Nieuw hier!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.

Re: Nieuw hier!

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2014, 21:29

ik blijf er bij dat een defender geen reële optie is met je budget, dan komt er snel een 1-tje vóór te staan.

nadeel van een freelander voor dat soort werk is het gebrek aan lage gearing. Bij een defender/disco/RR zet je hem in de lage gearing voor dit werk.

maar een freelander zal het door 4wd met TC allicht beter doen dan een voorwiel aangedreven ietwat nerveus gemotoriseerde gewone auto
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 24 Dec 2014, 23:35

StefanLaRo schreef:Bedankt voor alle reacties!!
Nog een extra optie en detail, Wat erg belangrijk voor mij is; achter de auto moet een boottrailer van +/- 1400kg kunnen. Dat lijkt mij in alle opties geen probleem, maar de boot moet ook met de auto het water uit getrokken worden.

Probleemloos over de weg maar de auto heeft het zwaar op de helling. Iemand ervaring met Defender/ Freelander in zulke omstandigheden?

Een Freelander 1 met Td4 mag dacht ik maximaal 2000kg trekken. Alle andere Land Rovers mogen 3500kg trekken.

Ik denk dat een Freelander je boot wel uit het water krijgt, een Discovery doet het dan nog wat makkelijker omdat die meer trekkracht heeft en eventueel lage gearing. Het ligt ook een beetje aan hoe steil de helling is.

Je keuze is mijn inziens toch echt Freelander 1 of Discovery II.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2014, 23:58

tja.. en een FL 1 wil je niet in benzine omdat je dan vrijwel zeker bent van ellende :roll: en een D2 wil je niet op benzine omdat ie je arm zuipt :roll:

snap ook niet helemaal waarom een D2 Td5 met 250 a 300k op de teller te veel gelopen heeft maar dat bij een defender ineens geen probleem meer zou zijn? hetzelfde voor de leeftijd.... als je bij een disco van voor 2000 denkt dat je teveel problemen hebt, waarom zou je die bij een defender niet hebben?
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 25 Dec 2014, 00:14

Je kan zelfs nog een Discovery II uit 2003 kopen met dat budget. Hou je ook zo te zien nog een euro over. 8-)

http://link.marktplaats.nl/m880757768

of

http://link.marktplaats.nl/m875675549

Maar ik denk dat je met een exemplaar uit 2000 net zo gelukkig kan zijn en je hebt dan wat meer keuze nog voor je geld.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 25 Dec 2014, 19:14

Thomas Td5 schreef:
StefanLaRo schreef:Bedankt voor alle reacties!!
Nog een extra optie en detail, Wat erg belangrijk voor mij is; achter de auto moet een boottrailer van +/- 1400kg kunnen. Dat lijkt mij in alle opties geen probleem, maar de boot moet ook met de auto het water uit getrokken worden.

Probleemloos over de weg maar de auto heeft het zwaar op de helling. Iemand ervaring met Defender/ Freelander in zulke omstandigheden?

Een Freelander 1 met Td4 mag dacht ik maximaal 2000kg trekken. Alle andere Land Rovers mogen 3500kg trekken.

Ik denk dat een Freelander je boot wel uit het water krijgt, een Discovery doet het dan nog wat makkelijker omdat die meer trekkracht heeft en eventueel lage gearing. Het ligt ook een beetje aan hoe steil de helling is.

Je keuze is mijn inziens toch echt Freelander 1 of Discovery II.

Een neefje heeft een jaar (bij een LR dealer gewerkt en) een Freelander II gereden (met alleen voorwielaandrijving). Met die auto werd (af en toe) probleemloos een speedboot te water gelaten en er weer uitgehaald, maar ik denk niet dat die boot 1400 kg woog. Zo'n Freelander heeft wel een 'korte' 1e versnelling, wat het gebrek aan lage gearing enigszins compenseert.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Dec 2014, 20:46

zag vandaag op facebook een advertentie voorbijkomen van LRMR in rotterdam (of die hoek van het land in ieder geval) die een 99érD2 Td5 aanbood met zo te zien ES uitvoering voor net geen 4 mille, geen km stand er bij staan, maar neem eens contact op met Jos zou ik zeggen
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Dec 2014, 10:53

Ziehier: viewtopic.php?f=17&t=6929

Een (pré)Defender voor iets meer als die € 4.000,--.
Ja ik weet het, geen 10-15 jaar oud, geen Tdi/Td5, dus echt wel iets anders als een Disco 2 met Td5.

Groeten MarcS

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 26 Dec 2014, 23:08

Wederom thanx voor jullie input!
Ben het volledig met jullie eens dat de Defender geen realistische keuze is.
Maar hij is gewoon zo leuk! Ben er al jaren gek op. Komt hij er nu niet, dan ooit..
Daarom heb ik daarbij minder eisen.
De pre-defender vind ik ook een optie.. Wat ik wel nog moet overwegen is de grijs kenteken categorie.
95% van de tijd rijdt ik alleen of met 2 maar als je geen achterbank hebt ga je hem vast missen.. of niet..
De disco2's van de post van Thomas zijn ook het overwegen waard..

Op de achtergrond(prive) krijg ik ook wat tips en adviezen.
Van mijn oom, automonteur, anti Engelse auto's. En van mijn zwager, bedrijfsleider occasion verkoop. Deze laatste vindt mijn voorliefde voor offroad en landrover etc helemaal niets.. eigenlijk alle auto's bovende 100.000km en ouder dan 5jr.
Tja.. daar kunnen we niets mee icm het budget in ieder geval.

Ben momenteel vrij druk met werk en de laatste dagen met de sociale verplichtingen.
Veel om over na te denken en weinig tijd dus. Beter zo dan andersom! :D
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

StefanLaRo

Berichtdoor StefanLaRo » 26 Dec 2014, 23:56

Oke, snelle update,
Net even overleg gehad met mijn vriendin. Tot nu toe heeft ze zich er niet echt mee bemoeid, maar omdat het haar net zo goed aan gaat, toch even gekeken waar zij hierin staat.

De Defender komt tijdelijk in de ijskast te staan. Die komt ooit als 3e auto en dan wss een oldtimerversie.
We willen een auto waarin we zowel naar een feestje kunnen als waar ik lol mee mag hebben.
(vandaar in eerste instantie de freelander keuze)

Mijn vriendin is net aan haar baan begonnen, dus om financiële redenen stellen we de koop van een Landrover waarschijnlijk een paar maandjes uit.
Niet nu, voor het einde van de apk van de Seat leon, waar ook kosten aan zitten (4 banden+ wiellager en evt onvoorziene kosten) maar wel voor de zomer, omdat ik bang ben de Leon echt te slopen op de boothelling.

Wat betreft het model, wil ik toch afstappen van de Freelander en zal het een RangeRover of een Disco2 worden. Op geel kenteken ivm de achterbank.

Het voordeel is dus dat het zoeken wat doelgerichter wordt, Alleen blijft het nu bij rondkijken en zal het kopen een paar maandjes uitgesteld worden.
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 27 Dec 2014, 14:04

StefanLaRo schreef:Wederom thanx voor jullie input!
Op de achtergrond(prive) krijg ik ook wat tips en adviezen.
Van mijn oom, automonteur, anti Engelse auto's. En van mijn zwager, bedrijfsleider occasion verkoop. Deze laatste vindt mijn voorliefde voor offroad en landrover etc helemaal niets.. eigenlijk alle auto's bovende 100.000km en ouder dan 5jr.
Tja.. daar kunnen we niets mee icm het budget in ieder geval.

Dat een auto jonger moet zijn dan 5 jaar en minder dan 100.000 op de klok moet hebben om te deugen is grote dikke onzin. Hoe goed een auto is staat of valt met hoe goed er mee omgesprongen is. Een auto van 4 jaar oud met 40.000km op de teller kan ook afgetrapt zijn. De enige manier waarop je kan bepalen of het nog enigszins goed is, is door te gaan kijken. En een Engelse auto hoeft niet onbetrouwbaarder te zijn dan een ander merk.

StefanLaRo schreef:Wat betreft het model, wil ik toch afstappen van de Freelander en zal het een RangeRover of een Disco2 worden. Op geel kenteken ivm de achterbank.

Als je in die paar maanden nog flink weet te sparen kan je straks meer te kiezen hebben. Als je 6000-7000 euro in je zak hebt ben je qua Discovery II's de koning te rijk. Je kan dan gemakkelijk eentje uit 2003 of zo kopen.

Terug naar “Nieuw op het forum”