Vakantie beurs super gelukt

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Roger B.

Re:Vakantie beurs gelukt, maar kan het nog beter?

Berichtdoor Roger B. » 15 Mar 2011, 21:36

ik ben het eigenlijk wle globaal met bovenstaand eens.

Nu was ik ook niet al geïnteresseerde in 4x4 vakanties aanwezig op de beurs, maar ik vond het ook wel enigszins beperkt.. veel dingetjes kwam je op meer plekken tegen, en verder vooral een paar tenten aanbieders en wat kleding...niets specifieks voor "ons merk" dus.
Ik denk dat je een veel groter deel van de club bereikt door het (ook) algemener "LandRover" georienteerd te organiseren....
gone

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 15 Mar 2011, 21:39

Hm... zo als Gerard had ik het nog niet bekeken. Eigenlijk vind ik dat wel een goed idee, hoewel ik de beurs op zichzelf ook erg geslaagd vind. Misschien kunnen we er wel een heel weekend van maken, waar de beurs dan onderdeel van is.

Voor een aantal van de exposanten is de LRCH namelijk wel een aardig deel van hun doelgroep. En aangezien je in een Land Rover makkelijk meerdere zware kookpotten tegelijk kunt vervoeren.... :P
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 15 Mar 2011, 21:54

Gerard,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
We hadden dit zondag natuurlijk al samen besproken en eigenlijk ben ik het ook met je eens.
Maar er ligt nu éénmaal een besluit om wel een 4x4 vakantiebeurs te organsieren en geen Land Rover van alles wat beurs. Niet mijn keus, maar hij ligt wel zo.

Wel vraag ik me af of er voldoende ruimte is op de huidige locatie voor een beurs met de opzet zoals jij aangeeft.

En andere locaties waar je en een beurs en een trail en een off-road rondje kunt rijden ken ik niet zo één twee drie.

De PM opmerking/vraag was bedoeld om hier geen discussies te krijgen over welke leverancier wel of niet (je kent dat wel de één is fan van een bedrijf, de ander vindt het niets...).

Interessant zou zijn om te weten hoe de bezoekers er in grote getalen over denken, leuk vinden ze iets op deze beurs want anders komen er geen 3000 toch?

Ook zal er een enquete komen onder de exposanten, wellicht hebben zij goede ideeën?

Ik ben nog steeds benieuwd naar alle opmerkingen en ideeën
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

tank

Berichtdoor tank » 15 Mar 2011, 22:53

Marco

Ik als zullen we maar zeggen complete nieuweling ( 1ste trial 1ste beurs )
Wil me toch aansluiten bij Gerard zijn mening.
Ik was in de volle overtuiging dat er bijvoorbeeld ook voor accessoires kon worden geshopt, mijn verlanglijstje brandt nog steeds in mijn zak. :( :(

Qua opzet en organisatie absoluut een pluim. Voor mij als nieuweling een kleine domper.
Ingeschreven voor de trial en dan niet het terrein op mogen omdat er nog wordt opgebouwd. een uur staan wachten buiten de poort.
Ik zou zeggen zeker bij het begin van een evenement laat de auto's die de trial willen rijden het terrein op, laat iemand aan de poort de boel afvinken en laat men zich vervolgens inschrijven en naar het startpunt begeven.
Scheelt een hoop onnodig commentaar / drukte aan de poort.
Zo kan de eerste trial van het seizoen ook super van start gaan.
Maar goed al met al ben ik toch echt wel definitief besmet met het virus

Bedankt voor de mooie dag

toetankh

Berichtdoor toetankh » 15 Mar 2011, 23:00

Marco, Gerard,

Mag ik vaststellen dat er in het verhaal van Gerard 2 richtingen zijn te herkennen:
- Een uitbreiding richting onderdelen
- Een aanpassing mbt. de huidige scope

Ik heb nog wat moeite een onderdelenbeurs in te passen in de huidige (toch redelijk succesvolle) setup.
De sortout is een evenement specifiek gericht op dit onderdeel en is daar weer erg succesvol in. Het lijkt me goed deze zaken gescheiden te houden.

Ik kan me echter wel vinden in de aanpassing van de huidige scope als het gaat om het 4x4 vakantiebeurs gevoel enigszins aan te passen richting een landrover vakantie en lifestyle beurs.
Wat mij betreft valt er dan te denken aan het duidelijker neerzetten van de club, het introduceren van standhouders die misschien meer met vakanties doen en wat minder met 4x4 (ik zou een Zwerfkei, Bever zwerfsport best wel willen tegenkomen). Wij zijn nog steeds gecharmeerd van lichtgewicht kamperen en dat is toch lastig met die kookpotten van gietijzer :-) Het een sluit het ander niet uit!
Ook lijkt het me leuk als Landrover zijn/haar gezicht laat zien op dit evenement? Ze maken ten slotte de beste vakantie-auto's die er zijn!
Ook zou een alternatief concours d'elegance wel aardig zijn. We willen toch allemaal de mooiste Landrover-camper danwel reisauto zien (2 klassen: doe-het-zelf en professioneel).

Laten we echter niet vergeten wat we nu in handen hebben:
- Een succesvol evenement
- Een fantastische start van het nieuwe Laro seizoen
- Interesse van 'andere' merken (en dat maakt het toch ook weer leuk!)
- Een ontspannen sfeer, waar het ontmoeten van vrienden en nieuwe mensen gemoedelijk kan plaatsvinden

Dus niet alles in 1x willen veranderen, maar voorzichtig nieuwe elementen invoegen lijkt me een goed advies? Zo houden we het evenement fris en toch herkenbaar?

Vriendelijke groet,

Sven

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Mar 2011, 23:16

Na voor de derde keer de vakantiebeurs te hebben bezocht kan ik me wel vinden in wat Gerard en Marco aangeven. Er moet wat groei plaatsvinden anders wordt het heel erg een herhaling van zetten.

De organisatie is perfect en vlekkeloos, alle lof! Ik ben bij grotere evenementen geweest waar bv parkeren minder geregeld was, maar het was wel een exacte kopie van vorig jaar. Ik heb een paar nieuwe exposanten gezien, maar wel met dezelfde producten als er al waren.

Maar ik heb errug genoten, alleen al omdat ik weer een hoop bekenden heb gesproken! Ik ben er nog veel meer misgelopen, maar da's nie erg. :P

Ik ben heel benieuwd om te zien hoe het volgend jaar nog beter kan! Mocht ik daaraan in welke vorm dan ook een bijdrage kunnen leveren dan doe ik dat graag! ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gerard_L

-

Berichtdoor Gerard_L » 15 Mar 2011, 23:32

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 16 Mar 2011, 02:58

Ik begrijp het dilemma, als er al een is.
Voor mij was het de eerste vakantiebeurs en wat mij het meest plezier bezorgde was het rijden in het terrein. Ook ik had wat extra's in de broekzak gestopt en op een paar kopjes koffie na is daar niets uit verdwenen.
Mijn gezelschap verbaasde zich over het gegeven dat op Land Rovers na, er zich geen andere voertuigen zich op het terrein mochten begeven. Het was immers een 4x4 vakantiebeurs. Niet dat hij zich na enige toelichting niet kon vinden in het argument dat het een LRCH evenement betrof en ergo: enkel Land Rovers. De 'gepaste arrogantie' stond hem bij nader inzien wel aan.
Ik heb een heel erg plezierige dag gehad en ik heb met verwondering en bewondering gekeken naar alle outdoor mogelijkheden om te kunnen slapen en te koken, braden en wat nog niet meer. Maar daarvoor ben ik niet gekomen. Het internet bedient me wat dat betreft stukken beter.

Iets om over na te denken. Maar voor ik ook maar enigszins verkeerd begrepen word: het was meer dan de moeite waard het evenement te bezoeken. Petje af!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Iris

Re:Vakantie beurs super gelukt

Berichtdoor Iris » 16 Mar 2011, 07:47

Ik vindt het elk jaar weer geweldig wat de LRCH op deze beurs neer weet te zetten petje af
Een beurs een stuk voor de leden om even lekker te rijden en de trail geweldig
Natuurlijk hoeft het daar niet over te gaan,dat klopt elk jaar weer
Maar ik begrijp Gerard zijn gedachte wel
De all rover day op strand horst was toen een geweldige dag en daar waren toen echt veel LR bedrijven
Misschien zoiets ???

TomVooges

Re:Vakantie beurs super gelukt

Berichtdoor TomVooges » 16 Mar 2011, 09:37

Zelf vind ik het concept Vakantiebeurs in de basis goed, juist omdat iedereen welkom is moet dit de juiste hoeveelheid standhouders trekken. In de praktijk vond ik het eerlijk gezegd wat tegen vallen wat er stond. Uitbreiding naar een onderdelen-beurs lijkt me niet handig, daar moet iets anders voor georganiseerd worden, tenzij je echt groot wilt gaan en daar een locatie voor kunt vinden. En dan is het tegelijkertijd vanzelfsprekend om het bij LARO-only te houden.

Ik zou zeggen: ga praten met 4WD magazine, of zij de organisatie hiervan niet over willen nemen. En ga zelf op zoek naar een soort 'Sort-out'-concept waarbij ook nieuw spul door professionals kan worden aangeboden. De term lifestyle vind ik persoonlijk gevaarlijk, er lopen al teveel 'posers' rond in dit wereldje, dat moet je niet aanmoedigen, graag een beetje serieus blijven, voor je het weet heb je een stand van een Labrador-kennel ertussen zitten. ;)

Wat geweldig zou het zijn als er inderdaad een (zoals ToetanKH het omschrijft) concour d'elegance zou zijn met de mooiste aangepaste auto's. Die stonden nu helaas buiten de poort! Ik zag een hele mooie rode 130 met camperopbouw, een MAN-dinges en nog een Unimog. De auto van Martin&Liz erbij en je doet m.i. meer inspiratie op dan bij al die tenttrailers etc.

iemand een architect nodig?

Terug naar “Evenementen”