Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Bas88pickup

Re:Dodelijk ongeluk 'los zittende' kinderen

Berichtdoor Bas88pickup » 20 Aug 2011, 23:52

Er is genoeg over gedebatteerd, gediscussieerd (of hoe je dat schrijven moge-), maar dit ongeval, hoe triest ook, illustreert meer dan duidelijk dat kinderen/volwassenen niet los achterin een open wagen horen. En daar versta ik ook een auto met huif onder. (zoals we zo vaak zien op evenementen en ritten)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog steeds een vorm van struisvogelpolitiek word bedreven. Het wachten is gewoon op. En dan met zijn allen huilen. Sorry hoor.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 21 Aug 2011, 04:28

Bas88pickup schrijft:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog steeds een vorm van struisvogelpolitiek word bedreven. Het wachten is gewoon op. En dan met zijn allen huilen. Sorry hoor.

Kletskoek!

Gelukkig gaat het oneindig veel vaker goed dan fout maar je suggereert hier dat er enige vorm van 'opzet' sprake is, in de vorm van nalatigheid / roekeloosheid, hoe onschuldig of onbedoeld dan ook.
Om kort door de bocht te gaan: je bent wel verantwoordelijk voor wat je schrijft en de toon waarmee je schrijft bevalt mij in ieder geval helemaal niet. En ja: ik kan echt wel lezen.

Ik heb geen behoefte aan dit soort commentaar en jouw 'sorry hoor'. Houd dat maar lekker voor je. Mochten de jochies al gezekerd geweest zijn en de wagen was gekanteld of over de kop geslagen dan hadden ze ook geen schijn van kans gehad.

Met dit soort onfortuinlijke gebeurtenissen mag je niet spotten of ze ridiculiseren. Schaam je! Was je niet eerder al eens van het forum geflikkerd? Je bijdragen zijn m.i. weinig constructief en daar moet je het maar mee doen.

Wat mij betreft: onvoorstelbaar tragisch. Ik vraag me af hoe de betrokkenen hier bovenop weten te komen. En enorm verdriet binnen de familie en een passie onherstelbaar beschadigd. Probeer je dat maar eens voor te stellen!

:angry:
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Aug 2011, 08:58

@martinliz: Zie niet in in welk opzicht een discussie over gordels zoals die hier in dit topic gevoerd is tot jouw bericht afbreuk doet aan respect voor slachtoffers en nabestaanden.

Door dit drama aan te grijpen om weer eens goed na te denken over het nut van autogordels en het risico van rijden zonder, is het overlijden en ander leed niet helemaal voor niks.....al red je maar een leven ermee.
gone

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 21 Aug 2011, 09:16

Gelukkig gaat het oneindig vaak goed ja, totdat het een keer fout gaat, dan staan degene die nu het hardst ontkennen dat er iets nodig is het hardst te roepen dat er nooit wat aan gedaan aan is.

Ik suggereer hier helemaal niks, maar constateer, dat is iets heel anders, en als je dat niet bevalt, tsja....struisvogel.

Idd, als de auto over de kop was gegaan had waarschijnlijk niemand het overleefd als ze in de gordels hadden gezeten; de auto heeft immers geen rolkooi. Als ze echter wèl een gordel hadden gehad, of als het een gesloten auto was geweest, dan hadden ze nu alleen blauwe plekken en/of botbreuken gehad; een veel minder dramatische uitkomst. Waarmee dus het belang van dit soort voorzieningen is aangetoond, dan wel de onveiligheid van open auto's. En dat kun je misschien ongepast vinden, maar het is wel waar.

Ik heb zelf 2 kinderen, en ben daar enorm zuinig op, in zoverre dat gaat, en probeer ze tegen van alles en nog wat te beschermen, en dit had je op je vingers kunnen natellen. (ik laat ze mee gaan in een open auto zonder gordel, stel dat er iets gebeurt, wat dan?)

Mocht je nog denken dat bovenstaande ridiculiserend dan wel spottend is; lekker doen, en je kop fijn in het zand blijven steken.

Ik bezocht het forum al minder, en dat zal alleen maar minder worden, tjonge jonge wat kunnen mensen toch DOM zijn.

Fijne zondag! (en mooi weer in Veldhoven, en veel VEILIG rijplezier)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Aug 2011, 09:33

ErwinD90 schrijft:
Bas88pickup schrijft:

Kletskoek!

Gelukkig gaat het oneindig veel vaker goed dan fout maar je suggereert hier dat er enige vorm van 'opzet' sprake is, in de vorm van nalatigheid / roekeloosheid, hoe onschuldig of onbedoeld dan ook.
Om kort door de bocht te gaan: je bent wel verantwoordelijk voor wat je schrijft en de toon waarmee je schrijft bevalt mij in ieder geval helemaal niet. En ja: ik kan echt wel lezen.

Ik heb geen behoefte aan dit soort commentaar en jouw 'sorry hoor'. Houd dat maar lekker voor je. Mochten de jochies al gezekerd geweest zijn en de wagen was gekanteld of over de kop geslagen dan hadden ze ook geen schijn van kans gehad.

Sjongejonge wat springen we weer op de kast....net als iedereen mag ook Bas gewoon zijn mening ventileren, en in zekere zin heeft ie ook gelijk. Ik snap aan de andere kant wel dat de vereniging mensen niet kan verplichten gordels, rolbeugels en wat al niet meer in de auto te hebben, maar ontkennen of negeren dat het los in de laadbak vervoeren van personen gevaarlijk is, is zeer zeker een vorm van roekeloosheid en nalatigheid, en ja, dat kun je struisvogelpolitiek noemen....

Met dit soort onfortuinlijke gebeurtenissen mag je niet spotten of ze ridiculiseren. Schaam je! Was je niet eerder al eens van het forum geflikkerd? Je bijdragen zijn m.i. weinig constructief en daar moet je het maar mee doen.

Sorry hoor, maar als er hier iemand te ver gaat ben jij het wel.... Hij spot niet, ridiculiseert niet, en is niet op de persoon jij wel....moet jij dan nu van het forum gefl... Worden? Jouw bijdragen zijn ook vaak weinig constructief....

Wat mij betreft: onvoorstelbaar tragisch. Ik vraag me af hoe de betrokkenen hier bovenop weten te komen. En enorm verdriet binnen de familie en een passie onherstelbaar beschadigd. Probeer je dat maar eens voor te stellen!

:angry:

Is toch nergens gezegd dat ie zich dat niet probeert voor te stellen?
gone

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 21 Aug 2011, 09:57

Laat maar Roger....

Deze thread gaat weer nergens toe leiden, behalve tot een hoop gelazer. Maar het zou fijn zijn als er nu daadwerkelijk eens iets gebeurt, en als deze trieste gebeurtenis daartoe de aanleiding is, dan is dat zo, en rolt er iets positiefs uit. (niet voor het getroffen gezin, die hebben hier totaal niets aan)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Aug 2011, 10:15

Hmm ... een historisch voertuig en gordel en rolkooi "plicht" daar gaat iets mis.
Historisch is het heel realistisch: rijden met de traditionele GP 1/4 ton (ook wel Jeep genoemd) was nooit veilg, passagiers achterin, over de kop slaan, er uit geslingerd worden ... dat hoort er historisch gezien allemaal (een beetje) bij. Begrijp me goed, niemand zoekt dit historische element, en voor de betrokkenen is het gewoon letterlijk en figuurlijk een ramp.

Daarnaast is er natuurlijk de gerechtvaardigde discussie over wat je kan doen om dit soort gevolgen te verkleinen. Zelf zal ik niet gauw een soft-top ambiëren - ik heb eenmaal op mijn dak gelegen, dwz de auto zelf zat in in de gordel. Ik zal ook niet gauw zonder gordel rijden ik heb lang geleden een frontale botsing meegemaakt - gelukkig betrof het toen twee gelijke auto's beide behorend tot de eerste lichting kreukelzone-auto's - ik heb dat toen heel bewust zien gebeuren en gevoeld: het menselijk lichaam is niet gebouwd voor zulke gebeurtenissen (iedereen is er toen overigens "redelijk" gezond af gekomen).
In principe heeft natuurlijk een ieder de vrijheid om gekke en/of domme dingen te doen of juist met opzet het gevaar te zoeken, maar het is natuurlijk wel goed om te blijven hameren op het enorme nut van het dragen van gordels, en de gevaren van een open voertuig zonder rolbeugel gewoon onder ogen te zien (in plaats van het bagatelliseren daarvan zoals wel gebeurt).

Groeten MarcS

Bareld

Berichtdoor Bareld » 21 Aug 2011, 10:54

Wat is dit triest zeg.
Een afschuwelijk ongeluk en hier op het forum rollebolt iedereen weer over elkaar heen.

Onvoorstelbaar dat dit gebeurt. Hier wil ik geen onderdeel meer van zijn.

Moderator5

Berichtdoor Moderator5 » 21 Aug 2011, 11:14

Het webteam heeft besloten deze discussie te sluiten.
Wij zien het belang stil te staan bij een tragisch ongeval als dit en spreken ons medeleven uit naar een ieder met enige relatie tot de betrokkenen.

Terug naar “Evenementen”