Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Nielsieee

Re: Even voorstellen + defender ombouwen naar DJ-truck

Berichtdoor Nielsieee » 10 Apr 2021, 19:29

Nielsieee schreef:
Landmarcs schreef:
Nielsieee schreef:Dank Marc, Edward en Ron voor het meedenken!

Het idee van een Defender geregistreerd als camper vind ik wel wat.
Zou deze geschikt zijn als basis?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lan ... ousPage=lr

Tja ... Defenders (en Defenderoïden) zijn relatief duur ... maar bieden vanaf € 14.000 op een 36 jaar oude auto ?
Dan moet het "project" naar mijn idee toch op een oor na gevild zijn (en dan vraag ik me af waarom de verkoper dat dan niet zelf doet).

Er wordt wel gezegd dat je als je een oude wilt opknappen dat je dan best de slechtste neemt, dwz eentje met bekende gebreken en een prijs naar die gebreken. Daarna blijkt het opknappen alsnog weer duurder als geplanned. En anders ... zoek je beter naar een recentere, eentje die niet de goedkoopste is, maar wel gewoon goed (of goed genoeg) is, en waar je niet wordt opgezadeld met de keuzes die de voorganger-opknapper voor je maakte.

Groeten MarcS

PS   Door een of ander ongemak krijg ik de marktplaatsplaatjes niet te zien. Wellicht heb ik teveel privacy-vinkjes gezet.

Er hangt inderdaad een flink prijskaartje aan die Defender-camper-in-wording, dat gaat m idd ook niet worden.

Heeft er iemand ervaring met Defender youngtimer importeren vanuit Zuid-Afrika? Daar zijn de prijzen veel schappelijker. Bijvoorbeeld https://www.gumtree.co.za/a-cars-bakkie ... 0370264609.

Ik denk sowieso ouder dan 30 jaar ivm minder BTW (6% ipv 20%) en geen invoerrechten ipv 10%

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Apr 2021, 19:54

Ga je dat ding bouwen als hobbyproject dan?? Want met btw is niks mis zolang je het maar kunt terug vorderen..... :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 12 Apr 2021, 23:09

Edward schreef:Ga je dat ding bouwen als hobbyproject dan?? Want met btw is niks mis zolang je het maar kunt terug vorderen..... :lol:

Oh ja, da's waar :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Apr 2021, 20:17

Nielsieee schreef:
Edward schreef:Ga je dat ding bouwen als hobbyproject dan?? Want met btw is niks mis zolang je het maar kunt terug vorderen..... :lol:

Oh ja, da's waar :lol:

Precies, dat is nog eens een extra reden om als je een klus-mobiel koopt beter de "slechtste" kiest.
Al het renoveringswerk en materiaal is belast met BTW (nu ja je eigen werk niet), en die BTW kan je verrekenen.
Reken je overigens niet rijk: Gewoon direct een goeie kopen - ja dat wordt duur - is een optie die je ook serieus moet bekijken.

Misschien is het niet des ondernemers om rekening te houden met een leuk maar commercieel niet levensvatbaar plan -- ik doe dat liever wel.  
Mocht je tzt toch andere plannen hebben, of als een LandRover toch niet zo'n goed idee blijkt: dan is een ombouw die rekening houdt met de regels van de camper MRB - waar je dus met redelijk eenvoudige maatregelen een belasting-conforme camper van kan maken - een handige manier om je investeringen weer gemakkelijk te kunnen verzilveren.

Groeten MarcS

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 13 Apr 2021, 21:12

Ik ben benieuwd hoe jullie aankijken naar de toekomst mbt diesel defenders.
Denken jullie dat ze over een aantal jaren (3? 5? 10?) niks meer waard zijn omdat je er nergens mee mag rijden?

Reden van mijn vraag is natuurlijk mijn dilemma of ik voor een duur-in-de-aanschaf-en-weinig-keus-maar-wel-waardevaste V8 moet gaan OF een zoek-een-mooie-uit-keus-genoeg-maar-slechter-voor-het-milieu diesel...

LaRo uit Ootmarsum heeft een V8 (uiteraard) in de verkoop wat wel een goede koop zou zijn maar duur.....

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Apr 2021, 21:58

Waarom zou je in de toekomst niet meer met een diesel mogen rijden en wel met een benzine auto?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 13 Apr 2021, 22:12

Erik Peters schreef:Waarom zou je in de toekomst niet meer met een diesel mogen rijden en wel met een benzine auto?

Groet,

Erik.

Vanwege de Green Deal --> https://ec.europa.eu/info/strategy/prio ... en-deal_en

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Apr 2021, 22:52

Nielsieee schreef:
Erik Peters schreef:Waarom zou je in de toekomst niet meer met een diesel mogen rijden en wel met een benzine auto?

Vanwege de Green Deal --> https://ec.europa.eu/info/strategy/prio ... en-deal_en

Misschien lees ik te snel maar ik zag geen woord mbt diesel.

Als je de Green Deal serieus neemt dan kan je beter een elektrische auto kopen, of anders een waterstof-auto.

Koop en wrak met een goede motor, en verkoop die motor ... en steek heel veel geld in het vernieuwbouwen en de e-aandrijving :?:

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Apr 2021, 23:05

Landmarcs schreef:Misschien lees ik te snel maar ik zag geen woord mbt diesel.

Precies, wel iets over "greenhouse gasses" daar valt CO2 dacht ik ook onder. En een benzine motor stoot gemiddeld meer CO2 uit dan een diesel.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Nielsieee

Berichtdoor Nielsieee » 14 Apr 2021, 10:26

Ik sta open voor beide, benzine en diesel. Aan elke keuze kleven een paar verschillende voor- en nadelen.

Ik heb nu deze https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land-rover/m1685985888-land-rover-defender-110-3-5-v8-pick-up-grijs-kenteken-lpg.html?previousPage=lr pick-up uit 1990 op het oog, heb er al in gereden en dat reed heel fijn.
Dan zoek ik nog een losse hardtop voor achterop maar dan heb ik wel iets gaafs waar ik wat mee kan, zonder dat ik zorgen hoef te maken dat ik met de verbouwing tot dj-truck de restwaarde verpest.

Terug naar “Nieuw op het forum”