FreeLander activiteit

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Freelandermans Td4

FreeLander activiteit

Berichtdoor Freelandermans Td4 » 24 Aug 2016, 16:46

Hallo allemaal,

Sinds april ben ik in het bezit van een fantastische FreeLander1, td4, uit 2006.
Het valt mij op dat er weinig leden een FL1 hebben en ook merk ik dat de Defender vol de aandacht krijgt (wat ik natuurlijk ook begrijp want dat is in mijn ogen wel de "OER-Lander".)
Ik weet niet of er interesse is maar het lijkt mij eens leuk om met een groepje "Freelander-gelukkigen" ideeën en ervaringen uit te wisselen en misschien ook eens gezamenlijk erop uit te trekken.

LET OP.....Niets moet, alles mag...zolang we het maar naar ons zin hebben !!!

Heb je belangstelling of tips...laat het even weten.

Groet,
Patrick Wagemans
Den Haag

michel_

Re: FreeLander activiteit

Berichtdoor michel_ » 02 Sep 2016, 18:17

De club organiseert geen evenementen specifiek voor 1 type landrover, de allroad events zijn zowiso voor iedere landrover prima te rijden, maar ook op de offroad events kan je prima met een Freelander komen, alleen moet je dan soms wel wat oppassen met diepe sporen die uitgesleten worden door de vele defenders, anders wordt het buikschuiven.

Maar ik ben met mn Freelander bijvoorbeeld ook wel op Furstenau geweest, dat kan prima, als je je gezond verstand gebruikt en niet overal maar klakkeloos zo in duikt.

Ik heb een paar jaar terug wel zelf eens een freelander-only ritje georganiseerd, dat ging via het vlaamse freelander forum, waar stiekem ook een hoop nederlanders zitten :-)
LRCH Allroad commissie lid
Landrover 90 - 1985 & een Freelander II uit 2011

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Sep 2016, 18:28

Begrijp dat minderwaardigheidscomplex van veel Freelanders niet. Iedere wagen heeft z'n beperkingen. Dat is juist de lol, je rijdt eigenlijk een wedstrijd met jezelf en niet met anderen.

Er is altijd wel iemand met grotere wielen, beter lockers of weet ik wat. En anders wel iemand met een oudere bak die kapot mag en kan en die dus wel ergens door kan waar een ander z'n plaatwerk heel wil houden. ;)

Gewoon lekker spelen, stoppen wanneer je wilt en vooral doorgaan wanneer je wilt :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Sep 2016, 20:27

Edward schreef:Gewoon lekker spelen, stoppen wanneer je wilt en vooral doorgaan wanneer je wilt :lol: :lol:

precies.... je niet laten opjutten door anderen die vinden dat je iets moet kunnen of doen, gewoon zelf beslissen wat je wel en niet doet.

een paar jaar terug heeft een freelander het overall-klassement van de LRCH trial gewonnen, dus minder strafpunten dan welke andere deelnemer dan ook... en die freelander had alleen één maatje grotere banden met AT profiel, verder 100% standaard.... zo slecht zijn ze niet
gone

Terug naar “Evenementen”