Maar gelukkig is de keyfob er weer uit. Er is wel water in gekomen, maar ik heb het ding meteen opengemaakt en gedroogd. Morgen even proberen of het ding nog goed werkt.
Zou er nog aan een reserve te komen zijn en gaat dat werken? Moet een ander exemplaar ingelezen worden in het motormanagement?
Ik zit in de put en mijn keyfob ook
- Erik Peters
Re: Ik zit in de put en mijn keyfob ook
Een andere zou ingelezen moeten worden in het AS10 alarm, met bijvoorbeeld een Nanocom.
Ik weet niet of ze nieuw nog te koop zijn maar 2e-hands bij een sloperij lukt misschien wel.
Groet,
Erik.
Ik weet niet of ze nieuw nog te koop zijn maar 2e-hands bij een sloperij lukt misschien wel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
't Is naar mijn bescheiden mening handiger om - ook wanneer je de auto tweedehands met maar één sleutel+key-fob-set koopt - een reserve te regelen. Het zou me overigens niets verbazen wanneer de oude Freelander een aan de Defender identieke key-fob heeft, die key-fob was in ieder geval in zijn uiterlijke verschijning gelijk aan die van de Defender.
Overigens las ik al eens dat het aantal keren dat je een nieuwe key-fob kan inlezen beperkt zou zijn. Hoe beperkt weet ik niet.
Verder vertelde men mij 25 jaar terug dat een derde key-fob niet zou kunnen, de derde zou de eerste overschrijven. Later was er het bericht dat drie key-fobs geen probleem waren.
Of te wel: helemaal duidelijk is het - in ieder geval voor mijn - nog niet. Wellicht is het allemaal ook niet helemaal probleemloos.
Groeten MarcS
PS Die ene keer dat ik onbedoeld overboord ging, en dus alles doornat was (en overigens mijn bril gelukkigerwijze met een hark weer bovenwater kwam) had mijn key-fob geen wateroverlast. Papieren doe ik sindsdien in een plastic hoes die in ieder geval bij een iets langere onderdompeling een kans op drooghouden geeft, en voor mijn bril heb ik tegenwoordig in ieder geval een brillenkoordje bij me ... nu is het alleen de vraag "Wanneer is dat koordje nodig?".
Overigens las ik al eens dat het aantal keren dat je een nieuwe key-fob kan inlezen beperkt zou zijn. Hoe beperkt weet ik niet.
Verder vertelde men mij 25 jaar terug dat een derde key-fob niet zou kunnen, de derde zou de eerste overschrijven. Later was er het bericht dat drie key-fobs geen probleem waren.
Of te wel: helemaal duidelijk is het - in ieder geval voor mijn - nog niet. Wellicht is het allemaal ook niet helemaal probleemloos.
Groeten MarcS
PS Die ene keer dat ik onbedoeld overboord ging, en dus alles doornat was (en overigens mijn bril gelukkigerwijze met een hark weer bovenwater kwam) had mijn key-fob geen wateroverlast. Papieren doe ik sindsdien in een plastic hoes die in ieder geval bij een iets langere onderdompeling een kans op drooghouden geeft, en voor mijn bril heb ik tegenwoordig in ieder geval een brillenkoordje bij me ... nu is het alleen de vraag "Wanneer is dat koordje nodig?".
Geen idee over welke auto we het hebben maar zowat iedere wat oudere LaRo is met een 2e hands ab en even coderen te voorzien van extra sleutels of ab's.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Sorry voor het niet vermelden van het type auto. Het gaat om een Defender TD5.
Inmiddels is niet alleen de keyfob uit de put, maar ikzelf ook: ik heb zojuist getest of het ding nog werkt en zowaar: op alarm en van alarm af werkt. Wel moest ik eerst 4 keer drukken (op een knopje) voor het systeem reageerde, maar dat was mij al bekend. Alles weer in orde derhalve. Straks, halverwege maart weer lekker op weg naar Denemarken.
Inmiddels is niet alleen de keyfob uit de put, maar ikzelf ook: ik heb zojuist getest of het ding nog werkt en zowaar: op alarm en van alarm af werkt. Wel moest ik eerst 4 keer drukken (op een knopje) voor het systeem reageerde, maar dat was mij al bekend. Alles weer in orde derhalve. Straks, halverwege maart weer lekker op weg naar Denemarken.
Bij de Td5 kun je idd gewoon een 2e hands fob of sleutel als je dat fijner vind kopen en inlezen op de auto met een Nanocom.
Edward van Vugt
Als ik het mij goed herinner staat er op het huis van de fob een code.
Die van de Freelanders 1e editie hadden dezelfde key-fobs. De Rovers hadden vergelijkbare fobs, maar met een code/frequentie die de Nanocom niet herkend. ( dit allemaal op eigen ervaring, nml., gewoon een handje van die dingen van de sloop gekregen en geprobeerd)
Zoals al eerder vermeld, mbv een Nanocom zijn deze te programmeren, zodat deze herkend wordt door jouw TD5.
Op de sloop zijn de Freelander fobs makkelijker te vinden dan die van een TD5 Defender......( dit is meer als tip bedoeld om zo'n fob te vinden.. )
Groet, Paul
Die van de Freelanders 1e editie hadden dezelfde key-fobs. De Rovers hadden vergelijkbare fobs, maar met een code/frequentie die de Nanocom niet herkend. ( dit allemaal op eigen ervaring, nml., gewoon een handje van die dingen van de sloop gekregen en geprobeerd)
Zoals al eerder vermeld, mbv een Nanocom zijn deze te programmeren, zodat deze herkend wordt door jouw TD5.
Op de sloop zijn de Freelander fobs makkelijker te vinden dan die van een TD5 Defender......( dit is meer als tip bedoeld om zo'n fob te vinden.. )
Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Er staat onder andere en 4-cijferig nummer op, maar er zat bij aankoop ook een aluminium label met een 4-cijferig nummer / code per setje. Inmiddels zit alles voor de komende verhuizing ingepakt, die dingen zijn derhalve ook ingepakt.
Gelukkig werkt alles nu en heb ik ook een extra setje voor als er weer eens een put langskomt.
Gelukkig werkt alles nu en heb ik ook een extra setje voor als er weer eens een put langskomt.