Algemene ledenvergadering

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Houston

Algemene ledenvergadering

Berichtdoor Houston » 17 Apr 2016, 20:09

Goedenavond!
Volgens mij is a.s. dinsdag de algemene ledenvergadering, in Nijverdal.
Worden die een beetje bezocht? Aangezien ik er verder nog niks over gehoor of gelezen heb (wie gaat er heen en waarom niet? :P )
Vroeg me af of het een beetje leeft en de moeite waard is om 1,5u voor in de auto te gaan zitten, op een doordrweekse dag. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

JanTD5

Re: Algemene ledenvergadering

Berichtdoor JanTD5 » 17 Apr 2016, 21:09

Al lukt hij mij zelf nooit om te komen en het voor sommigen een flink eind rijden is lijkt het mij bij een club altijd de moeite waard. De club bestaat door ons en wij zijn de club. Op de leden vergadering kun/ mag je mee beslissen over de koers van de vereniging en aanverwante zaken. Net als bij elke andere vereniging.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Apr 2016, 21:10

De opkomst is doorgaans bedroevend laag, in een club met ruim 2700 leden komt zo'n 2% naar de ALV, wat niet betekent dat het daarom niet interessant is om te gaan. Als je niet gaat, heb je niet echt recht te zeuren over zaken die op de ALV besloten zijn, dan had je moeten gaan en je stem laten gelden. Overigens wordt er lang niet altijd gestemd over dingen, maar worden er vooral zaken toegelicht en wordt het financiele jaarverslag toegelicht en een prognose voor de toekomst gemaakt.

Ik ben er in 4 jaar lidmaatschap 2 keer geweest, vorig jaar zat ik te laat te ver weg voor mijn werk, en dit jaar ben ik ook onderweg aan de andere kant van het land, dus ook niet in de gelegenheid er bij te zijn.
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Apr 2016, 00:21

Aangezien het deze keer zowat bij mij om de hoek was (17 min rijden), ben ik heen geweest. En ja, Roger B had het bij het rechte eind, een bedroevend lage opkomst.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 20 Apr 2016, 08:34

Je kunt ook zeggen dat blijkbaar het overgrote merendeel van de leden het ernstig eens is met de koers die gevaren wordt en daarom het nut niet ziet van het bezoeken van ALV, ik hoor tenminste nooit iemand klagen op evenementen of op het forum over het functioneren van de club.

Dus in mijn optiek is "bedroevend laag" eerder een "aangenaam laag" omdat het gewoon goed gaat.

Oftewel, bekijk het eens van de zonnige kant in plaats van de negatieve kant, wel zo prettig.
Wij Nederlanders willen blijkbaar nog wel eens te snel in een negatieve denkmodus kruipen terwijl dat slechts zelden echt nodig is.

G-J.

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2016, 08:46

Crazy-G schreef:Je kunt ook zeggen dat blijkbaar het overgrote merendeel van de leden het ernstig eens is met de koers die gevaren wordt en daarom het nut niet ziet van het bezoeken van ALV, ik hoor tenminste nooit iemand klagen op evenementen of op het forum over het functioneren van de club.

Dus in mijn optiek is "bedroevend laag" eerder een "aangenaam laag" omdat het gewoon goed gaat.

Oftewel, bekijk het eens van de zonnige kant in plaats van de negatieve kant, wel zo prettig.
Wij Nederlanders willen blijkbaar nog wel eens te snel in een negatieve denkmodus kruipen terwijl dat slechts zelden echt nodig is.

G-J.

Precies. Meestal is het minimaal 2 uur enkele reis sturen voor mij. Dat is een lange avond om tegen de heren van het bestuur te zeggen dat ze het goed doen. :roll: :roll:

Dat kan ik ook zeggen als ik ze een ergens 'live' zie :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Apr 2016, 08:54

tja, bedroevend laag is een manier van uitdrukken die net als een half leeg glas ipv een half vol glas er gewoon cultureel ingeslopen is.... laat het bedroevend weg (komt meer uit het oogpunt dat het jammer is dat een zo laag percentage de moeite wil nemen de ALV bij te wonen) en blijft dat er een lage opkomst is van slechts 1,5 a 2% van het ledenbestand...

Ik hoor overigens ook wel mensen die het niet altijd helemaal eens zijn met de koers die de club volgt, en die zijn ook nogeens niet op zo'n ALV aanwezig (dan moet je je afvragen of je niet beter daar (of op andere wijze) bij het bestuur moet klagen)

Nu is het natuurlijk zo dan het overgrote merendeel niet komt naar de ALV omdat ze er niet voldoende interesse in hebben of noodzaak zien om de tijd en reiskilometers er voor over te hebben. Het is voor velen best een end, op een doordeweekse avond dus met de dag erna weer een werkdag voor de boeg...

In de twee ALV's die ik bijgewoond heb bij de LRCH heb ik vooral veel ter kennisgeving aangenomen, maar is er weinig door de aanwezige leden besloten, dus het is vooral een informatieve bijeenkomst voor de leden, denk dat veel leden dat wel geloven en niet een avond en x-aantal kilometers voor gaan spenderen. Op zich is dat ieders goed recht, en ook een teken dat de club heb blijkbaar goed genoeg doet om niet op een ALV te gaan zitten klagen als lid zijnde...

Overigens heb ik ook bij een andere vereniging waar ik lid was ALV's bijgewoond, en ook daar was de opkomst erg laag....... maar werd er tegelijkertijd overal en altijd geklaagd over de keuzes die "de club" maakte.... dus opkomst is niet 100% evenredig met lid-tevredenheid
gone

John Lomme

Berichtdoor John Lomme » 20 Apr 2016, 16:12

Na anderhalf uur genieten in mijn Land Rover, gisteravond mijn eerste ALV van de LRCH bijgewoond.
Afgezien van de geweldige locatie was het ook nog eens erg interessant, Kan het iedereen aanbevelen om eens een ALV bij te wonen.
Wat betreft de opkomst ? Ik ben zelf 3 jaar penningmeester geweest bij mijn lokale Ondernemersvereniging, en helaas zijn de percentages die Roger noemt reeël. Mocht de tijd het toelaten ben ik volgend jaar zeker weer aanwezig.

Houston

Berichtdoor Houston » 20 Apr 2016, 19:33

Omdat ik vind dat het eigenlijk je plicht is (net als stemmen ;) ) en omdat ik sowieso nog in een soort 'kennismakingsfase' zit, bij deze club, ben ik gisteravond ook lekker anderhalf uur naar Nijverdal getuft!
Gewoon alles aangehoord en daarna weer huiswaarts. Maar inderdaad vond ik de opkomst ook wel erg laag, voor een club met 2500 leden; 12 man?!
Ik ben van meerdere verenigingen lid geweest maar overal werden de ledenvergaderingen beter bezocht. Ook (of misschien wel juist!) die van een landelijke vereniging met maar 120 leden.
Maar inderdaad; je zou het ook kunnen opvatten als een compliment. Iedereen vind het allemaal wel best.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Gerard

Berichtdoor Gerard » 21 Apr 2016, 09:23

Houston schreef: Maar inderdaad vond ik de opkomst ook wel erg laag, voor een club met 2500 leden; 12 man?!

12 personen ... normaal gesproken waren dat er 30 á 40
De afgelopen 15 of 16 jaar heb ik vrijwel alle ledenvergaderingen bezocht, deze keer vond ik het te ver weg.
Nu begrijp ik best dat je het qua reisafstand/-tijd niet iedereen naar de zin kan maken, maar Nijverdal kan je toch moeilijk centraal in het land gelegen noemen.
En daar dachten klaarblijkelijk meer leden zo over :mrgreen:

Terug naar “Evenementen”