Billing off road show 2021

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Landmarcs

Re: Billing off road show 2021

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2021, 08:30

islander schreef:Zoals al gezegt de Engelse zijn pur landrover shows
Daar tegen Duitsland is algemeen
En meer gericht op het overlanden
.... .
Maar als je de echte ervaring wil op doen moet je eerst op de camping rondlopen

Tja even een inval vanuit de zijlijn (met slechts de ervaring van de DLRS aan de rand van de Flevopolders).
Duitsers zijn "echte" overlanders, alleen is met tot nu toe opgevallen dat je die stoere autonome overlanders vooral op de camping ziet.
En ... dat terwijl ikzelf juist weinig op een camping bent te vinden. Slechts heel zelden kom je zo'n stoere overlander ook echt op een stoere plek tegen.
Een paar jaar geleden moest ik acuut mijn onderkaak wat ondersteunen: Stond er zo'n reusachtige Duitse vrachtauto 4x4 een paar dagen op de camping in de Pyreneeën (ik was daar met een groep) ... alles geheel tip top, alsof ie gister uit de showroom gereden kwam.
Zoiets mag natuurlijk, niks tegen, maar ik verbaas me dan wel over het feit dat je dit soort voertuigen dan verder nergens tegenkomt (en dat terwijl er heel veel mooie plekjes waren buiten de camping, en buiten de voor verkeer afgesloten waren, van die plekjes waar ik dan wel langs kwam).
Soms vraag ik me af waarom dit soort "overlanders" zoveel geld in zo'n grote trage 4x4 steken ... voor het geld dat in het huis op wielen zit kan je onderweg een hele rij "pied-a-terre's" kopen (zo verover je de wereld ook nog eens op een vredige manier).

Groeten MarcS

PS   Lees dit met de wetenschap dat ik iets met "Duitsers" heb en dat komt dus niet gauw goed (ja, ik weet het, er zijn ook aardige Duitsers). Ik herinner me nog de "Blitzkrieg" waardige invasie van direct na de "Wende", waar ze 50 jaar eerder met panzerwagens Polen binnenvielen waren het toen de campers ... ik herinner me ook nog de "vanzelfsprekendheid" waarmee een Duitse dame - die in Gdansk een ijsje wilde kopen - dacht dat ze 50 jaar na dato nog Duits zouden spreken.

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2021, 10:57

Geen idee hoe je "zelf rondgereden" interpreteert? :roll: :roll:

Maar inderdaad als iemand vooral Land Rovers wil zien zijn de UK shows en aanrader. Als je van wagens in "mint condition" houdt die net zo rot zin als 90% van de onderdelen dan zijn dat wel heel gezellig shows. :lol: :lol: (misschien ben ik te vaak geweest en wat cynisch) :oops:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

islander

Berichtdoor islander » 13 Jan 2021, 12:21

Landmarcs schreef:
islander schreef:Zoals al gezegt de Engelse zijn pur landrover shows
Daar tegen Duitsland is algemeen
En meer gericht op het overlanden
.... .
Maar als je de echte ervaring wil op doen moet je eerst op de camping rondlopen

Tja even een inval vanuit de zijlijn (met slechts de ervaring van de DLRS aan de rand van de Flevopolders).
Duitsers zijn "echte" overlanders, alleen is met tot nu toe opgevallen dat je die stoere autonome overlanders vooral op de camping ziet.
En ... dat terwijl ikzelf juist weinig op een camping bent te vinden. Slechts heel zelden kom je zo'n stoere overlander ook echt op een stoere plek tegen.
Een paar jaar geleden moest ik acuut mijn onderkaak wat ondersteunen: Stond er zo'n reusachtige Duitse vrachtauto 4x4 een paar dagen op de camping in de Pyreneeën (ik was daar met een groep) ... alles geheel tip top, alsof ie gister uit de showroom gereden kwam.
Zoiets mag natuurlijk, niks tegen, maar ik verbaas me dan wel over het feit dat je dit soort voertuigen dan verder nergens tegenkomt (en dat terwijl er heel veel mooie plekjes waren buiten de camping, en buiten de voor verkeer afgesloten waren, van die plekjes waar ik dan wel langs kwam).
Soms vraag ik me af waarom dit soort "overlanders" zoveel geld in zo'n grote trage 4x4 steken ... voor het geld dat in het huis op wielen zit kan je onderweg een hele rij "pied-a-terre's" kopen (zo verover je de wereld ook nog eens op een vredige manier).

Groeten MarcS

PS   Lees dit met de wetenschap dat ik iets met "Duitsers" heb en dat komt dus niet gauw goed (ja, ik weet het, er zijn ook aardige Duitsers). Ik herinner me nog de "Blitzkrieg" waardige invasie van direct na de "Wende", waar ze 50 jaar eerder met panzerwagens Polen binnenvielen waren het toen de campers ... ik herinner me ook nog de "vanzelfsprekendheid" waarmee een Duitse dame - die in Gdansk een ijsje wilde kopen - dacht dat ze 50 jaar na dato nog Duits zouden spreken.

Ieder zijn gedacht natuurlijk
Maar je ziet het verschil direct welke hem gebruiken als echte overlander of niet
En dit soort mensen gaan wel iets verder dan de Pyreneeën.
Mss daarom da je zo nog niet bent tegen gekomen

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2021, 13:34

Eens. Generaliseren is één ding maar nu sla je een beetje door Marc. Ik heb legio echt grote zware trucks in mogen richten, m'n persoonlijk grootste is een Tatra 10x10 :lol: en die sturen foto's waar ik diep van onder de indruk was en ben.

Overigens is het wel zo dat meesten die ik ken de grote truck als een basecamp in een bepaald gebied zetten en dan met een kleine wagen, motor of quad het gebied verder verkennen icm wat nachten kamperen.
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jan 2021, 17:53

islander schreef:....
Maar je ziet het verschil direct welke hem gebruiken als echte overlander of niet
En dit soort mensen gaan wel iets verder dan de Pyreneeën.
Mss daarom da je zo nog niet bent tegen gekomen

Misschien was ik wat kort door de bocht ... het klopt, ik kom zelf niet buiten Europa dus zie ik een beperkte selectie.
Ik vermoed echter dat ik qua "primitief/wild" kamperen de gemiddelde "overlander" die ik in Europa tegen kom ruim overtref.
Het lijkt soms dat de aanschaf van het voertuig nog het meest avontuurlijke was dat men aandurfde.

Overigens kan je je afvragen wat nu het grootste avontuur is: Met een tip-top uitgeruste 10x10 Tatra op pad gaan of met een 2CV of R4 overland naar Peking, Singapore of Kaapstad.

Lang geleden kocht een kennis een LandRover (een 109, toen nieuw) om overland naar India te gaan ... en uiteindelijk was zijn conclusie dat het ook met een toen oude VW bus was gegaan (want die kwam hij onderweg ook tegen). In die tijd kon je overigens ook gewoon liftend naar India, de lifter leert waarschijnlijk het meest van land, volk en gebruiken.

Groeten MarcS

Terug naar “Evenementen”