overgangsregeling belastingdienst

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
LaRo 88 AE

overgangsregeling belastingdienst

Berichtdoor LaRo 88 AE » 14 Dec 2017, 14:10

Beste off road vrienden,

Het bikkelweekend is gelukkig nu erkend door de belastingdienst als evenement en is het mogelijk om je in te schrijven voor het bikkelweekend 2018 met een geschorste auto en ook voor diegene die gebruik maken van de overgangsregeling. (Jan, febr en dec niet de weg op.)

Een paar regeltjes waar je even op moet letten.
Geschorste landrover:
U mag aan maximaal 4 evenementen per kalenderjaar deelnemen.
U mag maximaal 8 dagen per kalenderjaar gebruikmaken van de evenementenregeling.
U moet uw motorrijtuig verzekeren.
U gebruikt uw motorrijtuig alleen voor het evenement.

Voor de Landrover in de overgangsregeling geldt een andere regel wat betreft het deelnemen aan de hoeveelheid erkende evenementen:

Als u gebruikmaakt van de overgangsregeling voor oldtimers mag u in de maanden januari, februari en december maximaal 2 dagen gebruikmaken van de evenementenregeling. De tenaamstelling van het motorrijtuig hoeft niet geschorst te zijn.

Dus als je deelneemt aan het bikkelweekend (2 dagen) kan je niet in hetzelfde belastingjaar deelnemen aan de kerstrit.
klein regeltje wat grote financiële gevolgen kan hebben als je dit verkeerd doet.

Groeten Bernd Kooi

dyngo

Re: overgangsregeling belastingdienst

Berichtdoor dyngo » 30 Dec 2017, 20:42

Onwaarscheinlijk.
Waar die belastingdienst tijd voor vindt.
Misschien eens wat personeel vervroegd op pensioen ?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 02 Jan 2018, 08:55

voordeel van geautomatiseerde systemen en al die mooie camera's boven alle wegen, stoplichten en andere punten :P

ps, even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik blij ben met deze regels.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2018, 09:50

piet_g schreef:ps, even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik blij ben met deze regels.

Slechts zelden zijn we blij met de "Leuker kunnen we het niet maken" regels.

Maar het is natuurlijk niet echt vreemd:
De auto moet 3 maanden "geschorst" zijn, om voor de overgangsregeling in aanmerking te komen.
Die 3 maanden zijn dus een kwart van het jaar en "dus" heb je recht op een kwart van de evenementendagen-regeling.
De overige drie-kwart van het jaar kan je vrijelijk naar om het even welk evenement.
Diegene die niet in de overgangsregeling valt - bijv omdat het diesel is - kan 8 dagen naar evenementen, en nog een dag naar de APK (met wat creativiteit misschien wel 2 dagen) en moet de rest van het jaar continu geschorst geparkeerd staan (alternatief is het volle MRB-tarief).

O ja, wil je per se in die 3 maanden naar 2 evenementen, dan heb je twee overgangsregeling-auto's nodig.

Groeten MarcS

PS   Natuurlijk gebruikt de belastingdienst alle beschikbare mogelijkheden om de evenementen-gevallen te controleren.
    Zou hierop niet gecontroleerd worden dan verworden die 2 en/of 8 dagen regelingen heel snel tot een papieren letter.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2018, 10:05

de camera's boven 's lands heeren wegen die geplaatst zijn voor het in de gaten houden van verkeersstromen mogen alleen daarvoor gebruikt worden, niet voor belasting controlles en dergelijke.... dus het aantal camera's dat de belastingdienst daar legaal voor kan gebruiken is niet zo groot als het lijkt.

En als je het te lastig vindt dat je 3 maanden je auto niet kunt gebruiken moet je net als andere mensen gewoon het volledige tarief betalen voor je auto..... :roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Jan 2018, 11:39

Roger B. schreef:En als je het te lastig vindt dat je 3 maanden je auto niet kunt gebruiken moet je net als andere mensen gewoon het volledige tarief betalen voor je auto..... :roll:

Precies ... leuker kunnen we het niet maken.
Emigreren is een alternatief (maar heeft ook zo z'n haken en ogen).
Nederland staat nog steeds hoog op de ladders van geluk, tevredenheid etc.
Een paar andere/bekende noordelijke landen staat nog hoger.
Gemeenschappelijk hebben we: veel belastingen, maar ook veel zekerheden.
Ik betaal graag genoeg belasting in ruil voor een betrouwbare overheid.

Groeten MarcS

LaRo 88 AE

Berichtdoor LaRo 88 AE » 13 Jan 2018, 20:28

Voordat we doorgaan over de belastingdienst, regelingen en keuzes......
Dit bericht heb ik aangemaakt om onze medeleden en iedereen die dit mee leest alert te maken op het gebruik van een auto in de overgangsregeling.

Ik ben erg blij dat er een overgangsregeling is, ondanks de bijkomende regels.

Groet Bernd Kooi

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 17 Jan 2018, 21:46

Ik ben ook niet blij met het 3 maanden verplicht stilstaan, maar deze evenementenregeling zorgt ervoor dat ik mijn v8 toch nog even uit mag laten naar het bikkelweekend gedurende zijn winterslaap. Top dus dat de LRCH dit regelt!

LaRo 88 AE

Berichtdoor LaRo 88 AE » 22 Jan 2018, 18:30

Joep Weijers schreef:Ik ben ook niet blij met het 3 maanden verplicht stilstaan, maar deze evenementenregeling zorgt ervoor dat ik mijn v8 toch nog even uit mag laten naar het bikkelweekend gedurende zijn winterslaap. Top dus dat de LRCH dit regelt!

Helemaal mee eens, tot ziens op het komende bikkelweekend. En denk eraan in december 2018 niet inschrijven met dezelfde auto voor de kerstrit, want dat is dus het risico dat er vergeten wordt dat je maar twee dagen per kalenderjaar gebruik mag maken van deze evenementen regeling. Aangezien het bikkelweekend al twee dagen is houdt het op. Maar het rest van het jaar kunnen we weer heerlijk aanmodderen :D
Groet Bernd Kooi

Gerard

Berichtdoor Gerard » 27 Jan 2018, 21:24

Landmarcs schreef:PS   Natuurlijk gebruikt de belastingdienst alle beschikbare mogelijkheden om de evenementen-gevallen te controleren.

Nee, dat doen ze juist helemaal niet.
Als je als gebruiker van de evenementenregeling op enig moment toch bericht ontvangt dat is geconstateerd dat er met een geschorste auto is gereden, moet je als kentekenhouder beroep/bezwaar aantekenen en verwijzen naar je aanmelding. Pas dan worden die gegevens (voor dat specigfieke geval) geraadpleegd.

Terug naar “Evenementen”