Even voorstellen en gelijk een vraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag

Berichtdoor Landmarcs » 16 Okt 2021, 11:06

Zo langzamerhand wordt ik wel nieuwsgierig wat Tommy's keuze (of de keuze van zijn vader) wordt, en wat de overwegingen en daarna de ervaringen zijn.

Als je de onderhoudshistorie kent, weet dat dat onderhoud betrouwbaar was, en als je verder goed oplet (vooral luistert) en dus rare zaken tijdig opmerkt dan is een Defender een uiterst degelijke auto.
Mijn eerste reed ik ruim 10 jaar, mijn huidige is al voorbij de 11 jaar, het aantal "onverwachte" problemen is op een (of twee) hand(en) te tellen, en dan nog was er nooit sprake van oponthoud onderweg ... het oplossen van de "onverwachte" problemen was tot nog toe steeds planbaar. Ofwel je rijdt toch gewoonlijk makkelijk 10.000+ kilometers zonder dat je meer moet doen als tanken en de ruitensproeiervloeistof bijvullen.

Groeten MarcS

Traveller

Berichtdoor Traveller » 16 Okt 2021, 12:54

Op zich een mooi combi, en zelf ook wel aan gedacht. Ik ben ook benieuwd naar de rijervaringen met deze combi? Echt de kleine bergweggetjes zal niet gaan lijkt en hoe is bv. het bochtenwerk, het lijkt mij dat er snel sprake is van overhellen en dan topzwaar zijn, iets wat vooral bij terreinrijden speelt. Ik verneem graag je ervaringen.

Chris

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 16 Okt 2021, 15:34

Landmarcs schreef:Zo langzamerhand wordt ik wel nieuwsgierig

Marc, de vraag is pas 4 dagen oud.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Okt 2021, 16:13

Traveller schreef:Op zich een mooi combi, en zelf ook wel aan gedacht. Ik ben ook benieuwd naar de rijervaringen met deze combi? Echt de kleine bergweggetjes zal niet gaan lijkt en hoe is bv. het bochtenwerk, het lijkt mij dat er snel sprake is van overhellen en dan topzwaar zijn, iets wat vooral bij terreinrijden speelt.

Als je werkelijk veldwegen etc. wilt rijden dan kan je beter een auto met een zo laag mogelijk hefdak hebben.
Zoiets kost dan wellicht weer wat comfort -- ook hier geldt: ieder voordeel hep se nadeel

Groeten MarcS

PS   Mag ik na 4 dagen en een veelvoud aan antwoorden niet nieuwsgierig worden .. ik heb geduld, ik hoop op tzt een terugmelding.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Okt 2021, 17:23

Tenzij je gewoon in de auto wilt wonen is zo'n unit een mooie oplossing. Maat van me is meestal een maand of 6 weg en die rijdt naar een plek over wegen die net kunnen mét unit en zet dan de unit af en verkend de omgeving zonder. De poten liggen gewoon in de unit tijdens de reis en worden simpel in de unit gestoken.

In de Usa een heel gewoon en veel voorkomend kampeermiddel. Al passen die dingen meestal niet mooi op een LaRo.
Laatst gewijzigd door Edward op 24 Okt 2021, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Tommyshart

Berichtdoor Tommyshart » 22 Okt 2021, 19:20

Excuses voor de late reactie. Dank voor de reacties, met name Ede is mooi dichtbij. En mocht dit niet lukken kunnen we altijd naar het strand of Limburg en combineren met een beurtje.

Tommyshart

Berichtdoor Tommyshart » 22 Okt 2021, 19:25

En bedankt voor de tips voor de rijplaten, die zijn inderdaad nog nooit gebruikt ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Okt 2021, 13:28

Tommyshart schreef:En bedankt voor de tips voor de rijplaten, die zijn inderdaad nog nooit gebruikt ;)

Qua rijplaten zijn denk ik GRP-roosters (GRP = glass fiber reinforced polyester) minstens zo effectief als de mooie aluminium-rijplaaten.  Die aluminium-platen zijn dan weer een stuk handiger als tafelblad.
Dus - als je de ruimte ervoor hebt - houd je de aluminium rijplaten mooi en koop je een set GRP-roosters.  
Kies je de 5 cm dikke variant dan kost dat wat meer ruimte en kan je in ruil ook een "bruggetje" maken, kies je die van 3,8 cm dan kom je ook al bijna overal uit.   O ja, GRP roosters zijn geen lichtgewichtjes, da's een bijkomend nadeel.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Okt 2021, 17:17

En weet dat die rooster kraken alsof ze het op ieder moment gaan begeven. Dat doen ze niet, maar de eerste keer dat je dat gekraak hoort hou je je hart vast. :lol: :lol:

Mijne zijn belast tot 3 ton asgewicht en die waren nog heel, recht en netjes. :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Okt 2021, 17:30

Edward schreef:En weet dat die rooster kraken alsof ze het op ieder moment gaan begeven. Dat doen ze niet, maar de eerste keer dat je dat gekraak hoort hou je je hart vast. :lol: :lol:

Mijne zijn belast tot 3 ton asgewicht en die waren nog heel, recht en netjes. :D

Was dat dan met 3,8 cm of 5 cm dik rooster ?

Als je licht wilt reizen kan je ook nog denken aan 2,5 cm rooster ... je levert dan wat in op degelijkheid.

Overigens "kraak" je de roosters uiteindelijk wel, met name bij koud weer en een (ongelijke) harde ondergrond.
De polyester-massa versplintert en de glasvezels "vezelen".

Groeten MarcS

PS   Mijn rooster-ervaring begon met een enkel bescheiden (en gevonden) stuk 2,5 cm rooster. Om te beginnen had ik er in een doorweekt grasland veel plezier van, daarna nog eens op een verijsde en dichtgesneeuwde weg: zo'n rooster geeft dan een soort instant-sneeuwketting en bovenal per direct tractie en een stop op ongecoördineerd zijdelings wegglijden.   Sinds met name deze laatste ervaring ben ik helemaal om: er zijn handzamere en/of better-looking oplossingen maar qua universeel inzetbaar ken ik niet beter.   O ja, in de modder wordt het wel snel een "mud-wrestling-event".

Terug naar “Nieuw op het forum”