooi opgepoetst en fraai gepresenteerd ... is soms óók te mooi

Het mooist is een auto die er niet te mooi uitziet en waarvan je de eerste (en enige) eigenaar kent (of minstens een goede indruk van die eigenaar hebt), en dan een verkoop op basis van een authentiek gegund vertrouwen ... maar dat is echt geduldig zoeken, of misschien wel gewoon wachten.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”