familie weekend texel

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Larojoe

Re:familie weekend texel

Berichtdoor Larojoe » 19 Sep 2011, 14:40

Ook wij hebben ons prima vermaakt. Ik kan me hun mening voorstellen want vond het persoonlijk ook iets te druk maar had de mazzel dat het op "ons" veld relatief rustig was. Voor ons persoonlijk nog geen reden om de club te verlaten. Ik ben zelf namelijk nog geen ster in het organiseren van evenementen. Ook was er voor iedere plek een parkeerplek waar welgeteld 5 Landrovers stonden. Had ook ruimte gescheeld als iedereen zijn auto er neer had gezet. Op "ons" veld was er nog plek voor een caravan of 2 dus de verdeling was vreemd te noemen. Waarschijnlijk was het erg gezellig bij jullie. Of ik stink. :lol: En ja overal waar veel mensen bij elkaar komen zitten er zure appels tussen. De mens is nou eenmaal een raar wezen, ook ik, alleen geeft mijn plasser me nog netjes door om naar het toilet te lopen. ( man denkt vaak met.... juistum)

Een landrover bezitten betekend niet dat je een 'Landrover hart" hebt. Hokjes gedrag!

Onze kleintjes hebben we gelukkig mee kunnen krijgen naar huis. Helaas is een weekend weg 2 weken van inpakken en opruimen maar dat mag de pret niet drukken zeker niet als je de kleintjes er gelukkig mee maakt. Onze kleine man was voor het eerst mee en heeft zijn ogen uitgekeken.

De ochtend van vertrek heeft een mede clublid nog aangeboden onze tent bij hun in de schuur te laten drogen. Daar hebben we gebruik van gemaakt en willen hun daar ook voor bedanken. Het bewijs dat ze nog bestaan.

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 19 Sep 2011, 18:16

freek gr schrijft:
Dus als je ingebouwd wordt en je auto niet kan gebruiken en lichamelijk niet in staat bent om
steeds de afstand te overbruggen naar de wc omdat er een tent voor de in-uitgang staat,kan ik mij voorstellen dat men teleurgesteld is,en alles bij elkaar men besluit naar huis te gaan.
Groeten Freek

In plaats van naar huis gaan kun je dan natuurlijk ook vooraf even overleggen met de mensen die je inbouwen????
Maar dat zal wel weer te eenvoudig gedacht zijn.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

caomhbrigh

Berichtdoor caomhbrigh » 19 Sep 2011, 19:05

Marco 109 schrijft:
freek gr schrijft:
Dus als je ingebouwd wordt en je auto niet kan gebruiken en lichamelijk niet in staat bent om
steeds de afstand te overbruggen naar de wc omdat er een tent voor de in-uitgang staat,kan ik mij voorstellen dat men teleurgesteld is,en alles bij elkaar men besluit naar huis te gaan.
Groeten Freek

In plaats van naar huis gaan kun je dan natuurlijk ook vooraf even overleggen met de mensen die je inbouwen????
Maar dat zal wel weer te eenvoudig gedacht zijn.

Juist! +1 voor Marco. Hij geeft maar weer eens aan waarheen de weg leidt. Heeft met zijn vak te maken denk ik :laugh:
Het hele verhaal heeft te maken met paradigma's (vertrekpunten vanwaaruit men denkt en/of redeneerd en het begrip er voor)Jij bent invalide maar mensen die je ogenschijnlijk normaal rond je caravan zien scharrelen van en naar de auto ruiken dat niet. Wanneer je je probleem bespreekbaar maakt en de slachtoffer rol van je afgooit, alleen dan bereik je wat. Jij wil wat, jij kunt er niet vanuitgaan dat anderen je direct door hebben dus moet je zelf het balletje aan het rollen brengen. Ik denk dat ik het kan weten want mijn moeder leeft al enkele jaren prima volgens deze denkwijze samen met een agressieve vorm van glutenintolerantie.

Ik weet zeker dat wanneer je op voorhand dit kenbaarhad gemaakt bij de organiserende commissie zij hier zeker wat mee gedaan zouden hebben. Bijvoorbeeld een prima bereikbare plek, korter bij het toiletgebouwvoor je vrij houden.

Ik zou zeker mijn lidmaatschap nog niet opzeggen en het volgend kampeerweekend het eens op die manier proberen. Je zult er dan heel anders tegenaan kijken.

Groet

HvH

Berichtdoor HvH » 19 Sep 2011, 19:24

Erg jammer dat men zo denkt.
Men vergeet snel dat men hier nog steeds te doen heeft met vrijwilligers, die erg veel tijd in ook hun hobby steken.
Indien men persoonlijke omstandigheden heeft waar rekening mee gehouden zou moeten worden is het een vereiste om deze duidelijk te maken zodat men hier zoveel mogelijk rekening mee kan houden.Maak je het niet kenbaar is het mijn inziens not done om om je heen te gaan schoppen en wijzen.Ga er maar aanstaan om een een weekeinde te organiseren voor ruim 100 plaatsen en dit alles in je eigen vrijetijd.Dat er fouten gemaakt worden is niet meer dan normaal.Je kan niet overal aan denken.Het ene evenement is het andere niet.Echter zolang men op een normale manier verbeteringspunten naar voor brengt, zullen deze zeker meegenomen worden in een nabespreking lijkt mij.Want ook de organisatie wil een zo perfect mogelijk evenement neerzetten, en leren van fouten uit het verleden, echter dit kan men alleen als iedereen meedenkt en vooral meepraat.Met het vingertje wijzen kan iedereen, maar constructief bezig zijn is een ander verhaal.

michel_

Berichtdoor michel_ » 19 Sep 2011, 19:39

freek gr schrijft:
Heb met verbazing deze berichten gelezen,zo te lezen kennen een hele hoop mensen Joop en Rieky
niet.Natuurlijk had de berichtgeving beschaafder getypt kunnen worden maar het is wel duidelijk wat er bedoeld wordt.
Wat Joop zelf nooit zal zeggen is dat hij invalide is en zeer moeilijk kan lopen en zeker niet in een tent kan overnachten(sorry Joop maar ik vindt dat ze dit gegeven moeten weten.)
Dit is zeer zeker NIET voortgekomen uit snobisme.En als men honderd plekken reserveert en er komen mensen voor honderd veertig plekken kan ik mij voorstellen mede met de grote clubtent dat het veel inschikken wordt!
Groeten Freek

Het was zeker niet zo dat ze dus danig ingebouwd stonden dat ze niet meer met de auto bij de carvan konden komen, de Clubtent blokkeerde 1 van de 2 mogelijkheden. En de carvan, was ook niet ingebouwd, alleen stonden aan weerszijde tenten, waardoor de auto ervoor moest ipv ernaast.

Er waren trouwens zat plekken die veel dichter bij het toilet gebouw waren en veel beter bereikbaar waren, als ze bij aankomst even overlegd of gevraagd hadden was dit allemaal zeker niet nodig geweest. Toen ze 's ochtends als eerste aankwamen was immers de camping nog leeg, op enkele comisssie leden na. Ik vind het erg jammer dat Joop en rieky dit vrijdag niet gedaan hebben en nu achteraf hier zoiets op het forum zetten.
LRCH Allroad commissie lid
Landrover 90 - 1985 & een Freelander II uit 2011

Hajo

Berichtdoor Hajo » 19 Sep 2011, 20:12

Tjonge, jonge wat een commotie.
Ik begrijp wel een beetje die teleurstelling van Riekie. Immers te hoge verwachtingen leiden sowieso tot teleurstellingen.
Ik herken ook de ondertoon in sommige reacties ten opzichte van een caravan alsof alleen een echte Larorijder alleen maar Spartaans onder tentdoek moet zitten improviseren.

Gelijktijdig met LRCH weekend was er een kampeerweekend in Maka, georganiseerd door de Prikkers, een groep Laro rijders (ook vele LRCH leden), die via de Prikkerspagina via Startpagina contact houden.
Hier hebben we niets gemerkt van territorium gedrag, terwijl er 20 deelnemers (ivm behoefte aan prik=stroom)op 9 officiele kampeerplekken stonden.
In totaal genoten ruim 100 man met 45 auto's volop van een gezamenlijke BBQ, een nachtrit en off-roaden in Inor.
En...de pyromanen konden hun gang gaan, want een eigen kampvuur maken is toegestaan.
Hoewel iedereen toch gezellie bij de twee grote kampvuren kwam zitten.

Wat ik maar wil zeggen; de laatste jaren valt het LRCH weekend steeds samen met Prikkers weekend. In 2012 is dat niet meer zo en kun je dus een week later het verschil ervaren in de Waalse Ardennen.
Haast je als je de tijd hebt, dan heb je de tijd als je haast hebt.

Fred130

Berichtdoor Fred130 » 20 Sep 2011, 10:09

Edward schrijft:
Bas88pickup schrijft:
Was er niet bij, kan er dus ook geen mening over geven....Maar ik ken Joop en Rieky persoonlijk als zeer hartelijke en warme mensen, en zeer zeker geen snobs, je slaat daar de plank behoorlijk mis Ed. Ik kan hun gevoel goed begrijpen, en denk inmiddels (-al wat langer-) hetzelfde.

Edit: We gaan er toch geen afzeik topic van maken ofwel? Mag je hier nu ook niet meer je eigen mening en ervaringen ventileren?! Dat is nu precies wat Joop en Rieky bedoelen.

Iedereen mag zijn mening hier geven. Geen punt, maar als je een groep van 2600 mensen wegzet als kakkers, haantjes en mensen met markeer pies gedrag en daarnaast nog even snel alle vrijwilligers afzeikt ben je zeker wel een enorme snob! Veel arroganter kan het niet. :blink: :blink:

Scheer iedereen maar over één kam, waarom niet!

En Bas, ik schrijf zoals ik praat en nuanceer dat enorm hier. Ik denk dat mijn real life reactie iets minder beleefd zou zijn. Hoe jij dat wilt lezen is jouw probleem. :whistle: :whistle:

Goh en dat zeg jij ? Edward?
Jij die kort geleden ook geen lid meer wilde zijn en dus ook iedereen over een kam scheerde ?

De wonderen zijn de wereld niet uit !
Defender 110 2002

Raymond

Berichtdoor Raymond » 20 Sep 2011, 11:24

Fred130 schrijft:

Jij die kort geleden ook geen lid meer wilde zijn en dus ook iedereen over een kam scheerde ?

Volgens mij bedoelde je die keer dat Edward een punt maakte van iedereen die om het minste of geringste op het forum roepen dat ze hun lidmaatschap gaan opzeggen (of heb ik dat toen verkeerd begrepen Edward?). Dat roepen schijnt inderdaad wel eens te gebeuren B)

Tja, het is natuurlijk nogal makkelijk om te zeggen dat het georganiseerd wordt door allemaal vrijwilligers, maar dat wordt het natuurlijk wel. Zijn de drie afgeladen LRCH-aanhangers opgevallen? En weet iemand nog wat het inschrijfgeld bedroeg ;) ?

Dat er in vergelijking met voorgaande edities (heb ik geen idee van, was mijn eerste) misschien wat minder gemeenschappelijke dingen waren heeft met keuzen te maken. Er zijn avonturiers die niet elk jaar hetzelfde willen. En als er naast de vele locaties om even langs de route te stoppen er ook mogelijkheden zijn van een zwem- en speelparadijs, dan is het zaterdag rond de staanplaatsen niet druk nee.

Kortom, als iemand in de weg staat, ga gezellig het gesprek aan. Mensen die ik gesproken en gezien heb waren gewoon vrolijk en hadden een prima weekend (ja, ondanks het weer). Zijn er volgens mij niet zoveel die er een probleem van hadden gemaakt om even wat in te schikken. Lijkt me zo jammer om hiervoor het lidmaatschap op te zeggen.
(en dat er allemaal haantjes en kakkers rondliepen vind ik gewoon grof en ongepast en dan ben je je caravan niet uit geweest :angry: )

Groet,

Raymond

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Sep 2011, 11:48

Nee, ik denk dat fred die keer bedoelde dat edward zelf zei dat ie zijn lidmaatschap zou inleveren als bleek dat er willekeurig en nodeloos mensen zomaar van het forum gebant werden.

Dat is toen rechtgebreid en dus is ed nog lid (gelukkig)
Edward heeft daar nergens mensen over een kam geschoren, hooguit het bestuur ff als een persoon aangesproken, als dit het voorval is waar fred over schreef dan heeft ie het niet goed onthouden ;-)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Sep 2011, 13:53

Raymond schrijft:
Fred130 schrijft:

Volgens mij bedoelde je die keer dat Edward een punt maakte van iedereen die om het minste of geringste op het forum roepen dat ze hun lidmaatschap gaan opzeggen (of heb ik dat toen verkeerd begrepen Edward?). Dat roepen schijnt inderdaad wel eens te gebeuren B)

Tja, het is natuurlijk nogal makkelijk om te zeggen dat het georganiseerd wordt door allemaal vrijwilligers, maar dat wordt het natuurlijk wel. Zijn de drie afgeladen LRCH-aanhangers opgevallen? En weet iemand nog wat het inschrijfgeld bedroeg ;) ?

Dat er in vergelijking met voorgaande edities (heb ik geen idee van, was mijn eerste) misschien wat minder gemeenschappelijke dingen waren heeft met keuzen te maken. Er zijn avonturiers die niet elk jaar hetzelfde willen. En als er naast de vele locaties om even langs de route te stoppen er ook mogelijkheden zijn van een zwem- en speelparadijs, dan is het zaterdag rond de staanplaatsen niet druk nee.

Kortom, als iemand in de weg staat, ga gezellig het gesprek aan. Mensen die ik gesproken en gezien heb waren gewoon vrolijk en hadden een prima weekend (ja, ondanks het weer). Zijn er volgens mij niet zoveel die er een probleem van hadden gemaakt om even wat in te schikken. Lijkt me zo jammer om hiervoor het lidmaatschap op te zeggen.
(en dat er allemaal haantjes en kakkers rondliepen vind ik gewoon grof en ongepast en dan ben je je caravan niet uit geweest :angry: )

Groet,

Raymond

Dat heb ik idd twee keer gezegd. Eerste keer zoals Roger zegt, tweede keer ironisch, maar dat is voor velen te moeilijk..... :blink: :blink: Raymond verwoord het verder prima. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Evenementen”