otto64 schreef:Al die motor...conversies vindt ik helemaal nix. Je loopt van het ene in het andere technische en financiële obstakel. ...
Dus ik zeg, in deze volgorde ; 300tdi, td5 of evt. v8 petrol (wordt je qua verbruik en radius niet blij van)
Volgens mij wordt je van om het even welke "petrol" niet erg blij als je naar het verbruik kijkt (alleen eentje die E85 wil verstoken maakt je vrolijk, onder voorwaarde dat je E85 tegen Franse prijzen kan tanken).
Qua "bomb-proof" ben ik het opnieuw eens met Edward:
De Td5 maakt je blij, niet alleen qua betrouwbaarheid maar ook qua prestaties/elasticiteit, verbruik en geluid.
Of een Volvo B30 makkelijk past en of er een standaard pasring voor bestaat weet ik niet, maar als je het hebt over techniek: Een bomb-proof motorblok en voorlopig ook een prettige "spare-part" beschikbaarheid. Verder bewijst de harde praktijk dat de B30 in de C303/304/306 - de 'Laplander' - een adequate motorisering (in een terrein-voertuig) is.
O ja, als je bij de ombouw dan direct die E85 mogelijkheid inbouwt, en de auto ook als zodanig bij de RDW aanmeldt, dan heb je zo hier en daar ook nog een voordeeltje qua toegankelijkheid.
Groeten MarcS
PS Ik ben nog geen natuurpark-milieuzone tegengekomen, wel natuurparken waar ze het autoverkeer sowieso aan banden hebben gelegd (waar soms wel weer met een diesel Defender-taxi naar grote hoogte gebracht kan worden). Overigens kan ik de periferie van natuurparken aanbevelen: niet zelden is het daar in vele opzichten beter als in het park zelf.