stuuruitslag serie 3
stuuruitslag serie 3
Zijn bezig met een serie 3 diesel van 72, naar links sturen gaat prima maar naar rechts heb ik maar de helft van de uitslag van links. Iemand een idee hoe dit zou kunnen??
- Erik Peters
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: stuuruitslag serie 3
Dat kan van alles zijn, armen van het hulpstuurhuis niet goed geplaatst, stuurhuis zelf niet in de middenstand (bij rechtuit rijden) of de pitmanarm verkeerd gemonteerd.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: stuuruitslag serie 3
Steentje in de stoffkap van de stuurdemper (vraag me niet hoe ik dat kan weten
)

- Erik Peters
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: stuuruitslag serie 3
conny schreef:Steentje in de stoffkap van de stuurdemper (vraag me niet hoe ik dat kan weten)
Die kende ik nog niet.

Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: stuuruitslag serie 3
of simpelweg de stelschroeven die bij de remtommels zitten om de stuuruitslag in te stellen. ligt er even aan hoeveel het verschil is in centimeters. maar zou idd wel even beginnen met controleren of alles in het midden staat wanneer het stuur recht staat.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen

Re: stuuruitslag serie 3
We gaan ernaar kijken of we het recht kunnen krijgen, dacht in eerste instantie dat het stuurhuis het begeven had. Aanslag punten kon ik zo snel niet vinden, is bij een defender beter te zien. Bedankt voor de reacties !
Re: stuuruitslag serie 3
Heb met mijn 109 serie 3 in (mindere mate) dezelfde ervaring, linksom een kortere draaicirkel dan rechtsom. Eigenlijk is een betere omschrijving 'minder lange draaicirkel '.
Wat ik zie bij mijn auto is dat het kogelgewricht van de korte stuurstang links ver uitgedraaid staat en rechts helemaal in. Een maand of drie geleden is de auto uitgelijnd en daar zag men geen direct probleem.
Stuur staat recht en sturen gaat ok. Volgens de manual:
Wat ik zie bij mijn auto is dat het kogelgewricht van de korte stuurstang links ver uitgedraaid staat en rechts helemaal in. Een maand of drie geleden is de auto uitgelijnd en daar zag men geen direct probleem.
Stuur staat recht en sturen gaat ok. Volgens de manual:
'Beauty is in the eye of the beholder'
1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8
1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8
Re: stuuruitslag serie 3
Je moet de pitmann arm wel vooraf in het midden zetten.
Dan heb je R en L evenveel uitslag.
Daarna pas uitlijnen (uitmeten).
Overigens kon zo'n bandenfirma hier er niets van.
Ze begrijpen het systeem niet en doen maar wat.
Je kunt het eenvoudig zelf, gewoon met een stuk aluminium en centimeter (Haynes)
Gaat super goed met banden met langsgroeven, op de mm.
Spaart geld en vervelende discussies met incapabele bandenfirma's.
Dan heb je R en L evenveel uitslag.
Daarna pas uitlijnen (uitmeten).
Overigens kon zo'n bandenfirma hier er niets van.
Ze begrijpen het systeem niet en doen maar wat.
Je kunt het eenvoudig zelf, gewoon met een stuk aluminium en centimeter (Haynes)
Gaat super goed met banden met langsgroeven, op de mm.
Spaart geld en vervelende discussies met incapabele bandenfirma's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten