Mag verwijderd worden.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DaanD3

Re: Mag verwijdert worden.

Berichtdoor DaanD3 » 15 Jan 2022, 11:44

Het betreft inderdaad die LR90.

Er staat een chassisnummer in maar het vermoeden bestaat dat dit er later in/opgezet is. Vandaar mijn idee om te controleren of het het juiste nummer. Nogmaals; mijn intentie is om de auto juist op legale wijze de weg op te krijgen. Dat lijken sommige hier niet te willen geloven, vervelend om te merken.

De auto heeft de afgelopen 15 jaar zonder problemen in Frankrijk rond gereden met geldig kenteken en bijbehorende keuringen.

Het antwoord dat ik elders heb verkregen is dat het een lastig verhaal zal worden en het hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk is het originele vin nummer te achterhalen.

@Erik, niet liegen.. dat stond er namelijk niet.

Wat mij betreft discussie gesloten.
Discovery 2 td5

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Jan 2022, 12:05

Tja, bij de verkoper hoef je natuurlijk niet meer aan te kloppen.

Iets wat kennissen een aantal jaren terug wel hebben gedaan (en met resultaat).
Die kennissen hadden een Defender 90 Td5 en ze hadden geld nodig dus bij een handelaar de auto ingeruild voor een veel oudere 90 (en geld toe).
Helaas raakten ze een boom met die auto, zodat het rechter spatbord (en bumper) wat verbogen was. Niet repareren (geen geld) en er gewoon mee door rijden. Een keer aangehouden door de politie (vanwege de schade), auto moest naar de RDW en uiteindelijk bleek het een omgekatte 90 te zijn.
Die kennissen terug naar de handelaar en daar kregen ze een andere 90 (wel eentje met rechts stuur, maar ze wilden toch verhuizen naar Engeland dus dat was geen bezwaar).
DaanD3 schreef:Er staat een chassisnummer in maar het vermoeden bestaat dat dit er later in/opgezet is. Vandaar mijn idee om te controleren of het het juiste nummer. Nogmaals; mijn intentie is om de auto juist op legale wijze de weg op te krijgen. Dat lijken sommige hier niet te willen geloven, vervelend om te merken.

Dan gewoon met de 90 naar de RDW, die zoeken wel uit of e.e.a. klopt.

Groet,

Erik.

p.s.
DaanD3 schreef:@Erik, niet liegen.. dat stond er namelijk niet.
Eh, dat is niet meer na te gaan en ik heb mijn bericht niet gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jan 2022, 12:40

Als de auto in F een geldig kenteken heeft wat is dan het probleem? Dan kan ie in NL in principe ook gewoon op NL kenteken. Krijg je een PAT onderzoek dan kan het zijn dat bovenkomt (die kans is zeer groot, bij twijfel keuren ze af) dat er een nieuw nummer geslagen is en heb je alsnog een donor.

Dat er een ander nummer is geslagen hoeft niet meteen kwade intenties hebben gehad. Kan dus gewoon prima zijn.

Maar bij de Rdw aanbieden is dus een gok want de wagen kan zomaar door de mand vallen. Maar daar is de prijs dan ook naar.........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968

DaanD3

Berichtdoor DaanD3 » 15 Jan 2022, 12:46

Erik Peters schreef: Dan gewoon met de 90 naar de RDW, die zoeken wel uit of e.e.a. klopt.

En zo is het.

En voor de echte nieuwsgierigen; als ik meer zekerheid heb over wat er met de auto gaat gebeuren en aan de hand lijkt, dan zal ik het verhaal nog wel eens uitleggen. Dit zal wel even duren vermoed ik.

Gr

Landmarcs

Re: Mag (niet) verwijderd worden.

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jan 2022, 14:03

Edward schreef:Als de auto in F een geldig kenteken heeft wat is dan het probleem? Dan kan ie in NL in principe ook gewoon op NL kenteken. Krijg je een PAT onderzoek dan kan het zijn dat bovenkomt (die kans is zeer groot, bij twijfel keuren ze af) dat er een nieuw nummer geslagen is en heb je alsnog een donor.

Dat er een ander nummer is geslagen hoeft niet meteen kwade intenties hebben gehad. Kan dus gewoon prima zijn.

Ik weet niet wat in Frankrijk de mogelijkheden zijn om daar de auto nog nader van een "certificaat van echtheid" te (laten) voorzien ... wellicht staat de auto inmiddels in Nederland en dat is dan een aanvullend probleem.

Groeten MarcS

PS   Ik heb de originele eerste tekst ook niet meer letterlijk voor ogen, bij mij wekte de tekst ook de indruk van "géén chassisnummer".
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 18 Jan 2022, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Jan 2022, 14:09

Ik snap het probleem wel, je wilt die auto zo netjes mogelijk restaureren en dit natuurlijk voordat je hem bij de RDW aanbied om er een kenteken bij te verkrijgen.
Dat restaureren gaat veel geld kosten en als dan blijkt dat e.e.a. niet klopt, dan heb je een hele dure 'donor'. En daar zit jij niet op te wachten.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 15 Jan 2022, 16:02

Ben benieuwd naar de details en ook de afloop. Succes daarmee in ieder geval. En, mocht het niet lukken, troost je dan met de gedachte dat als je hem demonteert je minstens je geïnvesteerde geld terug hebt. Of zijn geheel zonder kenteken. Maar ik begrijp ook dat dat niet is wat je in eerste instantie wil.
Laatst gewijzigd door Coen83 op 15 Jan 2022, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jan 2022, 16:10

Erik Peters schreef:Ik snap het probleem wel, je wilt die auto zo netjes mogelijk restaureren en dit natuurlijk voordat je hem bij de RDW aanbied om er een kenteken bij te verkrijgen.
Dat restaureren gaat veel geld kosten en als dan blijkt dat e.e.a. niet klopt, dan heb je een hele dure 'donor'. En daar zit jij niet op te wachten.

Groet,

Erik.

Dat is kul! je kunt de auto gewoon invoeren, laten identificeren en dan pas op kenteken zetten zodat je niet gedurende de restauratie hoeft te schorsen. Al is dat het geld ook niet en je kunt voor meerdere jaren schorsen dus is er eigenlijk nooit een argument om te restaureren voor Rdw bevestiging.
Edward van Vugt

dyngo

Berichtdoor dyngo » 16 Jan 2022, 21:25

Alsof de RDW verstand heeft van dit soort zaken.
Ooit in B een mooie RR uit 78 gekocht.
Aan een vriend overgedaan die hem wilde invoeren.
RDW vind het chassisnummer er onecht uitzien, en trekt het keteken in.
Nader politie onderzoek levert niets op.
Niet voor of tegen, wel zijn de papieren ongeldig.
En dat voor een originele auto die haarfijn te dateren was op 1978 of 1979.

Dan mijn eigen 73er.
Passeert met herinslag op de verkeerde plaats zonder problemen.
Had ik ook zelf gedaan kunnen hebben, zo slordig.
(ik heb een officieel herinslag papier, maar nooit laten zien)

Nee, ik breng alleen autos voor de RDW die zuiver kloppen.
Ook als dat niet op zuivere gronden is, het is maar papier.
Met oude autos zijn er vaak zaken onduidelijk/verloren gegaan,
Dat heeft niets met diefstal en omkatten te doen.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Jan 2022, 21:43

dyngo schreef:Alsof de RDW verstand heeft van dit soort zaken.

Dat is niet relevant. De Rdw is verantwoordelijk voor het al dan niet erkennen van je auto en zij bepalen of je een kenteken krijgt.

Als er een PAT onderzoek komt worden er zout gelegd op slakken die soms niet eens bestaan. Maar dat aanvechten is verdomde lastig en dus zullen we het ermee moeten doen. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”