Casper, nieuw hier...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Casper the Ghost

Re: Casper, nieuw hier...

Berichtdoor Casper the Ghost » 02 Okt 2020, 21:24

Kan er maar niet overuit.... Zo leuk en gepassioneerd hoe op dit platform wordt gereageerd, ben :D met jullie

Mao

Berichtdoor Mao » 03 Okt 2020, 17:21

Casper ben benieuwd hoe je gaat varen...
Ik zit zelf ook te overwegen om er een aan te schaffen. Wel een 90 model van minimaal 15jaar oud, dit omdat dat voor mij zakelijke interessant is.

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 04 Okt 2020, 01:42

Mao schreef:Casper ben benieuwd hoe je gaat varen...
Ik zit zelf ook te overwegen om er een aan te schaffen. Wel een 90 model van minimaal 15jaar oud, dit omdat dat voor mij zakelijke interessant is.

Hi Mao,

Hoe meer Defenders ik zie hoe meer ik leer... De "perfecte" Defender bestaat niet, dus je zult altijd concessies moeten doen, daarnaast laat je alsjeblieft bijstaan door een Defender kenner (let op: een auto kenner is beslist geen Defender kenner). Voorts is een aankoopkeuring gewenst, doe dit bij een garage welke hun beroep hebben gemaakt van oudere Land Rovers en niet bij een officiële LR dealer.

Voorts is het Googelen, Googelen en nog eens Googelen. Volg je gevoel, en laat je vooral niet leiden door een knap uiterlijk.

Je hebt het over: 'Zakelijk interessant'... volgens mij is geen een Defender zakelijk interessant, dit zijn auto's voor liefhebbers met passie... en dat kost geld, soms heel veel geld

Hartelijk groet en vooral succes, Casper

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Okt 2020, 10:57

Casper the Ghost schreef:...
Je hebt het over: 'Zakelijk interessant'... volgens mij is geen een Defender zakelijk interessant, dit zijn auto's voor liefhebbers met passie... en dat kost geld, soms heel veel geld

Tja, zakelijk interessant is geen enkele auto (behalve als je een boven Balkenende-norm inkomen hebt).
Je verdient geld door te gaan fietsen, en gewoon je doelstellingen naar beneden bij te stellen,

Verder is een Defender nu al helemaal niet "interessant" want de prijzen zijn nu zo hoog dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat dat zo blijft. Een ± 10 jaar oude grijskenteken auto levert - in goede staat - nu bijna zijn oorspronkelijke aankoopprijs op, en had je 5-6 jaar geleden een verstandig voorraadje tweede-hands ingeslagen dan kon je die nu voor de dubbele prijs kwijt (dat was dus - achteraf gezien - wel zakelijk interessant geweest).

Je moet het nu dus niet doen, of alleen omdat je er graag veel geld in steekt ... (en er daarna hopelijk plezier uit haalt).
Ik het verleden was een Defender wel vaken ineens "interessant", toen de 25-jaar old-timer-regeling nog bestond was er een periode dat de de prijzen ineens sky-high gingen, de auto hoefde maar richting die 25 jaar te gaan en het ging raketgewijze, zelfs voor auto's die de naam auto niet meer verdienden.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Okt 2020, 12:42

Landmarcs schreef:
Tja, zakelijk interessant is geen enkele auto (behalve als je een boven Balkenende-norm inkomen hebt).
Je verdient geld door te gaan fietsen, en gewoon je doelstellingen naar beneden bij te stellen,

Groeten MarcS

Dat is dikke onzin Marc. Sommige mensen kopen hun auto als gereedschap om karren te trekken, gereedschap te vervoeren etc. Zodra mijn Disco niet meer oplevert dan ie kost gaat ie er uit. :shock: :shock:

En zakelijk interssant is voor mij dat iets niet meer kost dan nodig. In tegenstelling tot wat je zou denken van een gast die hier dagelijks even "komt kijken" heb ik weinig hobby in auto's. Ik ben een motorrijder.

Dus ik wil gewoon zo voordelig mogelijk rijden zonder aan mogelijkheden en betrouwbaarheid in te boeten. En geloof het of niet, mijn Land Rovers zijn betrouwbaarder gebleken dan de dure Sprinters, Crafters, etc van collega's. :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Mao

Berichtdoor Mao » 05 Okt 2020, 20:57

Ik kan je verklappen wat ik nu rij serieus geld kost mag hopen dat een Defender goedkoper is. maar na 6 jaar wil het gezin wat anders.
Vast wel bekend bij jullie, dat als zelfstandige het interssant is om een 15 jaar oude auto zakelijke te rijden.
Er word ‘slechts’ 30% van de dagwaarde bij je inkomen opgeteld, daar staat tegenover dat alle kosten zakelijke afgetrokken mogen worden.
Afijn ik heb geen haast, heb nu alles wat me hartje begeert.

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 05 Okt 2020, 21:38

Das mooi... het lijkt wel een belegging z'n schapenhok :D :) :roll:

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Okt 2020, 00:03

Casper the Ghost schreef:Das mooi... het lijkt wel een belegging z'n schapenhok :D :) :roll:

Nee, dan moet je een oude Toyota kopen, vraag maar aan MarcS.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Casper the Ghost

Berichtdoor Casper the Ghost » 07 Okt 2020, 22:44

Vandaag mijn (hopelijk) as Defender 110 laten onderwerpen aan een contra-expertise bij Saris 4x4 in Valburg. Deze contra-expertise was nodig omdat LR dealer CITO uit Eindhoven een bedenkelijke aankoopkeuring had uitgevoerd. CITO's aankoopkeuring constateerde 24 tekortkomingen waarvan Autobedrijf Bisselink & Gerrits er sowieso 15 gaat oplossen/vernieuwen. De overige 9 tekortkomingen zijn volgens dit LR autobedrijf verwaarloosbaar, onjuist of onnodig overdreven.

De overige 9 aandachtspunten zijn dus vandaag door Saris 4x4 beoordeeld: Speling op de aandrijflijn, lekkende deurrubbers, airco condensator, roest, vloeistoflekkages, meenemers & steekassen, deurscharnieren en remleidingen.

Saris 4x4 komt met een geheel andere expertise: Rekening houdend met een LRD uit 2008, beslist geen overmatige roest (onderzijde achterdeur is wel een puntje van aandacht/reparatie gewenst. Deurrubbers zijn oké. Drie deurscharnieren zijn matig. Beslist geen overmatige speling op de aandrijflijn, meenemers & steekassen zijn recent vernieuwd. Remleidingen & remmen zijn prima.

Bisselink & Gerrits gaat ook deze tekortkomingen vervangen/repareren. Maar blijft raar dat CITO en Saris 4x4 op essentiële punten zo ver uit elkaar liggen... De objectiviteit van CITO zal altijd een vraag blijven, wel is het hoogst opmerkelijk dat CITO mij direct na de aankoopkeuring een Defender aanbied die volgens hen wel prima in orde is, 'a 47 duizend euro (2011)

Naast bovenstaande speelt altijd een stukje gevoel mee... Ben 58 jaar oud, menselijke ervaringen in overvloed waardoor iets iets in mij zegt: "CITO not Fair".

Al met al, vandaag definitief ja gezegd tegen deze aankoop :D

Groet Casper

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Okt 2020, 00:04

Gefeliciteerd :!:

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Nieuw op het forum”