islander schreef:Zoals al gezegt de Engelse zijn pur landrover shows
Daar tegen Duitsland is algemeen
En meer gericht op het overlanden
.... .
Maar als je de echte ervaring wil op doen moet je eerst op de camping rondlopen
Tja even een inval vanuit de zijlijn (met slechts de ervaring van de DLRS aan de rand van de Flevopolders).
Duitsers zijn "echte" overlanders, alleen is met tot nu toe opgevallen dat je die stoere autonome overlanders vooral op de camping ziet.
En ... dat terwijl ikzelf juist weinig op een camping bent te vinden. Slechts heel zelden kom je zo'n stoere overlander ook echt op een stoere plek tegen.
Een paar jaar geleden moest ik acuut mijn onderkaak wat ondersteunen: Stond er zo'n reusachtige Duitse vrachtauto 4x4 een paar dagen op de camping in de Pyreneeën (ik was daar met een groep) ... alles geheel tip top, alsof ie gister uit de showroom gereden kwam.
Zoiets mag natuurlijk, niks tegen, maar ik verbaas me dan wel over het feit dat je dit soort voertuigen dan verder nergens tegenkomt (en dat terwijl er heel veel mooie plekjes waren buiten de camping, en buiten de voor verkeer afgesloten waren, van die plekjes waar ik dan wel langs kwam).
Soms vraag ik me af waarom dit soort "overlanders" zoveel geld in zo'n grote trage 4x4 steken ... voor het geld dat in het huis op wielen zit kan je onderweg een hele rij "pied-a-terre's" kopen (zo verover je de wereld ook nog eens op een vredige manier).
Groeten MarcS
PS Lees dit met de wetenschap dat ik iets met "Duitsers" heb en dat komt dus niet gauw goed (ja, ik weet het, er zijn ook aardige Duitsers). Ik herinner me nog de "Blitzkrieg" waardige invasie van direct na de "Wende", waar ze 50 jaar eerder met panzerwagens Polen binnenvielen waren het toen de campers ... ik herinner me ook nog de "vanzelfsprekendheid" waarmee een Duitse dame - die in Gdansk een ijsje wilde kopen - dacht dat ze 50 jaar na dato nog Duits zouden spreken.