Voorstellen dus!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Voorstellen dus!

Berichtdoor Landmarcs » 17 Aug 2022, 16:15

otto64 schreef:Al die motor...conversies vindt ik helemaal nix. Je loopt van het ene in het andere technische en financiële obstakel.   ...
Dus ik zeg, in deze volgorde ; 300tdi, td5 of evt. v8 petrol (wordt je qua verbruik en radius niet blij van)

Volgens mij wordt je van om het even welke "petrol" niet erg blij als je naar het verbruik kijkt (alleen eentje die E85 wil verstoken maakt je vrolijk, onder voorwaarde dat je E85 tegen Franse prijzen kan tanken).

Qua "bomb-proof" ben ik het opnieuw eens met Edward:
De Td5 maakt je blij, niet alleen qua betrouwbaarheid maar ook qua prestaties/elasticiteit, verbruik en geluid.

Of een Volvo B30 makkelijk past en of er een standaard pasring voor bestaat weet ik niet, maar als je het hebt over techniek: Een bomb-proof motorblok en voorlopig ook een prettige "spare-part" beschikbaarheid.   Verder bewijst de harde praktijk dat de B30 in de C303/304/306 - de 'Laplander' - een adequate motorisering (in een terrein-voertuig) is.
O ja, als je bij de ombouw dan direct die E85 mogelijkheid inbouwt, en de auto ook als zodanig bij de RDW aanmeldt, dan heb je zo hier en daar ook nog een voordeeltje qua toegankelijkheid.

Groeten MarcS

PS   Ik ben nog geen natuurpark-milieuzone tegengekomen, wel natuurparken waar ze het autoverkeer sowieso aan banden hebben gelegd (waar soms wel weer met een diesel Defender-taxi naar grote hoogte gebracht kan worden).   Overigens kan ik de periferie van natuurparken aanbevelen: niet zelden is het daar in vele opzichten beter als in het park zelf.

koenNL

Re: Voorstellen dus!

Berichtdoor koenNL » 20 Aug 2022, 14:30

BE68FB86-8989-4F6E-81F1-7B906DDE11E1.jpeg
Ik heb vorig jaar een 110 td5 gekocht, negen persoons. En die ongebouwd naar camper met Hefdak.
Net de eerste weken vakantie in Noorwegen meegedaan en het bevalt echt super.

Door het hefdak kun je er goed in slapen maar ook normaal in staan en zitten. Wij hebben een 4 persoons camper gemaakt en je er kunt er zelfs met z’n vieren in slapen. RDW keuring ging In1x goed maar ging niet zomaar, door het hefdak is er geen vaste verbinding meer tussen de rechter en linker kant ter hoogte van de achterportieren. Nu nog even wachten op de belastingdienst en dan hopelijk kwartrarief.

De auto aanpassen is zeker niet goedkoop wanneer je het goed doet.
Maar het is het zeker waard als je merkt hoeveel je er van geniet, je kunt overal komen en kamperen en vele male praktischer in vergelijking met een normale grote camper.

Kom gerust eens kijken als je wilt en in de buurt van Utrecht bent.

Groet Koen

Terug naar “Nieuw op het forum”