overdirve vraagje

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
thor_mathieu

overdirve vraagje

Berichtdoor thor_mathieu » 07 Dec 2017, 07:39

Hallo hallo dames en heren

ik heb van een collega een fairey overdive gekregen alleen zaten daar de stangen en hendeltjes niet bij :?

heeft iemand misschien een schetje met de afmetingen zodat ik ze eventueel zelf kan fabricen het valt niet echt te vinden on het internet

Graag in het onderwerp het type auto en jaartal vermelden en andere zaken die verhelderend zijn voor je vraag. Nu wordt het een zoekplaatje en is de respons minder. Wij hebben forumregels inzake het plaatsen van onderwerpen, gaarne deze toepassen. Forumbeheer

dyngo

Re: overdirve vraagje

Berichtdoor dyngo » 07 Dec 2017, 21:53

Fairy overdrive past alleen op de 4-bak Range Rover en oudere landrovers (?).
Is erg simpel: drie standen: inschakelen, vrij, uitschakelen.
Bij mij ligt over de overdrive een horizontale as (dwars).
Aan de ene kant de bediening van de tandwielen, aan de andere kant een pook omhoog (LHD).
Vooruit duwen is inschakelen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Dec 2017, 10:48

Fairy in een RRC zal vast andere bedien elementen hebben dan in een Series.... dus voor zijn vraag blijft het van belang info over het voertuig te verstrekken.... (zoals bij de meeste vragen)
Tool boxes are like driving licences.
Just because you have them doesn't mean you are skilled enough to use them.

P38 2,5 DSE Bjr 2000 voor offroad, P38 2,5 DSE Bjr 2001voor weg en trekwerk, D2 Td5 automaat voor werk, S2a 2.25 benz. Restauratieobject.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Dec 2017, 13:06

Roger B. schreef:Fairy in een RRC zal vast andere bedien elementen hebben dan in een Series.... dus voor zijn vraag blijft het van belang info over het voertuig te verstrekken.... (zoals bij de meeste vragen)

Precies, niet alleen andere bedien-elementen ook een andere overdrive.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Re: Fairey overdrive - bedieningsstangen vraag

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2017, 13:56

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:Fairey in een RRC zal vast andere bedien elementen hebben dan in een Series.... dus voor zijn vraag blijft het van belang info over het voertuig te verstrekken.... (zoals bij de meeste vragen)

Precies, niet alleen andere bedien-elementen ook een andere overdrive.

Mathieu heeft in de 3 voorgaande berichten het steeds over een Series 2A ... dus hopelijk heeft ie een bijpassende overdrive.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Dec 2017, 16:14

hier maar 1 bericht, ik moet geen glazen bol, olifanten geheugen of tijd teveel om terug te zoeken nodig hebben om een vraag te kunnen beantwoorden, zo wel, dan wordt de vraag niet beantwoord......snap niet dat het te veel moeite is om te vermelden over wat voor auto je vraag gaat.......

P38 2,5 DSE Bjr 2000 voor offroad, P38 2,5 DSE Bjr 2001voor weg en trekwerk, D2 Td5 automaat voor werk, S2a 2.25 benz. Restauratieobject.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2017, 17:02

Roger B. schreef:hier maar 1 bericht, ik moet geen glazen bol, olifanten geheugen of tijd teveel om terug te zoeken nodig hebben om een vraag te kunnen beantwoorden, zo wel, dan wordt de vraag niet beantwoord......snap niet dat het te veel moeite is om te vermelden over wat voor auto je vraag gaat.......

't Zoeken is soms niet al te moeilijk, in dit geval is het zelfs makkelijk:
Klik op de "gebruiker" en dan in het gebruikersprofiel op "Zoek gebruikers berichten".
Vooral bij een gebruiker met een bescheiden historie zie je ook vaak welke historie en dus welk(e) voertuig(en).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Dec 2017, 17:23

jonge je snapt het niet he, ( jou kennende wil je het gewoon niet snappen) .............

als ik op 1 knopje moet klikken om uit te zoeken waarover de vraag gaat is dat te veel moeite, die moeite moet de vraagsteller doen door voldoende info te leveren ...bij voorkeur in de titel anders in het bericht...... moet er eigenlijk zelfs niet voor in zijn onderschrift hoeven kijken.

Erik Peters

Re: Fairey overdrive - bedieningsstangen vraag

Berichtdoor Erik Peters » 08 Dec 2017, 19:02

Landmarcs schreef:Mathieu heeft in de 3 voorgaande berichten het steeds over een Series 2A ... dus hopelijk heeft ie een bijpassende overdrive.
Inderdaad, ik herinner me nog een topic over iemand die ook een overdrive gekregen had, alleen paste die niet in zijn Series omdat het er een was voor een Range Rover.
Mocht hij er een hebben voor een Series dan kan hij hier misschien iets mee:
Fairey Overdrive Manual.pdf
(556.1 KiB) 5 keer gedownload

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”