Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Hajo

Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Berichtdoor Hajo » 20 Aug 2011, 15:45

Ik weet het, er is genoeg over veiligheid gediscussieerd door Freek en anderen, maar , hoe triest ook, vandaag is er een dodelijk ongeluk gebeurd in Schagerbrug met een oude leger JEEP.
De kinderen zaten niet in veiligheidsriemen, want die zitten niet in een auto van die leeftijd.
Ook zaten er kinderen achterin, waar geen zitplaatsen zijn.
Een kind werd uit auto geslingerd en overleed en een ander is zwaargewond, na een botsing met een boom.
Dus alsjeblieft mensen, doe die veiligheidsriemen om en laat geen kinderen los (achterin)in de auto.
Morgen veel plezier in De Lansard.
Haast je als je de tijd hebt, dan heb je de tijd als je haast hebt.

Beamererik

Re: Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Berichtdoor Beamererik » 20 Aug 2011, 15:47

daarom mogen mijn neefjes van 2 en 4 ook nooit mee in de landy. en als ze wel mee gaan is het alleen in de woonwijken of boodschappen en niet offroad rijden ! .

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 20 Aug 2011, 16:21

In woonwijken heb je ook bomen !!!

:blink:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2011, 16:43

trix G4 schrijft:

En er gebeuren heel wat ongelukken op 4-5 minuten van huis (dus op afstanden waarop veel mensen menen dat gordels niet nodig zijn).

Ik voel me "ongekleed" als ik in de auto geen veiligheidsgordel om doe - verder ben ik tamelijk conventie-loos qua kleding. Nadat ik eenvoudigweg de gordel kon losklikken en onbeschadigd uit de auto kon kruipen terwijl die met de gepoetste kant onder lag weet ik eens te meer hoeveel een gordel kan schelen.

Groeten MarcS

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 20 Aug 2011, 16:46

Landmarcs schrijft:
trix G4 schrijft:

En er gebeuren heel wat ongelukken op 4-5 minuten van huis (dus op afstanden waarop veel mensen menen dat gordels niet nodig zijn).

precies !!!

freek gr

Re:Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Berichtdoor freek gr » 20 Aug 2011, 21:51

Mischien leest het bestuur mee en wordt op andere gedachten gebracht,ben nog steeds van mening dat als de wagen een gordelplicht heeft de gordel gebruikt moet worden en zonder gordelplicht
mischien toch gordels inbouwen en gebruiken.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2011, 22:16

ik ontken niet dat het zeeer verstandig zou zijn, maar ik denk dat je als vereniging niet roomser moet willen zijn dan de paus, je kunt je leden moeilijk verplichten om gordels aan te brengen in hun auto als de wetgever zegt dat dat niet hoeft......sterker nog, als je gordels in een auto monteerd die geen gordelplicht heeft, dan moeten de gordels en de bevestiging toch goedgekeurd zijn meen ik en dat is dan weer een lastige/kostbare zaak
gone

Beamererik

Berichtdoor Beamererik » 20 Aug 2011, 23:05

Roger B. schrijft:
ik ontken niet dat het zeeer verstandig zou zijn, maar ik denk dat je als vereniging niet roomser moet willen zijn dan de paus, je kunt je leden moeilijk verplichten om gordels aan te brengen in hun auto als de wetgever zegt dat dat niet hoeft......sterker nog, als je gordels in een auto monteerd die geen gordelplicht heeft, dan moeten de gordels en de bevestiging toch goedgekeurd zijn meen ik en dat is dan weer een lastige/kostbare zaak

als vereniging kan je dit zeker wel verplichten. maar dan zoek ik wel verder. klinkt grof maar ik bepaal wat er gebeurt aan mijn auto. wat ze wel kunnen doen. stel je voor dat LRCH leden verzekeringen afsluit voor leden tijdens een evenement. de mensen buiten te sluiten die niet aan de "regels"van de club voldoen.

maar sowieso is het lastig verhaal want iedereen heeft een andere rijstijl dus daar kan je moeilijk is aan doen lijkt mij

Martin_Liz

Berichtdoor Martin_Liz » 20 Aug 2011, 23:28

Zoals de topic starter zijn bericht al begon, er is genoeg over gediscussieerd.
Mag ik zo vrij zijn om voor te stellen het hartverscheurende bericht van het familiedrama dat zich vandaag voltrokken heeft hier met enig respect te beleven alstublieft?
Probeer het in ieder geval eens.
Groet!

Martin & Liz

www.landreiziger.nl

Bram Willems

Berichtdoor Bram Willems » 20 Aug 2011, 23:45

Martin_Liz schrijft:
Zoals de topic starter zijn bericht al begon, er is genoeg over gediscussieerd.
Mag ik zo vrij zijn om voor te stellen het hartverscheurende bericht van het familiedrama dat zich vandaag voltrokken heeft hier met enig respect te beleven alstublieft?
Probeer het in ieder geval eens.

Mooi en met respect gesproken.

Groet Bram. :blush:
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!

Terug naar “Evenementen”