Nieuw hier!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
StefanLaRo

Re: Nieuw hier!

Berichtdoor StefanLaRo » 19 Dec 2014, 23:53

GJ Disco 300 Tdi schreef:Kaj Jensen uit Groningen heeft een D2 td5 te koop staan.
aankoop bedrag is erg netjes voor die wagen.
zoek even op facebook en je hebt m zo gevonden.

Heb je misschien iets meer info of een linkje oid?
Ik vind alleen personen in Denemarken :roll:
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 20 Dec 2014, 00:09

Zie pb

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Dec 2014, 00:12

het helpt als jeweet dat ie Kaj Henssen heet ;-)
https://www.facebook.com/kaj.henssen?fref=nf
gone

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 20 Dec 2014, 10:31

Gevonden ;) mail is onderweg.

Thanx heren!
Groeten Stefan

Landrover verleden
Range Rover Classic '83

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 23 Dec 2014, 22:37

Oke, nog wat overwogen en bekeken..

In mijn zoektocht ga ik de diesels uitsluiten.. dit scheelt me toch te veel geld in wegenbelasting.
zo'n 1000,- per jaar.

De Defender wil ik wel weer meenemen in de zoektocht. Bij een defender kijk ik minder naar het bouwjaar en km. stand en prijs.

Ben er nog niet helemaal over uit. Maar een disco2 vind ik minder mooi en wegenbelasting technisch te duur.

Ik vind het wel leuk dat mensen meedenken en tips aan dragen dus.. keep up the good work!
Groeten Stefan

Landrover verleden
Range Rover Classic '83

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2014, 23:47

StefanLaRo schreef:Oke, nog wat overwogen en bekeken..

In mijn zoektocht ga ik de diesels uitsluiten.. dit scheelt me toch te veel geld in wegenbelasting.
zo'n 1000,- per jaar.

De Defender wil ik wel weer meenemen in de zoektocht. Bij een defender kijk ik minder naar het bouwjaar en km. stand en prijs.

Ben er nog niet helemaal over uit. Maar een disco2 vind ik minder mooi en wegenbelasting technisch te duur.

Ik vind het wel leuk dat mensen meedenken en tips aan dragen dus.. keep up the good work!

Tja, gezien de verbruikscijfers zit je met benzine bij 5000-6000 al nabij die € 1000 aan extra brandstof-kosten.
Tel daarbij op dat een diesel-motor gemiddeld veel langer meegaat (en dat een diesel vlgs de meesten lekkerder in het terrein broemt).

En bedenk dat je voor een Defender in vergelijk met een Disco waarschijnlijk meer kwijt bent bij aanschaf* (bij een Disco heb je weer meer kans tegen een waaier van mankementen aan te lopen).   * Of je krijgt "minder" Defender voor hetzelfde geld.

Groeten MarcS

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 24 Dec 2014, 14:43

StefanLaRo schreef:Het mooiste van een Landrover is natuurlijk de terrein capaciteiten..
Mijn budget laat niet alle modellen toe. 2000,- tot 4000,- beetje afhankelijk wat mijn huidige auto oplevert.
Mijn zoektocht tot nu toe begint met bouwjaar vanaf 2000 en kilometerstand tot 150.000
Hiermee hoop ik de echte probleemgevallen er uit te filteren.

Een lage km-stand wil natuurlijk niet zeggen dat je een probleemloze auto koopt. Kijk vooral naar de onderhoudshistorie van de auto en let op de specifieke zaken die een rol spelen bij bepaalde modellen.

Voor 4000 euro moet je best nog een leuke Discovery II kunnen kopen of een Freelander.

StefanLaRo schreef:In mijn zoektocht ga ik de diesels uitsluiten.. dit scheelt me toch te veel geld in wegenbelasting.
zo'n 1000,- per jaar.

Een Defender voor 4000 euro raad ik je niet aan. Ze zijn sowieso prijziger, maar onder de 10.000 euro koop je vrees ik alleen een hoop problemen. Tenzij je natuurlijk een sleutelaar bent, dan kan je rustig de boel opknappen.

Met jouw budget is een Discovery II of een Freelander 1 het meest realistisch. Wegenbelasting op diesels in Nederland is fors, maar ondanks dat ik niet veel rijd (ong. 10.000 per jaar) kies ikzelf toch voor een dieselmotor. Zeker bij een tweedehands auto ligt het omslagpunt veel lager.

Overigens, waarom kijk je niet naar een Freelander 1? Eentje met een Td4 motor is denk ik het beste van beide werelden. De wegenbelasting is lager dan op een Discovery II en de Td4 is een goed blok, betrouwbaarder dan de 1.8 en minder dorstig dan de V6.

Er is nog wel genoeg keuze zo te zien: http://occasions.autoscout24.nl/?atype= ... ack=search

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Dec 2014, 17:38

Thomas Td5 schreef:.....
StefanLaRo schreef:In mijn zoektocht ga ik de diesels uitsluiten.. dit scheelt me toch te veel geld in wegenbelasting.
zo'n 1000,- per jaar.

Een Defender voor 4000 euro raad ik je niet aan. Ze zijn sowieso prijziger, maar onder de 10.000 euro koop je vrees ik alleen een hoop problemen. Tenzij je natuurlijk een sleutelaar bent, dan kan je rustig de boel opknappen.

.....

Ik weet ook niet hoeveel "Defender" je krijgt voor € 4.000,-, ik denk dat je eerder aan het dubbele moet denken (voor € 10.000 kan je met wat geluk zelfs een één-correcte-eigenaar / betrouwbare-onderhoudshistorie auto kopen -- maar dan moet je geduld en geluk hebben en zelfs dan moet je nog iets reserveren voor die kleinigheden die toch niet helemaal 100% blijken) - don't ask me how I know - .

Vijf jaar geleden bracht een op zijn gepoetste kant gerolde toen tien jaar oude Td5 110HT nog een kleine € 4.000,- op (dit was wat de "beste" wrakken-opkoper bood, en dit was de prijs waarvoor ik het "wrak" aan een liefhebber verkocht). Op zich een prima auto, beperkte schade aan de carrosserie, als je alles verder zelf wilde doen heel overzichtelijk (uitbesteed direct een vermogen - dus voor de verzekering een gevalletje "total-loss"). Alleen wel een wrak met een dubieuze motor (omdat de berger bijna zeker de auto gestart heeft zonder naar de olie te kijken), de koper van het wrak wist dit, er kwam bedenkelijke geluiden en idem wolken uit de motor.
Die motor moest dus ook nog vervangen nadat de auto uitwendig weer toonbaar was gemaakt -- de auto rijdt nu overigens nog steeds rond, de nieuwe eigenaar had ondanks de tegenslag er zin in en uiteindelijk voor € 7.000/8.000 en veel eigen werk een auto met een waarde van zo'n € 12.000, dus onmogelijk is er niks.

Groeten MarcS

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 24 Dec 2014, 18:21

Als ik zo rondkijk voor Defenders op de bekende auto sites zie ik voor 4000 euro weinig goeds. Je hebt het dan vooral over bouwjaren van voor 1990 en de meeste zien eruit alsof wel wat aandacht kunnen gebruiken. Je moet dan wel heel veel geluk hebben om iets goeds te gaan vinden vrees ik. Kijk maar eens hier: http://occasions.autoscout24.nl/?atype= ... ack=search

Als ik met hetzelfde budget voor een Freelander 1 ga kijken dan is er wat meer keuze en een paar zien er aardig uit:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/26 ... asrc=st|as

Twee Td4's met automaat en vijfdeurs. Km-standen vallen mee en op de foto's ziet het er netjes uit. Wegenbelasting betaal je over 1593kg dus dat scheelt je ongeveer 500-600kg met een Discovery II en pak 'em beet 100-200kg met een Defender.

En bij de Disco II ziet deze er nog redelijk uit:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/25 ... asrc=st|as

Td5 met automaat en zo te zien in ieder geval luchtvering op de achteras. Weinig kilometers (218K) en op de foto's nog netjes. Het grijs kenteken scheelt dan de provinciale opcenten.

Ik ken van al deze auto's de verkopers niet, auto's ook niet. Maar als ik zo rondklik is mijn eerste indruk wel goed. Andere auto's uit het aanbod zien er slechter uit.

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 24 Dec 2014, 21:06

Bedankt voor alle reacties!!
Hier ben ik echt blij mee..
Dit is ook precies waarom ik lid van het forum ben geworden.
Freelander1 was ook in eerste instantie mijn eerste optie. (omdat de defender inderdaad duurder is als het er een in redelijke staat moet zijn. )
Ik rijd tegenwoordig nog maar ongeveer 5 tot 10.000km per jaar.
Ik ga nu maar eens jullie linkjes bekijken.

Nog een extra optie en detail, Wat erg belangrijk voor mij is; achter de auto moet een boottrailer van +/- 1400kg kunnen. Dat lijkt mij in alle opties geen probleem, maar de boot moet ook met de auto het water uit getrokken worden.

Nu doe ik dat met een Seat Leon 1.8 vt (turbo versie en gechipt) 220pk.
Probleemloos over de weg maar de auto heeft het zwaar op de helling. Iemand ervaring met Defender/ Freelander in zulke omstandigheden?
Groeten Stefan

Landrover verleden
Range Rover Classic '83

Terug naar “Nieuw op het forum”