Ontluchten koppeling wil niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Ontluchten koppeling wil niet

Berichtdoor Edward » 27 Feb 2024, 14:06

Erik Peters schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat de remleiding hoger zit aangesloten op het reservoir dan de koppelingsleiding.
I
Groet,

Erik.

Nee, het zijn twee reservoirs. IN de grote pot staat een kleine diameter pot.

Dus als de onderste nippel (of wat er verder achter zit aan leidingen) zou gaan lekken loopt alleen dat reservoir leeg en als de buitenste nippel lek gaat geldt hetzelfde.

ZO stom waren die Engelsen nou ok weer nie. Al moet je bij mijn Serie niks aan de remmen krijgen want 1 systeem ipv voor en achter gescheiden. :lol: :lol:

Heel slim waren ze ok nie. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 27 Feb 2024, 16:32

Aha, dat kun je niet afleiden uit de plaatjes. Edward, hartelijk dank voor de informatie!

Bij mijn VW bus heb ik de hulpcilinder moeten vervangen, die gewoon buiten tegen de versnellingsbak aan geschroefd zit en de koppelingshendel bedient, ding was zo lek als een mandje (zodoende kwam ik erachter hoe e.e.a. in elkaar stak). Kreeg netjes waarschuwing dat het remvloeistofniveau te laag werd (lampje).

Bij de Series 3 stawag uit '74 die ik gehad heb hadden ze inmiddels een vóór/achter gescheiden remsysteem met een schakelaar (en een rood lampje op het midden dashboard) dat ging branden als er (veel) drukverschil in het systeem ontstond tijdens remmen, doordat bijvoorbeeld achter de remschoenen opgesteld dienden te worden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Sleuteltgraag

Berichtdoor Sleuteltgraag » 29 Feb 2024, 15:02

Beste club leden die een reactie/oplossing hebben aangedragen voor mijn niet werkende koppeling (ontluchting) bedankt.
(HET PROBLEEM IS OPGELOST)
Na het demonteren van het linker spatbord de afstelling van de slag van het pedaal veranderd en ook het aanslag boutje maar gemonteerd (oeps)
Maar alle verstellingen hielpen niets. Dus leiding losgekoppeld van hoofdcilinder naar de slave cilinder. Wel olie, dus hoofdcilinder werkt.
Weer slang verbinding aan de slave losgekoppeld. Geen olie. Toen de flex leiding losgekoppeld aan de steun met de koperen leiding en daar wel olie.
Zal toch niet dat de slang dicht zit. DUS WEL. met een tig lasdraadje doorgeprikt en zit er een klein propje (denk roest) in het ene uiteinde.
De slang was vrij nieuw en vertoonde geen scheurtjes of id. Dus was er vahttps://forum.lrch.nl/download/file.p ... d=9444nuit gegaan dat hier niets mis mee kon zijn. Leer voor de volgende keer.
Koppeling slang aan doorvoer.jpg

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 29 Feb 2024, 22:48

Top!, kan je weer wat afvinken van het to do lijstje.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”