Vakantie beurs super gelukt

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
StefaN

Re:Vakantie beurs super gelukt

Berichtdoor StefaN » 16 Mar 2011, 11:18

Ook maar even een korte 'persoonlijke mening'.
Ik vind zo langzamerhand alles te groots worden. Het knusse van het 'eigen merk' clubje met mensen die je bijna overal tegenkwam is aan het verwateren. Steeds meer nieuwe leden (gewoon welkom natuurlijk en niets persoonlijks hiermee zeggende) en dus steeds 'weer' en 'meer' nieuwe meningen en behoeftes om de tomeloze inzet van de vrijwilligers-kern te 'moeten' bijstaan met ideeën cq aanpassingen. Altijd die drang om maar te willen verbeteren. Ik snap het niet.
Ik stap in mijn wagen, rijd naar een heerlijke lrch-activiteit en geniet van begin tot einde, altijd met het besef dat de vrijwilligers zo'n dag of paar uurtjes mogelijk maken. Die zich notabene al dagen/weken ervoor ermee bezig hebben gehouden en dat naast hun dagelijkse verplichtingen. Zij denken daarbij natuurlijk wel degelijk alweer aan het vervolg, de continuïteit. Maar wanneer je 'voortdurend' (lees: te vaak) ook aan verbetering moet denken (door druk van medeleden) wordt het vrijwilligerswerk er niet makkelijker op (misschien doe ik deze posting wel door de eigen ervaringen). De kans dat een deel van de vrijwilligers het af laat weten is groot. De zoektocht naar enthousiaste opvolgers kan wederom beginnen. Dat deze met hetzelfde geconfronteerd worden staat vast.
Kortom, laten we eens ophouden met de commissies voortdurend te willen bijsturen. Zeker nieuwkomers moeten eerst maar eens een paar jaar lid zijn en ergens hebben 'meegedraaid' voordat er recht van spreken is, zeker openlijk op het forum.

Uit het hart en groet aan allen die ik ken(de)

AANVULLING:
- citeer pay-off van Gerard: 'LRCH Land Rover Dag' ....helemaal mee eens natuurlijk
- laatste alinea: geldt niet alleen voor dit onderwerp maar over de hele linie

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 16 Mar 2011, 11:39

@ Stefan,

Dank voor jouw reactie.
Ik begrijp je opmerking over de "massa".
Maar denk dat het gewoon een gegeven is dat de LRCH heel groot is geworden en dat daardoor een deel van het "gezellige clubgebeuren" dreigt onder te sneeuwen (zie ook alle lokale initiatieven voor treffens e.d., die komen zeker voor een deel ook door dit soort gevoelens denk ik.). Maar juist dat stukje wordt weer getracht te behouden door de kampeermogelijkheid met clubborrel.

De mensen die hier reageren, doen dat naar aanleiding van mijn vraag in dit draadje.
Ik heb dit jaar een kleine bijdrage mogen leveren aan de organisatie en ben van mening dat dit initiatief te goed is om aan zijn eigen succes ten onder te laten gaan. Juist daarom zie ik
een kans in (wellicht kleine) vernieuwingen die door de huidige bezoekers (en zeker door de LRCH leden daaronder) gewenst worden

Een gegeven is in de huidige maatschappij dat vernieuwing nodig is om succesvol te blijven, wordt ik persoonlijk ook niet altijd gelukkig van, maar zo werkt het wel.

Overigens ik weet wie je bent, maar leer je graag eens kennen! ;)

Groet
Marco
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

R1200C

Berichtdoor R1200C » 16 Mar 2011, 12:29

Ik merk eigenlijk twee richtingen in de antwoorden: een richting die de vakantiebeurs verder wil ontwikkelen (andere standhouders etc) en een richting die eigenlijk naar een LRCH/Land Rover "only" evenement toe wil.

Wat betreft het eerste deel ik de mening dat vernieuwing zeker waarde toe zal voegen, was onze tweede keer en we hebben niet echt veel nieuws gezien. Toch zullen we volgend jaar weer komen ook al verandert er niets. De tweede groep vraagt eigenlijk om een nieuw evenement, persoonlijk zou ik dat niet willen combineren en zeker niet omdat je dan het vakantie idee te snel kwijt zult gaan raken. Dat er trouwens alleen Land Rovers het terrein in mochten klopt niet, ik heb een paar niet Land Rovers door de modder zien gaan. Waarom die wel en anderen niet?

Een verbeter puntje van organisatorische aard: een duidelijk(er) centraal punt voor vragen en calamiteiten zou fijn zijn. Tussen de stands liep een jongetje naar zijn ouders te zoeken en de eerste twee vrijwilligers die ik aansprak wisten niet goed waar ik met hem naar toe moest. Uiteindelijk zijn we bij de inschrijfbalie terecht gekomen en daar heeft hij zijn ouders weer gevonden. Als er een centraal verzamelpunt is kan zoiets veel sneller worden opgelost lijkt me.

Ander ding wat me opviel was dat er een AED onbeheerd in de treinwagon stond. Die had een onverlaat zo mee kunnen nemen en dat zou zonde zijn...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Land Rover Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Land Rover Defender 110 2002
Pietertje: Land Rover Series III Reclame-Rover in wording...
http://www.onsmarie.nl

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 16 Mar 2011, 12:51

Mocht er interesse zijn naar de mening van een vlaamse Landrover-rijder die geen LRCH-lid is ...
Dit jaar was het onze 3de keer. Tof event, welgemeende felicitaties aan de organiserende club en alle vrijwilligers!

Vooral de locatie, toevallig niet ver van de belgische grens, spreekt ons enorm aan.
Deze beurs is het enig life contact dat ik heb met jullie club. Je merkt duidelijk dat de club ervaring heeft met grootschalige events.

Ik begrijp echter dat Gerard de formule in vraag stelt. Ik zou het alvast geen probleem vinden als jullie volgend jaar de standen met kookspullen zouden vervangen door tweedehands en/of nieuwe Landrover spullen!

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 16 Mar 2011, 15:51

StefaN schrijft:
Zeker nieuwkomers moeten eerst maar eens een paar jaar lid zijn en ergens hebben 'meegedraaid' voordat er recht van spreken is, zeker openlijk op het forum.

Pardon?

Als zelfstandig ondernemer heb ik het er ook niet zo op dat men mij vertelt wat ik moet of zou moeten doen. Het grootste voordeel van ondernemerschap is m.i. dat ik naar eigen inzicht kan opereren. Dus dat maak ik lekker zelf uit. Maar dat neemt niet weg dat ik oog en oor moet hebben voor de markt waar ik me in bevind. Of ik met alle goed bedoelde opmerkingen iets doe, dat valt nog te bezien. Als het even kan niet want ik heb vertrouwen in mijn concept en de tijd heeft me gelijk gegeven. Desalniettemin luister ik altijd want je weet maar nooit.

Hoedanook: ik heb een geweldige dag gehad. Volgend jaar weer!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 16 Mar 2011, 16:55

StefaN schrijft:

Kortom, laten we eens ophouden met de commissies voortdurend te willen bijsturen. Zeker nieuwkomers moeten eerst maar eens een paar jaar lid zijn en ergens hebben 'meegedraaid' voordat er recht van spreken is, zeker openlijk op het forum.

Nieuwe mensen geven vaak wel een vernieuwde (verfrissende) kijk op dingen.
Werkt in het verenigings en bedrijfsleven niet anders.
Niet dat ik er iets aan wil veranderen, vond het wel gezellig maar je antwoord duid toch een
beetje op kortzichtigheid.
Meningen en ideen mogen altijd gegeven worden of daar iets mee gedaan wordt is een 2de.

Pas 2 jaar lid en vrijwilliger van het support team.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

StefaN

Berichtdoor StefaN » 16 Mar 2011, 17:10

Highlander schrijft:
StefaN schrijft:

Nieuwe mensen geven vaak wel een vernieuwde (verfrissende) kijk op dingen.
Werkt in het verenigings en bedrijfsleven niet anders.
Niet dat ik er iets aan wil veranderen, vond het wel gezellig maar je antwoord duid toch een
beetje op kortzichtigheid.
Meningen en ideen mogen altijd gegeven worden of daar iets mee gedaan wordt is een 2de.

Pas 2 jaar lid en vrijwilliger van het support team.

Erwin en highlander hai, ik geef toe mijn inbreng was een beetje gemeen OT. Uiteraard doet ieder lid zijn best om een kleine of grote bijdrage te leveren aan het geheel (laten we zeggen wat opbouwende kritiek aan de club). Maar soms gaat het iets te ver vind ik (laat ik het recht nu ook hebben om dat in te brengen). Dat enkelen (waaronder in ieder geval highlander) zich aangesproken voelen is niets mis mee. Het was alleen de bedoeling duidelijk te maken dat een club als de lrch (zeker de lrch) bestaat en leeft van en door een bepaalde clubcultuur, waarin de taken uitgekiend zijn uitgezet. Taken die door onbezoldigde medeleden (de zgn vrijwilligers) worden uitgevoerd; notabene naast en soms tijdens hun andere verplichtingen (werk/familie etc)
Natuurlijk worden gedane suggesties meegenomen naar toekomstige activiteiten. Die dien je dan in bij de betreffende commissie. Of je start als ouder lid (met vrijwilligers werk reeds in de benen, Marco of die-hard icoon Gerard) een inspirerende brainstorm.
Maar dat andere geroep op het forum over dit en dat is niet goed vind ik beledigend voor alle partijen die zich altijd in het zweet werken om weer iets op poten te zetten. Dat er ‘altijd’ wel wat te mekkeren valt is menselijk (bijna Hollands zou ik zeggen), maar niet zo op dit podium. Want de meesten lezen die posts helemaal niet en dan lijkt het voor alle andere forumbezoekers alsof er maar met de pet naar gegooid wordt (ik chargeer). Dat is het enige wat ik even wilde roepen ahummm. Alle kritiek op mijn stelling zijn welkom... weet niet of ik ze ga lezen.

( ) Erwin, ben al 22 jaar zelfstandige en mij wordt nog dagelijks vertelt wat ik ‘moet’ doen ... dat zijn toch maar weer die klanten ha ha.... maar jij hebt andere klanten heb ik de indruk. We nemen er een biertje op en heren, verder uiteraard waanzinnig veel plezier bij de club, die soms vanzelf schijnt te draaien

ErwinD90

Re:Vakanti beurs super gelukt

Berichtdoor ErwinD90 » 16 Mar 2011, 20:31

@StephaN: Proost!
P.S.: Ik heb heel vriendelijke en tevreden gasten idd.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

StefaN

Berichtdoor StefaN » 16 Mar 2011, 20:55

Als ik zou weten waar je ergens ondernemer speelt, zou ik inderdaad eens langskomen voor een pilsje.

MAAR LATEN WE NIET AFDWALEN. SAM'S VERHAAL HIERVOOR VERDIENT ALLE AANDACHT OP DIT MOMENT.

groet

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2011, 21:11

ik vrees dat je voor de aandacht van de importeur en grote bedrijven (Bever zwerfsport en dergelijke) voor zo'n beurs verplicht bent om (veel) groter te worden, en of het je dat waard is...

Misschien omdat ik niet zoekend was naar goodies en info over vakantie(mogelijkheden) met een LandRover, maar zonder dat dit afbreuk doet aan de prestaties van de organisatie, leek me dat er een boel meer had kunnen staan dan er was (maar daar moet je dan ook wel aanbieders bereid voor vinden om langs tekomen)

wellicht is het aanbieden van een breder aanbod an exposanten, meer materialen die voor het vakantie vieren met je Landrover geschikt of nodig zijn, een van de vernieuwingen die mensen lokken..

Maar bovenal wil ik even benadrukken dat de verrichtigen van organisatie en vrijwilligers die meehielpen een zeer grote pluim verdient!
gone

Terug naar “Evenementen”