Bandendruk voor op het terrein

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Bandendruk voor op het terrein

Berichtdoor Landmarcs » 13 Apr 2017, 13:47

Waterrover schreef:Gelukkig heb ik mijn T-Max compressor die met ongeveer 20 seconden de band oppompt naar snelwegdruk, wordt niet warm (ik dus ook niet) en geen pauzes. M.i. is de fietspomp alleen maar geschikt voor...juist de fiets, of je moet van een work-out houden. Als je een dergelijke pomp gebruikt zullen er vast lieden meewarig het hoofd schudden bij het aanzicht, en de defibrillator vast klaarzetten ;)

Als ik vaak genoeg mijn banden met de fietspomp oppomp heb ik geen defibrillator (meer) nodig -- het publiek misschien juist wel.

Het was evenwel meer een klein testje ... juist omdat die pomp fietsbanden zo efficiënt oppompt dat je niet snapt waarom dat vroeger zo'n "k"-klus was. Gewoonlijk rijd ik gewoon even langs de benzine-pomp waar de lucht nog gratis is (overigens haalt de pomp aldaar de snelwegdruk beslist niet in 20 seconden).
't Is zelfs nog erger: heel vaak gaat "gratis lucht" niet verder als 4 Atm, voor mijn fiets wil ik 5 tot 6 (en de LandRover zou zwaar beladen ook tot 4,5 moeten hebben). O ja, ik heb met het oog op het gemakzuchtig en goed gecontroleerd oppompen binnenbanden met Schrader ventielen voor de fiets gekozen.

Groeten MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 13 Apr 2017, 15:15

Ik pomp mijn 35ers toch niet graag op met een fietspomp :lol:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Apr 2017, 16:01

ToyRoverlander schreef:Ik pomp mijn 35ers toch niet graag op met een fietspomp :lol:

Ik ook niet, gelukkig heb ik geen 35ers.

Maar waarom al deze ophef:
Ik gaf aan dat bij wijze van experiment 0,2 erbij pompen (met de fietspomp) me erg meeviel, en dat het in geval van gebrek aan beter dus ook doenlijk was om 1 Atm erbij te work-out-en (volgens de basis-natuurkunde moet het om te beginnen - met minder tegendruk - ook nog eens vlotter gaan).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”